Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem po wymianie rozrządu i szklanek regulacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 14:01
[R416] Problem po wymianie rozrządu i szklanek regulacji
Autor Wiadomość
Cosmo 



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 38



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 09:51   [R416] Problem po wymianie rozrządu i szklanek regulacji
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

wczoraj wymieniłem pasek i napinacz rozrządu bo wg mnie przyszła na niego pora (95kkm). do tego pokusiłem się o wymianę dwóch szklanek hydraulicznej regulacji zaworów (dlaczego tylko dwóch? - obsłuchałem stetoskopem i postanowiłem wymienić tylko te z kąd dochodzą najwyraźniejsze odgłosy). tak więc trafiło na szklanki zaworów wydechowych pierwszego cylindra. wydawało mi się że zdecydowanie za długo sie napełniają i do tego słychać je było czasem po całkowitym nagrzaniu silnika. szklanki zamówiłem w tomateam (pomijam fakt ze szły ponad tydzień kurierem...). zatem zabrałem sie do roboty. wymiana oczywiście bezproblemowa. uszczelnienie drugiej połówki głowicy siliconem Innoteca który świetnie znosi takie wartunki pracy (olej, ciśnienie, uszczelnienie na styk) nałożyłem cieniutką warstwe dodatkowo wyrównując ją.

pierwsze odpalenie i szok. silnik zagadał od razu ale niemiłosiernie stukał (a raczej walił) z
okolic rozrządu pierwszego cylindra, a także przerywał tak że całym silnikiem równomiernie telepało.

dziś ponownie sprawdziłem ustawienie rozrządu - nie było co spiepszyć więc oczywiscie ustawiony byl prawidłowo.

czy po wymianie szklanek jest
jakaś procedura rozruchowa? np sztuczne napełnianie jej olejem czy też zwiększanie obrotów w celu zwiekszenia cisnienia?
czy te kanaliki w drugiej połówce głowicy są także od regulatorów czy tylko od smarowania wałków?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 18:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 29, 2007 09:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 29, 2007 10:27   

Witaj Cosmo,
Popraw tytuł wątku tak, aby był zgodny z zasadami kącika!
Przyjrzyj się innym wątkom.


Co do problemu, to pamiętam, że kiedyś tak samo miał AndrewS. Przeszukaj jego posty w kąciku roverki.porady_techniczne.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 29, 2007 11:14   

no wiec tak
ile czekales czasu przy tak stukajacym silniku ??
tzn. ile pracowal ??
poldorover 1.8 Seena po oproznieniu wszystkich popychaczy stukal nawet do 15 min po odpaleniu
stopniowo popychacze sie napelnialy i bylo coraz ciszej
co do procedury wkladania nowych uszczelniaczy to warto byloby sie zapytac mariusza 418 ktory jest z serwisu ECC
na zlocie widzialem ze dodawal troche gazu tak do okolo 3 tys. rpm
w tej połówce nazwijmy ja pokrywa walkow rozrzadu, sa kanaliki do hydropopychaczy i lozysk walkow rozrzadu
nie wskazane jest stosowanie tam silikonu, bo moze nawlazic w te kanaliki i przyblokowac przeplyw
u mnie kiedys z braku specjalnej pasty uszczelniajacej byl zastosowany silikon, ale bardzo cieniutka warstwa
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Mariusz418 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 12:20   

WITAM . TAK JAK KOLEGA OPISAŁ TRZEBA PRZYTRZYMAĆ NA 3000 OBR I POWINIEN UCICHNĄĆ. TRZEBA SPR CZY ROZRZĄD NIE JEST PRZESTAWIONY .JEŚLI BYŁO SKŁADANE NA SILIKON /// NIE POWINNO SIĘ SKŁADAĆ BO ZAPCHA KANAŁY OLEJOWE /// TYLKO NA SZCZELIWO KTURE POD WPŁYWEM PRURZNI ZASTYGA A TAM GDZIE NIE MA TO ZOSTAJE WYPŁUKANE /// KANAŁY OLEJOWE///

POZDRAWIAM
MARIUSZ 418 WAWA
 
 
Cosmo 



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 38



Wysłany: Czw Sie 30, 2007 10:35   

ufff. odpaliłem dziś autko. pierwsze 2 sekundy znowu nawalało. potem troszku ucichło co mnie optymistycznie podniosło na duchu. trzymałem 2000rpm później przejechalem kawalek na srednio niskich obrotach. ucichło całkowicie. trafiłem też z tymi 2 szklankami bo przy odpalaniu jest dużo szybciej cisza choć zobaczymy jutro rano.
jeszcze muszę w pracy stetoskopem obsłuchać który pasek jest za mocno napięty bo słychać którąś rolkę (oby to nie ta nowa z rozrządu :???: )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie silnika
alarm - komputer zwariował? :)
danterape Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Gru 15, 2008 10:01
danterape
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie silnika
niepokojące rzeczy
danterape Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lut 06, 2009 22:40
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie przegubu
polakpolak29 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Pon Kwi 06, 2009 21:12
SeniorA
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie lozyska kola
lxxx20 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Czw Kwi 05, 2012 20:50
dawidek126
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie baterii nic nie pomogło
muscl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sie 08, 2013 08:33
muscl



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink