Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Accord] Chodzi nierówno na luzie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Accord] Chodzi nierówno na luzie
Autor Wiadomość
michal-555 




Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 11:27   [Honda Accord] Chodzi nierówno na luzie
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam. Mam Hondę od kilku dni i dzisiaj pojawiła się ciekawostka. Silnik gdy jest ciepły, gdy stanę i pracuje na luzie to mam wrażenie, że przerywa na którymś cylindrze. Obroty są stabilne, ok. 800, nie falują, check engine się nie zapala. Niedawno regulowane były kąty wtrysku, bo zapalał się check od czasu do czasu i był trochę mułowaty, po tej regulacji już się nie zapala i samochód jest znacznie żwawszy. Co może być przyczyną nierównej pracy, może uszkodzony wtryskiwacz? Jak jadę na 5 ok. 60km/h to też mogę poczuć nierówną pracę, przy większych prędkościach nic się nie dzieje. Dzieje się to na ciepłym silniku, na zimno odpala normalnie i chodzi równo. Miał ktoś z Was coś podobnego? A przy okazji powiem: samochód ma około 230 tys przebiegu. Czy to dużo jak na ten silnik? Czy generalnie są one trwałe? Jakie są największe bolączki tych silników?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 14:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 11:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 19:43   

No ja mam podobnie. Czasem wyraźnie "faluje" tak + - 100 -> 200 obr./min. i jest to słyszalne i odczuwalne podczas postoju lub jazdy bez gazu, a czasem obrotomierz stoi równo, a tylko co jakiś czas czuć szarpnięcie (dławienie), ale tylko czuć (ciałem) i nie widać tego po obrotomierzu czy na słuch. Podobno jest to bolączka tych silników, w sensie "elektryki" bo silniki mają opinie "niedozaj...". Widziałem już tu 2 szkoły na forum. Jedna mówi o zwiększeniu dawki paliwa (może i skutkuje, ale wydaje mi się, że nie tędy droga - w końcu zużycie wzrasta), a druga szkoła... właśnie zapomniałem. Może ktoś przypomni? :mrgreen:
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
kwasior 



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 9
Skąd: Głogów



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 20:52   

Witam

Miałem Roverka 420 z tym samym silnikiem. W pewnym momencie również pojawił sie ten problem - falujące obroty tylko przy ciepłym silniku (dodam, tylko na marginesie również miał wtedy 230 tyś :) ). Falowanie nie było zauważalne na obrotomierzu który nie reagował na tak niewielkie skoki. Co jeszcze zauważyłem, gdy na luzie wkręciłem go na obroty, w momencie spadku, lekko sie "przyduszał". Dolegliwość, jeżeli można to tak nazwać, pojawiła sie po wymianie rozrządu. Jak sie okazało "mechanik" wypuścił mnie na luźnym pasku na pompie wtryskowej. Po napięciu wszystko wróciło do normy. Skoro u Ciebie był regulowany kąt wtrysku, może warto byłoby sprawdzić?

Pozdrowienia
 
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 21:46   

Hmmm... U mnie też był rozrząd wymieniany. Muszę to zbadać.
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
michal-555 




Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 22:05   

Przed chwilą zdarzyło mi się to na zimnym silniku i zgasł mi w czasie manewrów parkingowych. :/ Da się z tym jeździć, czy jest to oznaka, że może zacząć się dziać coś gorszego? :D
Ostatnio zmieniony przez michal-555 Wto Wrz 25, 2007 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 22:09   

Mimo, że check engine się nie zapala to ja jednak proponuję odczytać sobie błędy. Częstą usterką tego silnika jest uszkodzenie wiązki przewodów, co objawia się zazwyczaj chwilowym niedomaganiem pompy wtryskowej i błyśnięciem kontrolki silnika. Takie błyśnięcie może zostać niezauważone, ale w komputerze będzie zapisane. Sprawdzenie błędów nic nie kosztuje, a może nam trochę pomóc ;) .
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 22:23   

Może masz równolegle taki problem jak ja miałem?
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 22:32   

No właśnie, Zientas już przez wiązkę przechodził i powiodło się. U Ciebie mrugał jak widzę check przed ustawianiem kąta wtrysku. To, że teraz nie mruga to na pewno nie zasługa tego ustawienia. Pewnie ruszone były kable i kostki i zaczęło "lepiej stykać". Moim zdaniem będziesz zaczynał robotę od wiązki. Tak dodatkowo wspomnę o filtrze paliwa ewentualnie o zapowietrzaniu się układu paliwowego - to też mogą być przyczyny tej nierównej pracy.
 
 
michal-555 




Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 08:45   

thef napisał/a:
U Ciebie mrugał jak widzę check przed ustawianiem konta wtrysku. To, że teraz nie mruga to na pewno nie zasługa tego ustawienia. Pewnie ruszone były kable i kostki i zaczęło "lepiej stykać".


To, że check nie mruga to na 100% dzięki tym ustawieniom, bo wcześniej miałem inny problem, silnik gasł po odpaleniu, check się nie zapalał, ale mechanik przestawił mi te kąty. Później się okazało, że winna była kostka stacyjki, od razu po zmianie tych ustawień kątów samochód zrobił się mułowaty i zaczął zapalać się check. Następnego dnia pojechałem do mechanika i ustawiliśmy ponownie kąt wtrysku i wszystko wróciło do normy. Samochód przyspiesza jak trzeba i nie zapala się już check. Jutro spróbuję sprawdzić czy są jakieś błędy w komputerze i dam Wam znać. Poszukam też tej wiązki.

[ Dodano: Sro Wrz 26, 2007 17:48 ]
niestety dzisiaj się pogorszyło. Silnik chodzi nie równo od razu po odpaleniu i już nie tylko na luzie. Szarpie przy przyspieszaniu w czasie jazdy, lekko kopci. Ten bzyczący dźwięk w okolicach pompy wtryskowej w czasie jak silnik pracuje stał się nieregularny, bzyczenie jest przerywane w tym samym momencie, w którym silnik zaczyna przerywać. Co to może oznaczać?
 
 
panorafix 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 59
Skąd: szczecin



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 21:39   

pobaw sie wiazka mialem to samo nic nie robilem tylko przewinelem izolacje i widocznie wzruszylem jakis styk bo problem jak na razie zniknol.
 
 
 
michal-555 




Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Wrz 28, 2007 05:45   

Poruszałem trochę kabelkami, kostkami i jakby objawy chwilowo ustały, więc przyczyna gdzieś tam musi być. Czy ktoś z Was wie gdzie w Accordzie znajduje się te gniazdo diagnostyczne? Szukałem i po stronie pasażera i po stronie kierowcy i do tej pory nie udało mi się go namierzyć.
 
 
panorafix 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 59
Skąd: szczecin



Wysłany: Pią Wrz 28, 2007 07:31   

gniazdo jest od strony pasazera na kablu 5 kabli wchodzi jak pamietam niebieska kostka przypieta do metalowej poprzeczki pod schowkiem,ja bylem na pary komputerach i nie stety nikt sie nie polaczyl z silnikiem.raczej serwis rovera i specjalny program
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Wrz 28, 2007 07:59   

Wystarczy BOSH KTS 500 i trochę chęci, a do sczytania błędów zworka w postaci kawałka drutu ;)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 02, 2007 18:02   

michal-555 napisał/a:
Szukałem i po stronie pasażera i po stronie kierowcy i do tej pory nie udało mi się go namierzyć.

Znalazłeś już? :cool:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Accord 2.0TDi] Ciezko pali na zimnym,kopci,nierówno chodzi
lukaswch94 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Cze 07, 2013 18:11
karol6376
Brak nowych postów [Honda Accord] Silnik chodzi idealnie a jest duże spalanie
pili98 Rover serii 600, Honda Accord 75 Sob Kwi 09, 2011 19:47
Balas87
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami, silnik nierówno chodzi
W czasie jazdy traci moc,szarpie i zapala się kontrolka "Heck Engine" co się dzieje
ewdar2 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Kwi 20, 2008 20:24
NEOSSS
Brak nowych postów [Honda Accord] Rozrząd
frodo_1981 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Sie 09, 2010 13:43
praktis
Brak nowych postów [Honda Accord] Co to za przycisk?
maciej1 Rover serii 600, Honda Accord 12 Pon Lip 26, 2010 22:50
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink