Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4Si 98r. bez ABS] tylne klocki za mocno trą o bęben
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:52
[R214 1.4Si 98r. bez ABS] tylne klocki za mocno trą o bęben
Autor Wiadomość
casjan 




Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 46
Skąd: Jarocin



  Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 15:10   [R214 1.4Si 98r. bez ABS] tylne klocki za mocno trą o bęben

Witam!
Podobny temat był już poruszany, ale nie znalazłem niestety rozwiązania mojego problemu.

Mianowicie - miałem problem z hamulcem ręcznym, ponieważ nie blokuje mi tylnego prawego koła. Problem ten poruszę poniżej, ponieważ w chwili obecnej nie jest nadrzędny...

Po zdjęciu bębna i wyjęciu mechanizmu z klockami (dodam, że nie było tam nic więcej demontowane - typu sprężyny etc.) oraz po ponownym złożeniu nie chce wejsc bęben spowrotem na to samo miejsce! Klocki nie chcą sie zejść i uniemożliwiały założenie bębna :( Po wielu próbach w końcu się udało. Ale po przejechaniu ok 4km dotykam bębna i czuję ze jest gorący, czego nie można powiedzieć o lewym bębnie - jest cieply, ale nie gorący! A że lewy bęben jest ok, to nie mam pojęcia jak sprawić, żeby klocki zeszły się bardziej i nie tarły mi o bęben :-( Wcześniej wszystko było ok, zmieniałem piastę z łożyskiem i bęben normalnie wchodził na miejsce. Teraz się coś blokuje :-( W mechanizmie w bębnie, pod tłoczkami jest jakaś śruba ze żłobieniami, docisnieta do elementu w kształcie łuku - również ze żlobieniami (jakby mały układ zębaty) może powinienem tutaj coś pokręcić? Jeśli tak to czym, bo kombinerki nie dadzą rady - nie chce zjechać tych żłobień ;-/

A teraz sprawa ręcznego, bo w sumie od tego się zaczęły moje problemy z nadmiernym tarciem klocków o bęben.
Na mechanizmie pod popielniczką widać, że linka odpowiedzialna za prawy tylny hamulec nie jest odpowiednio naciągnieta w stosunku do bliźniaczej linki na drugim kole. Regulacja śrubą nie przynosi efektów. Zdjąłem więc bęben i łożysko aby zobaczyć co jest i wydaje się, że coś jest nie tak złożone jeśli chodzi o ręczny na tym kole. Sprężyna jest ok, ale dźwignia która trzyma sprężyne z linką od ręcznego na "prosty rozum" nie ma jak się naciągnać poprzez zaciągnięcie ręcznego, ponieważ fizycznie nie ma gdzie-jest oparta o konstrukcję bębna. dziwna sprawa - dlatego fajnie byłoby gdyby ktoś miał zdjęcia prawego tylnego bębna/ mechanizmu hamulcowego.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 15:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piotr8 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 212
Skąd: Kluczbork



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 16:58   

casjan, co do tego bębna jak to nazywasz to spróbuj po demontarzu wkręcic cylinderek, tak samo trzeba zrobic po wymianie klocków, cylinder ma takie nacięcia i dużym śrubokrętem mozna to wkręcić
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10928
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 22:07   

po kolei:
masz klocki czy bębny :?:
z tego co opisujesz to masz raczej hamulce bębnowe, czyli elementami blokującymi są szczęki.
ta śruba ze żłobieniami to najprawdopodobniej samoregulacja ręcznego słusznie że jej nie ruszasz, bo jak zjedziesz te żłobienia to ręczny się nie wyreguluje...
swoją drogą to powinna się dać pokręcić ręką leciutko kiedy szczęki są zdjęte (i tak trzeba ją wkręcić żeby założyć bęben), w przeciwnym razie nie będzie działać tak jak powinno i stąd może te problemy z ręcznym :???:

proponuję Ci ściągnąć RAVE, napewno zaoszczędzi Ci wiele pracy nie tylko tym razem ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
casjan 




Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 46
Skąd: Jarocin



Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 10:56   

ok panowie - sprobuje zrobic jak piszecie (mam hamulce bębnowe z tyłu - pisząc klocki faktycznie mogłem wprowadzić w błąd).
sTERYD - czy tą śrube zatem powinienem pokrecic przy zdjetych szczekach? Wówczas rozumiem, bęben najdzie mi bez problemu lekko z powrotem?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10928
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 11:18   

tak powinieneś ja wkręcić (skrócić trochę) tak, aby szczęki się zeszły
jeśli ciężko się kręci to rozkręć, wyczyść i skręć od nowa :)
po złożeniu trzeba kilku- kilkunastokrotnie zaciągnąć ręczny, wtedy ta śruba się wykręci odpowiednio i wyreguluje Ci się hamulec :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Bęben hamulcowy
Bert Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Lip 30, 2008 08:17
PTE
Brak nowych postów [MG ZR] Tylne klocki hamulcowe
minetaj Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Lut 08, 2011 19:54
minetaj
Brak nowych postów [r214] Klocki hamulcowe
thunderas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lut 28, 2008 11:46
thunderas
Brak nowych postów [R214 1.4Si 96r] Klocki i tarcze
Adi88Racing Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Pon Cze 07, 2010 14:36
lesio86
Brak nowych postów [R214] Piszczące klocki hamulcowe
Czy będzie wymiana
thunderas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Mar 10, 2009 14:07
thunderas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink