Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 80 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie Lis 04, 2007 21:50 [R75] Temperatura silnika
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam !
Mam pytanko ostatnio zauwarzyłem ze bardzo długo nagrzewa sie moj silnik, po przejechaniu 20-30 km wskazówka znajduje sie w 1/4 skali jak szybko nagrzewaja sie wasze ?
Wydaje mi sie ze za duzo pali przejechałem 400 km a wskazówka dawno przekroczyła polowe wskaznika (nie wiem jak to napisać jest z 0,5 cm ponizej polowy )
Według mnie moze to byc ze soba powiązane.
Sorki za głupie pytanie ale to mój pierwszy diesel moze tak musi byc... (temperatura)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 03, 2010 19:07, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 04, 2007 21:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 04, 2007 21:56
Sprawdż działanie termostatu (i webasta)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 04, 2007 22:51
To sprawdż termostat normalnie ten silnik sie nagrzewa dość szybko
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
czesc. Po przejechaniu ok kilometra wskazówka lekko sie podnosi ogrzewanie kambiny ok
[ Dodano: Wto Lis 06, 2007 18:18 ]
w poprzdnim moim autku nagrzanie silnika trwało z 5rrazy duzej
[ Dodano: Sro Lis 07, 2007 16:37 ]
jeżeli chodzi o spalanie to w moim autku połowa zbiornika jest po przejechaniu w miescie ok 450 do 500 na trasie jest to 600 do 650 km.Jazda poza miastem max 140km/h
U mnie w jezdzie mieszanej po 700km (350km trasa 350km miasto) zapalila sie rezerwa.
Niedlugo zatankuje to zobacze ile litrow wejdzie i jakie bylo rzeczywiste spalanie ale wydaje mi sie troche za duze.
Swoja droga jakos dziwnie dziala ten czujnik poziomu paliwa.
Jak wlaczam silnik swieci mi sie rezerwa i komputer pokazuje zasieg ok 80km. po przejechaniu ok 5km rezerwa gasnie (wskazowka sie podnosi wyzej) a zasieg jest juz ponad 125 km.
O ile wskazania kompa jestem w stanie zrozumiec to dziwi mnie zachowanie wskazowki i lampki "rezerwy".
Jesli chodzi o nagrzewanie to tez trwa to ciut za dlugo. Po przejechaniu 5km w miescie wskazowka temperatury jest w 1/3 drogi do temperaury nominalnej (czyli do polowy skali).
Jak optycznie stwierdzic ze Webasto dziala? (teraz gdy temp. otoczenia spadla ponizej 5C powinno sie zalaczac automatycznie)
Ostatnio zmieniony przez plombos Sro Lis 07, 2007 20:39, w całości zmieniany 1 raz
O ile wskazania kompa jestem w stanie zrozumiec to dziwi mnie zachowanie wskazowki i lampki "rezerwy".
nic w tym dziwnego
to wskazanie się zmienia w zależności od pochylenia auta, od tego czy wcześniej hamowałeś (a przecież hamowałeś ) czy przyspieszałeś
czujnik poziomu paliwa jest w jedym miejscu w baku, i jak się paliwo przeleje gdzie indziej pod wpływem różnych rzeczy to pokaże że jest mniej, a jak się paliwo przeleje w akurat to miejsce gdzie jest czujnik, to pokaże że jest więcej
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
czujnik poziomu paliwa jest w jedym miejscu w baku
W 75 są dwa czujniki - w dwóch połówkach baku .
Wskaźnik poziomu paliwa i lampka rezerwy w R75 to naprawdę zjawiskowa sprawa. U mnie w różnych porach roku różnie się zachowuje ... ale już się do tego przyzwyczaiłem.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
a widzisz...(myślałem, że jest tylko w jednej połówce )... w takim razie tym bardziej nie dziwi, że wskaźnik się mota jak sobie musi radzić czasem ze sprzecznymi wskazaniami
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lis 09, 2007 10:40
juz gdzies pisalem ale napisze raz jeszcze webasto jest ponizej skrzynki z akumulatorem. taka czarna "skrzynka" z gory z dwoma gumowymi rurkami, jedna jest gruba i otwarta (ucięta). Na bocznej sciance od przodu powinna byc nalepka z wyraznym napisem WEBASTO
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 80 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Lis 09, 2007 12:09
cholera jak sobie policzyłem wychodzi ze pali prawie 10l/100km lekka przesada
Narazie policzyłem ze wskaznika , musze zatankowac do pełna zobaczymy ile wyjdzie, do pracy mam 4km ciągle na ssaniu ale az 10l... ?
[ Dodano: Pią Lis 09, 2007 14:39 ]
Nie zdązyłem nic sprawdzic, ale mam jedno pytanko na drugim zdjęciu zaznaczyłem strzałką przewód który jest zimny nawet po osiągnieciu optymalnej temperatury , jak widzicie (zaznaczone kółkiem) brakuje mi pewnego elementu ma ktoś z Was moze odsprzedać
W pierwszym zdjęciu tez jest przewód nieco nizej który jest ledwie ciepły
Coś chyba jest nie tak... termostatu nie sprawdzałem ale wychodzi na to ze sie nie otwiera,myle sie ?
Gdyby nie webasto (dziwne bo włączyło sie dzisiaj przy 8 stopniach C ) podejrzewam ze nagrzał by sie do 1/4 i to wszystko bo zaraz po wyłączeniu webasta temp nagle spada znowu webasto sie włącza i tak w kólko (i ostatnio podczas pracy webasta coś warczy mozna powiedziec ze z równą czestotliwoscią co jakies 5 sek)
Wogóle cos było grzebane kable poowijane tasma izolacyjną na zmiane z plastikowym peszlem, a tam gdzie powinna byc jakas ochrona są gołe kable.
Nadal jestem zadowolony z zakupu mimo paru mankamentów ale wczesniejszego własciciela bym !@#$%^& !
Tak zaniedbac takie auto, mimo wszystko wyprowadze go na cacy
cholera jak sobie policzyłem wychodzi ze pali prawie 10l/100km lekka przesada
Narazie policzyłem ze wskaznika , musze zatankowac do pełna zobaczymy ile wyjdzie, do pracy mam 4km ciągle na ssaniu ale az 10l... ?
Ja mam 5 km do pracy a wiec dystans podobny.
Moje autko pali 5l na trasie (przy 80-90km/h)
Jazda mieszana (1/2 trasa, 1/2 miasto) - 6,8l/100
wiec wychodzi ok 8,6l/100 - miasto
Zrubo napisał/a:
Coś chyba jest nie tak... termostatu nie sprawdzałem ale wychodzi na to ze sie nie otwiera,myle sie ?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lis 10, 2007 19:23
jarema napisał/a:
brakuje ci tam rury doprowadzającej powietrze do filtra powietrza. taka harmonijka przechodząca w okrągłą rurę.
Coś tobie się pomyliło diesel ciagnie powietrze przy wzmocnieniu czołowym a Ty mówisz o benzynie
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
nie no ja może źle napisałem albo coś ale w tym miejscu co kolega zaznaczył w dieslu jest harmonijka która idzie od wzmocnienia czołowego. pod pokrywą silnika przechodzi w okrągłą rurę i do filtra powietrza. i on tego właśnie nie ma.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lis 10, 2007 20:13
Nie to nie tak tam gdzie diesel ciągnie powietrze to akurat na tym zdjęciu nie ma , to jest idealnie po środku wzmocnienia czołowego
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 80 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob Lis 10, 2007 20:59
przemo285 napisał/a:
Nie to nie tak tam gdzie diesel ciągnie powietrze to akurat na tym zdjęciu nie ma , to jest idealnie po środku wzmocnienia czołowego
Zgadza sie powinna tam byc taka "plastikowa chrmonijka" która dochodzi do filtra powietrza musze dokupić
Dzisiaj jestem normalnie załamany niedosc ze jest cos z nagrzewaniem silnika webasto co jakis czas dymi (siwy dym i to duzo)to jeszcze wizyta u lakiernika 900 pln z polerka i to dopiero za dwa tygodnie, bede jezdził takim obitym (trzy elementy ale gosc jest naprawde konkret) i to wszystko w sumie w
JEDEN DZIEN AAAAAAAAAA! !@#$$%%^&$%
Ide sie opic schleje sie jak swinia ehh...
A i co z tymi rurami sprawdzał ktos moze maja byc ciepłe czy zimne pomózcie bo juz nie wiem...mam zaje...go doła
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum