Wysłany: Pon Paź 22, 2007 19:16 Co mozna wykrzesac z 1.4 16v ??
Mam kilka pytanek moze bardziej teoretycznych ale z tego co zauwazylem to nikt nic przy nich nie robi a jak juz to swap na 1.8. A moje pytanka:
-myslal ktos z was nad montazem podtlenku azotu z tego co sie orientowalem to zestaw suchy NX mozna nabyc w granicach 2k zl a mokre juz od 3k zl zainteresowaly mnie znalezione przezemnie wykresy z hamowni gdzie fiat punto w standardzi 1.2 75km po strzale (instalacja GSM 2800zl z montazem) zrobil 110km ktos wie jak spisuja sie suche instalacje
-jak to jest z chip tuningiem nie mowie tu o czipach za 30zl allegro ale o strojeniu w zakladzie. Czy np robiac porzadny dolot i ukladwydechowy bez glebszej ingerencji w silnik oplaca sie to stosowac?? jesli tak to jakie moga byc przyrosty mocy??
chodzi mi mniej wiecej przy jakiej ilosci KM konczy sie jednostka 1.4
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 19:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 19:35
-Wałki typ GT
-Robienie głowicy,polerka kanałów,powiekszenie zaworów,spasowanie kolektorów itp
-Kolektor+reszta ukł wydechowego
-Twardsze spreżynki zaworowe
-Strojenie
Moc ok 130KM albo lepiej
michone napisał/a:
chodzi mi mniej wiecej przy jakiej ilosci KM konczy sie jednostka 1.4
Zalerzy co ty chcesz...?? można zakuc i 300KM zrobic albo i nawet więcej,zalerzy od funduszu
Możesz zrobic swap na 1.8 i po sprawie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
interesuje mnie to nitro grabowskiego 2,4 zl z monazem... z czystej ciekawosci napisze do niego maila z zapytaniem co on oferuje i czy podejmowal sie juz przerobek silniczka 1.4 16v rovera
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 73 Skąd: wołomin
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 21:01
nitro to wsumie nic ciekawego jesli ma sluzyc do jazdy na codzien, pare strzalow i butla pusta no chyba ze sie scigasz po nocach
chip- tzw program przyniesie ci lepsze rezultaty bo bedzie kosztowal cos ok tych cen co podales za nitro(choc wydawalo mi sie ze juz za tysiac kupi) lub nawet taniej a przyrost mocy bedziesz mial caly czas dostepny(wiadomo ze nie ma co sie spodziewac przyrostu duzego ale zawsze to cos i jest odczuwalne)
z tego coczytalem to koszt indywidualnego programu to ok 1200-1500zl bezpieczny przyrost mocy przy tym silniku moze siewachac od 10 do 30 KM zakladajac 15-20km powinno sie udac czyli dosc odczuwalnie przy nie duzych nakladach czyli dolot i wylot ( w 1kzl mozna by sie zamknoc) to te 30 KM bylo by mozliwe
Noz fajna sprawa i ma 1 znaczacy plus przy sprzedazy auta mozna wymontowac i pozniej zamontowac w 2 aucie ciekawi mnie jeszcze opcja sam zestaw za 1400zl tylko jak tozamontowac
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 73 Skąd: wołomin
Wysłany: Wto Paź 23, 2007 17:43
chip-jest to ingerencja w komputer sterujacy praca silnika czyli dawka paliwa i powietrza
okreslenie chip ma sie tak samo do diesla jak i do benzyny
ale w "powaznym jezyku" nazywa sie to program
a przyrost mocy jest w wiekszy w dieslu bo jest tam T a w podstawowych benzyniakach tak jak w twoim nie ma
zrob wydech, dolot potem do tego jedz na zrobienie nowego programu i napewno odczujesz roznice, badz po zrobieniu dolotu i wydechu zamontuj sobie T jak turbo a dokladniej soft turbo czyli doladowanie gora 0,5 (wtedy powinno latac bez wiekszego strojenia)
koszt zmontowania turbo np u znajomego mechanika to jakies 4 000 ale nie wiem czy jest to proste w 1.4 16v
choc slyszalem ze z roznych uzywek i sa tacy ktorzy za 1000 zl zrobia ale ile to dziala
no własnie....co mozna wydusic z 1.4Si domowymi metodami znaczy moze zapozyczyc walki z 1.6? kolektor z 1.8.............
tak zeby bylo to dalej uzytkowe auto nie streetfighter zeby spalalo normalne ilosci paliwa w nhormalnej jezdzie a zeby zwiekszyc te moc z 103km do 120-125km bo seria to troche malo na te mase, a mam wrazenie ze przy 120-125km mozna by przekroczyc te magiczna granice stosunku waga/moc gdzie autko by sie lepiej zbieralo
tak to jest z tymi silnikami K ze sa czule na mase auta, montowane w brytyjskich roadsterach daja czadu ale w ciezszym R400 jest po prostu normalnie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 73 Skąd: wołomin
Wysłany: Sob Paź 27, 2007 00:09
po pierwsze to dolot i wydech - i tu mysle jakis przyrost by byl no chyba ze masz lpg to nie ma sensu robic dolotu
a na ile mocy gwarantuja tjunerzy po chipie ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 73 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Paź 27, 2007 09:04
paff napisał/a:
no własnie....co mozna wydusic z 1.4Si domowymi metodami znaczy moze zapozyczyc walki z 1.6? kolektor z 1.8.............
tak zeby bylo to dalej uzytkowe auto nie streetfighter zeby spalalo normalne ilosci paliwa w nhormalnej jezdzie a zeby zwiekszyc te moc z 103km do 120-125km bo seria to troche malo na te mase, a mam wrazenie ze przy 120-125km mozna by przekroczyc te magiczna granice stosunku waga/moc gdzie autko by sie lepiej zbieralo
tak to jest z tymi silnikami K ze sa czule na mase auta, montowane w brytyjskich roadsterach daja czadu ale w ciezszym R400 jest po prostu normalnie
do codziennej jazdy mozna zrobic:
1etap
-lekkie koło zamachowe
-dolot
-wydech - kolektor najważniejszy
2etap
-obróbka głowicy z zaworami
i to wszystko pojdzie na seryjnym programie/chipie
3etap
-ostrzejsze wałki rozrzadu + program/chip - wałki typu GT nadaja sie całkowicie do normalnej jazdy
z takimi zmianami 1.4 powinien oscylowac moca ok 120-130km - ale koszta beda napewno wieksze niz w przypadku swapu na 1.8 - gdzie 1.8 napewno bedzie miało duzo wiecej momentu a co za tym idzie przyspieszenie/elastycnosc.
imho lepiej zrobic swapa na 1.8 + etap1 i to by było super do normalnej jazdy
pozdr
_________________ ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 73 Skąd: wołomin
Wysłany: Sob Paź 27, 2007 15:55
freestyler napisał/a:
z takimi zmianami 1.4 powinien oscylowac moca ok 120-130km - ale koszta beda napewno wieksze niz w przypadku swapu na 1.8 - gdzie 1.8 napewno bedzie miało duzo wiecej momentu a co za tym idzie przyspieszenie/elastycnosc.
lub sprzedac i kupic mocniejszy bo trzeba pamietac ze zmiana silnika to nie wszystko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 73 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Paź 27, 2007 17:55
orzech napisał/a:
freestyler napisał/a:
z takimi zmianami 1.4 powinien oscylowac moca ok 120-130km - ale koszta beda napewno wieksze niz w przypadku swapu na 1.8 - gdzie 1.8 napewno bedzie miało duzo wiecej momentu a co za tym idzie przyspieszenie/elastycnosc.
lub sprzedac i kupic mocniejszy bo trzeba pamietac ze zmiana silnika to nie wszystko
co masz na mysli?
_________________ ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum