Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 9 Skąd: Koczargi Stare
Wysłany: Sob Paź 20, 2007 07:22 [R416Si 96]
Jeżeli rezerwa wynosi 10 litrów to oznaczało by to że mój rowerek zaczol palić 10 na setkę w lato palił około 8.5 +-0.3l fakt że jest zimno i trochę rozgrzewam auto po czym jadę do pracy ok.6 kilometrów i gaszę potem spowrotem więc robię ok.10-12 km.dziennie. Chciałbym jednak zapytać czy nie odbiega od normy?
jadę do pracy ok.6 kilometrów i gaszę potem spowrotem więc robię ok.10-12 km.dziennie. Chciałbym jednak zapytać czy nie odbiega od normy?
Przy takiej jeździe 10l/100 km nie odbiega za bardzo od normy. Po prostu jeździsz krótkie trasy i prawdopodobnie silnik nie rozgrzewa się nawet do optymalnej temperatury. Chyba, że grzejesz go mocniej niż "trochę", jak piszesz.
Poza tym rezerwa nie ma aż 10 l, najwyżej jakieś 8, ale nie radzę próbować Kiedyś spotkała mnie przykra niespodzianka i musiałem przez 2 godziny odpowietrzać auto, a nie należy to do najprzyjemniejszych czynności. Od tej pory, jak tylko "zamruga" mi rezerwa, to natychmiast tankuję.
Ps. Nie wspomnę o tym, że przy prawie pustym zbiorniku bardzo łatwo spalić pompkę.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Paź 20, 2007 19:57
Żeby Was nie spotkała taka sytuacja jak mnie
Jechałem autostradą z Poznania do Nowego Tomyśla - myślałem że starczy mi ropki, bo mimo że wkazówka dostykała dolnej granicy, to rezerwa nie świeciła. Udało mi się zjechać z autostrady - ale 2 km od Wolsztyna zabrakło mi paliwa oczywiście - lampka rezerwy nie świeci do dzisiaj (nie mam czasu na ustalenie co sie stało - i dlatego tankuje jak tylko wskazówka zbliża sie do rezerwy - natychmiast wycieczka na stację. Czekam na przypływ wolnego czasu żeby tą denerwującą dolegliwość (brak kontrolki rezerwy) usunąć.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
obstawiam ze spalila sie po prostu zaroweczka odpowiedzialna za podswietlanei kontrolki
wymien od razu na diode zeby Cie juz taka niespodzianka nie spotkala
pozdrawiam posiadacza Rovera 420SDI koloru British Racing
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 10:54
Jesli chodzi o żaróweczkę - to na tyle czasu miałem, żeby zdjąć deskę (praktyka i wprawa nabyta podczas instalacji aluramek na zegarach ) i sprawdziłem żarówkę. Żarówka to na pewno nie jest, bo była sprawdzana w sklepie na testerze - świeci
Koleś podpowiedział mi że czasami czujnik w zbiorniku szwankuje - ale nie chce mi się zdejmować całego zbiornika (przynajmniej na razie - chroniczny brak czasu), więc czekam na jakiś urlop w przyszłym roku
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 11:08
Od dołu przy zbiorniku paliwa jest plastykowa osłona odkręć ją i tam jest dojście do kostki/przewodów od czujnika między innymi ,zmasuj przewód od rezerwy i zobacz czy świeci kontrolka (sprawdż przejście przewodu od zbiornika do zegarów)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 11:11
dzięki - na pewno to zrobię Jeśli nie jest konieczny demontaż zbiornika - to zrobię to przy najbliższej wizycie na kanale (po wypłacie wymiana oleju i filtrów) i zobaczymy co w trawie piszczy Raz jeszcze dziękuję
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum