Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216Si 97r] Problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216Si 97r] Problem
Autor Wiadomość
mattey 



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 11:07   [R216Si 97r] Problem

Witam. Od kilku dni mam pewien problem. Zaczne od tego, ze bateria w pilocie jest wymieniona ok miesiąc temu. Dzieje się rzecz następująca: Kluczyk w położeniu zapłonu, pompka paliwa pompuje, auto nie zapala.
Ostatnio zmieniony przez mattey Czw Lis 29, 2007 22:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 23, 2007 11:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 12:06   

mattey napisał/a:
Trzeba wyciągnąć kluczyk, zamknąć samochód, otworzyć i próbować jeszcze raz. Za około 2....3 próbą powtórzenia całej operacji, samochód odpala

A spróbuj zostawić ten kluczyk i samochód na jakiś czas,bez zamykania,otwierania itp.
Może problemu trzeba szukać zupełnie gdzie indziej?
Może krokowy czasami nie ustawia się w pozycji do zapłonu i nie można odpalić?
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 12:20   

eszet napisał/a:
Może krokowy czasami nie ustawia się w pozycji do zapłonu i nie można odpalić?

Albo siada pompa paliwa (za małe ciśnienie) i tylko przypadkiem zbiegło się to z wymianą baterii w pilocie...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
mattey 



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 14:09   

Z wymianą baterii to sie raczej nie zbiegło
Ostatnio zmieniony przez mattey Czw Lis 29, 2007 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 14:18   

Może rzeczywiście uszkodzenie krokowca - to się może objawiać losowo, ale tylko po postoju, kiedy silnik trochę ostygnie i wtedy czasem krokowiec działa, a czasem się zacina...
Mam coś podobnego, ale na ciepłym silniku - jak stane i zgaszę silnik na 5-10 minut, co ciekawe w takiej sytuacji uruchamiam "awaryjne" na LPG (silnik jest ciepły, więc raczej nic mu nie zrobię) i startuje bez problemów...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
mattey 



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 14:22   

Teraz to już straciłem rachubę w tym wszystkim. Myśle, że krokowiec nie ma z tym nic wspólnego....
Ostatnio zmieniony przez mattey Czw Lis 29, 2007 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 14:30   

mattey napisał/a:
to czasem już nawet pompka paliwa nie zapompuje

Wydaje mi się, że jeśli miałeś już wcześniej dostateczne ciśnienie w układzie, to może nie zapompować, ale nie jestem tego pewny - trzebaby sprawdzić w Rave albo praktycznie.
mattey napisał/a:
Teraz to już straciłem rachubę w tym wszystkim.

No generalnie Twój problem nie jest standardowy, dlatego zgadujemy...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 17:18   

po przekreceniu zaplonu pompa wlacza sie na okolo 3 sekundy zeby podniesc cisnienie paliwa, powinna wlaczyc sie za kazdym razem jesli przestawimy kluczyk dalej, czyli przestawimy stacyjke w polozenie rozrusznika, warto by bylo sprawdzic czy dzieje sie tak za kazdym razem, kiedy odpalasz silnik, najlepiej gdyby ktos zanurkowal w okolice zbiornika i sluchal, ewentualnie zarowka
ponowne uruchomienie pompy w pozycji zaplon nastepuje po odczekaniu az przekaznik glowny "puści" zwykle kolo 10 -15 sekund, sychac takie tykniecie pod maska

gdyby byly jakie kolwiek problemy z krokowcem, silnik powinien bez problemu odpalic z wcisnietym pedalem gazu, najwyzej po puszczeniu gazu nie trzymalby wolnych obrotow, lub trzymal by je za wysokie

mnie to wyglada na jakis problem z immo
ale sprawdz ta pompe, czy zawsze ja slychac kiedy krecisz rozrusznikiem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 17:39   

Podobny problem miał w aucie zdzich44, tzn. auto odpalało i gasło po ok. sekundzie.
Odpalało zawsze. Udało nam się je uruchomić po wypięciu czujnika temperatury, próbie odpalenia (odpalił) i wpięciu czujnika.
Warto dodać, że to partyzanckie rozwiązanie nie działało zawsze.

Potem grzebał w aucie elektronik samochodowy i naprawił, ale nie chciał powiedzieć co było "bo jeszcze na forum napiszemy" :roll:
Nadmienię, że podmiana centralki alarmu i pilotów nie stanowiła rozwiązania.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 20:01   

piter34 napisał/a:
Potem grzebał w aucie elektronik samochodowy i naprawił, ale nie chciał powiedzieć co było


ciekawe podejscie

jeszcze gdyby to byl czesty przypadek to rozumiem ze moglby stracic klientow, ale jesli to jest sporadyczny przypadek, to jaka jest szansa ze ktos trafi do niego z takim samym problemem ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mattey 



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 20:32   

piter34 napisał/a:
nie chciał powiedzieć co było "bo jeszcze na forum napiszemy"
w sumie to pasowałoby mi to wiedzieć... może da sie jakoś przekupić tego elektronika ? pozdrawiam
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 20:56   

Objawy są bardzo podobne na brak komunikacji centrali alarmu z komputerem silnika i w tym momencie zachowuje się tak jakby nie był ten komplet zsynchronizowany , może warto sprawdzić przewód który komunikuje się między centralka a koputerem silnika (może jakaś przerwa) w swojej 200 miałem taki przypadek i to był sterownik silnika wystarczyło że go puknąłem i odpalała bez problemu , po wymianie sterownika problem znikł.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 20:59   

przemo285 napisał/a:
Objawy są bardzo podobne na brak komunikacji centrali alarmu z komputerem silnika

No właśnie to byłoby dziwne, bo przecież obwód rozrusznika nie jest blokowany, silnik zaczyna pracować, a potem ginie sygnał na wtryskach (tak było w przypadku auta zdzicha44).
Gdyby był totalny brak komunikacji, to by auto nie kręciło, co nie zmienia faktu, że sprawdzenie połączenia alarm<>ECU jest jak najbardziej dobrym tropem :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 21:06   

Witam piter34 obwód rozrusznika odcina centralka alarmu a jeżeli nie będzie komunikacji o czym wcześniej pisałem z komputerem silnika to objawy są bardzo podobne , jak wstawisz komputer silnika od innego auta to pilot będzie działał , silnik będzie kręcił ale będzie odpalał na sekundę i gasł. Pozdrowienia dla rodziny :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 21:08   

przemo285 napisał/a:
Witam piter34 obwód rozrusznika odcina centralka alarmu a jeżeli nie będzie komunikacji o czym wcześniej pisałem z komputerem silnika to objawy są bardzo podobne

No to mnie wypunktowałeś, wszystko jasne.

mattey, już wiesz czego i gdzie szukać.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 21:14   

Nie wiadomo czy w tym tkwi przyczyna , ale warto sprawdzić /objawy bardzo podobne :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
mattey 



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 23:06   

przemo285, piter34, Dzięki Panowie :) Obydwaj po punkciku !
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 03, 2007 11:14   

mattey, jak autko?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mattey 



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 12:29   

piter34 napisał/a:
mattey, jak autko?
sprzedane
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 03, 2007 13:04   

mattey napisał/a:
sprzedane

No ale naprawione było, czy nie?

Czy z problemem "buja" się teraz nowy właściciel?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216Si 16v '98] Problem z ładowaniem
Świeci się kontrolka ładowania
darecki_gb Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Sie 18, 2007 17:55
giewu
Brak nowych postów [R216SI]Problem z samozamykającą sie osłoną szyberdachu
Clean Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Maj 02, 2009 00:12
atrax
Brak nowych postów [R216si 96r] Problem z silnikiem przy 2,5k obrotów
Nexus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Cze 26, 2007 15:22
piter34
Brak nowych postów [R216Si] Problem z obrotami i ginący płyn chłodniczy...
Grzegorz_S. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Maj 22, 2013 16:25
Kociach
Brak nowych postów [R216si]pomysł na problem z zasysaniem paliwa ze zbiornika
Tomek925 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lis 27, 2013 13:30
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink