Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 07:38
W elemencie aluminiowym jest śruba centralna-jedna odkręcasz ją i wyciągasz cały napinacz (może być pod zaślepką)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
A teraz jeszcze jeszcze jedno pytanie: moze ma ktos jakis pogladowy rysunek konstrukcji takiego napinacza?
Z tego co widzialem odczepila sie (albo urwala - nie wiem jak jest mocowana) okragla blaszka znajdujaca sie od strony rolki (prawdopodobnie zakrywa jakas sprezyne czy cos tego typu).
Ktos kto widzial taki napinacz powinien wiedziec o co mi chodzi.
Czy jest to w jakis sposob do naprawienia bo nie chce wywalic 500zl na nowy ?
chyba za takie pieniądze widziałeś pozłacany...
A na poważnie jak poleciała Ci rolka napinacza to wymienisz ją znacznie taniej.
Sprawdź co znajdziesz w InterCars. (rolka RUVILLE za 83zł)
Jeżeli jednak padło coś więcej i wymienić musisz całość to koszt robi się większy niestety
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Ale nie chodzi mi o napinacz rozrzadu tylko paska wieloklinowego czy wielorowkowego bo roznie to nazywaja (ten od alternatora, pompy wody itp.)
nie wiem na ile Ci to pomoże, ale niestety jedyny obrazek jaki znalazłem w RAVE nie pokazuje zbyt wielu szczegółów, a pokazuje przede wszystkim rolkę paska ... może ktoś jeszcze znajdzie coś bardziej konkretnego
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
da się wymontowac bez ściągania koła wspomagania trzeba najpierw odkręcić rolkę z napinacza (klucz 15), bo zakrywa śrubę mocującą napinacz. Nastepnie odkręcasz sam napinacz. Spotkałem sie z dwoma rodzajami śrób mocujacych:
1. 12 ramienna gwiazdka o rozmiarze 14mm (kupujesz nasadkę 14 tyle, że nie 6 a 12 kątną)
2. Klucz imbusowy ale nie pamietam rozmiaru (8 - 10 ) W przypadku imbusa jest też specjalna podkładka która zapobiega spadnięciu tej blaszki.
Myslę, że u Ciebie bedzie opcja nr 1.
Napinacz mozna naprawić samemu mając dobrego tokarza i kawałek np teflonu pod ręką. W napinaczu wyrabia sie takie hm łozysko/tuleja plastikowa wewnątrz. Trzeba ją wyjąć i wna to miejsce wytoczyć i nabić swoją. Mnie to kosztowało "flaszkę"
jak znajdę odrobinę czasu, to wrzucę fotki
Może byc inny materiał dobrze współpracujący ze stopami aluminium, bo z niego jest zrobiony napinacz. Moim zdaniem teflon, lub jego pochodne najlepiej się sprawdzi. U mnie sie dobrze sprawdza od jakichś 20 - 25 kkm Tuleja u mnie została wykonana z materiału teflonopodobnego stosowanego na łozyska ślizgowe przekładni zębatych
Stokrotne dzieki za fotki.
Punkcik juz u Ciebie na koncie
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: jak gorna czesc napinacza (ta z rolka) "trzyma sie" dolnej i nie wysuwa sie na zewnatrz ?
Z tego co widzialem u siebie i na zdjeciach wynika, ze trzyma ja ten okragly metalowy element z wybitym numerem. W takim razie ta tuleja w srodku musi byc delikatnie rozklepana po zalozeniu zeby nie spadl (cos ala nit). Ale ja u siebie nie zauwazylem zeby fabrycznie bylo tak zrobione.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Paź 25, 2007 17:54
Jest dokładnie tak jak piszesz w środku jest tulejka rozprasowana i trzyma dwie części razem , dorażnie skręcasz te dwie części razem napinasz ręcznie i też pojedziesz
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Paź 25, 2007 18:00
Dokładnie tak o to chodzi
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Paź 25, 2007 18:21
Tylko musisz zastosować jakiś dystans w środku między jedną częścią a drugą
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Mam pytanie , bo właśnie też mi się rozleciał napinacz, na prezentowanych fotografiach tuleja plastikowa jest zabezpieczona zawleczką, w moim nie widzę nic takiego, nie ma nawet rowka do zawleczki. Czy jest możliwe że wszystko trzyma ta okrągła blaszka z wybitymi nr? I jeszcze jedno na pierwszym zdjęciu z prawej strony sprężyny jest taki chyba plastikowy pierścień u mnie tego też nie widzę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum