Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i '97] Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i '97] Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury
Autor Wiadomość
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Pon Sty 21, 2008 21:45   [R214i '97] Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury

to dziwne, ja też mam coś takiego:
Jadę delikatnie-wskazówka się wychyla minimalnie (wynika z tego, że silnik nie dogrzany).
Jadę ostro- wskazówka do góry. jadę znowu delikatnie,wskazówka zdecydowanie spada..
i podejżewac mam o to czujnik temperatury(ten "z jednym kablem" oczywiscie)? czy raczej TERMOSTAT.
Bo mi nasuwa się odpowiedz: "termostat".
Z tym, że teraz wskazówka nic nie pokazuje, bo zepsuł sie owy czujnik:)
pomóżcie, proszę.
Ten czyjnik, jaki ma numer katalogowy??o co pytac w sklepie, który nie jest typowo Rover'kowy?Coby mi kitu nie wepchali od jakiegoś szwaba
_________________
Piotrek
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pią Sty 25, 2008 13:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 21, 2008 21:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 22:46   

Cytat:
Jadę delikatnie-wskazówka się wychyla minimalnie (wynika z tego, że silnik nie dogrzany).

Czy to jest jakoś skorelowane z temperaturą powietrza wydobywającego się z nawiewu?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 23:12   

pluto napisał/a:
Ten czyjnik, jaki ma numer katalogowy??o co pytac w sklepie, który nie jest typowo Rover'kowy?


poszukaj na szrotach, allegro, pamietaj ze taki czujnik posiadaja tez polonezy z silnikiem rovera, ja jesli juz szukałbym uzywanego,
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 07:46   

piter34 napisał/a:
Cytat:
Jadę delikatnie-wskazówka się wychyla minimalnie (wynika z tego, że silnik nie dogrzany).

Czy to jest jakoś skorelowane z temperaturą powietrza wydobywającego się z nawiewu?



no fakt że nie jest wtedy zbyt ciepło. podsunąłeś mi pewną myśl, że to faktycznie termostat. zapytam z częściami do polonezów. tylko "poldki" miały chyba V16 i nie wiem czy dla v8 jest taki sam. ale pofatyguje się i poszukam po necie.

narazie dzxięki. oczywiscie napisze co i jak.
_________________
Piotrek
 
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 08:01   

Okazało się, że jednak taki sam. dziś wybieram się na drobne zakupy:czujnik i termostat(i kołki rozporowe plastikowe do zderzaka tylnego :cry: , bo wczoraj dostawiłem do ściany i na szczęście tylko zerwało mi te kołki)
_________________
Piotrek
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 22, 2008 10:06   

pluto napisał/a:
tylko "poldki" miały chyba V16

16 cylindrów w układzie V, czy może "16V" czyli 16 zaworów?

Termostat do swojego silnika kupisz w każdym dobrym sklepie motoryzacyjnym. Nie musisz kombinować z częściami do Poldków.

Jest taki sam do 16V, jak i do 8V:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=312
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=729
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 13:14   

No tak, jasne że szesnaście zaworów. mój błąd wynika z tego, że nie jestem mechanikiem, tylko elektrykiem:)

Części zamówione, będą na jutro.
termostat: 19 zł. otwiera przy 88 stopniach C
czujnik "do wskazówki": 35zł(nakierowałem gościa przez Poloneza, bo chciał mi sprzedac oryginał za ok 80zł).

jutro naprawa i pochwale się, miejmy nadzieję, pozytywnymi wynikami.
_________________
Piotrek
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 22, 2008 13:57   

Cytat:
mój błąd wynika z tego, że nie jestem mechanikiem, tylko elektrykiem:)

No to szesnaście woltów w języku polskim będzie "16 V" :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 22, 2008 17:24   

faktycznie u Tomiego czujnik kosztuje tyle ze nie oplaca sie kombinowac

ale jak widac czesto powolujac sie na poldka mozna taniej wyrwac :mrgreen:

piter34 napisał/a:
16 cylindrów w układzie V, czy może "16V" czyli 16 zaworów?



ale Ty jestes drobiazgowy :wink:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 23, 2008 09:57   

AndrewS napisał/a:
ale Ty jestes drobiazgowy :wink:

No co Ty...
Różnica pomiędzy V16 a 16V jest ogrooomna, a nie "drobiazgowa" ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 17:39   

Proszę, pomóżcie
czujnika nie kupiłem.

czy byłby ktoś tak dobry i poprostu ściągnął wtyczke u siebie z tego czujnika od wskazówki (z jednym kablem, który idzie pionowo na dół-u mnie czarny) i zmierzył między masą, a którymś pinem czujnika opór??? bardzo prosze.bo wskazówka troche głupieje... nawet jak trzasnąłem drzwiami(nie żebym się denerwował:))to zmieniła swoje położenie-motór był dobrze nagrzany. Częciej wogóle się nie wychyla. niby jak dotknę bezpośrednio kabel do masy, wskazówka szybuje w górę, niby czujnik zmienia swój opór względem temperatury, a coś jest nie tak. Może mam nieoryginalny ten czujnik?
pisze na nim: MEK 130 13H6
_________________
Piotrek
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 18:03   

Daj przez 250 Om na masę, wskażnik ustali się na pewnym poziomie i musi być to niezależne od trzaskania drzwiami itp. :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 18:26   

troche już ciemno ale pofatyguje sie.
nie wiem czy znajde taki rezystor...ale dzięki.
właśnie coś około 300 ohm miałem po zagrzaniu na czujniku...
sprawdzę to.
_________________
Piotrek
 
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 18:47   

no więc wskazówka ani nie drgęła(dałem rezystor małej mocy ok 270 ohm) a po przyłożeniu do masy wskazówka do góry idzie. jakieś pomysły? Bo mi się wyczerpały
acha, jeszcze jedno: na tym kabelku co idzie do tego czujknika mam ok 10 V, nie mało??

zbadałem teraz zimny (letni silnik) czujnik. pokazał mi około 3 k ohm
_________________
Piotrek
 
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 19:32   

no więc po kilku pomiarach sprawa wygląda tak:
zamiast czujnika "wstawiłem" rezystor o małym oporze: 37 ohhm i uzyskałem "prawidłową temperature" tzn wskaźnik podniósł się do połowy i utrzymywał się stabilnie...
Więc, czy czyjnik zmienił swoją opornoś, czy może wsakźnik coś nie tak pokazuje??

proszę o pomoc

czujnik na zagrzanym silniku ma około 300 - 400 ohhm
wiem że przy czujniku od sterowania m in wentylatora można to uzna za prawidłowe, ale czy ten czujnik miałby taką samą charakterystyke??
_________________
Piotrek
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 23, 2008 20:33   

jutro zejde do samochodu i zobacze ,juz mam dwie sprawy do zbadania :-)

w/g mnie to masz gdzies slaby styk, albo przy czujniku, albo kabel sie gdzies przelamal, albo wskaznik
nie ma bata :-)
wskaznik oczywiscie podejzewam na samym koncu
jesli po wstawieniu rezystora jest wszystko ok i odczyt jest stabilny to pozostaje jednak czujnik
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 20:56   

ale to był rezystor 37 ohhm
a na rezystorze 250(tyle co wskaźnik na rozgrzanym..) ani nie dygła. nie mógłbyś zmierzy u siebie rezystancji tego czujnika(z jednym kablem)??
_________________
Piotrek
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 24, 2008 10:31   

pluto napisał/a:
Piszę równiż tutaj:

Scaliłem wątki.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 24, 2008 16:14   

sam czujnik w poldoroverze wyglada troche inaczej

pomiary przy zimnym silniku po zdjeciu wtyczki wzgledem masy to 1,6 ohma
miedzy dwoma stykami a masa jest tak samo czyli 1,6 ohma
miedzy dwoma stykami jest przejscie zwarcie
we wtyczce jest wykorzystywany tylko jeden pin

na goracym zmierze jak bede gdzies jechal
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 17:07   

to troche zamało Ci wyszło. może raczej [k ohma] a nie [ohm]. skoro u mnie na zimnym wynosi około 3 kohmy, a u kolegi 1,6 (zakładam ze)kohma, to poprostu wepne równolegle rezystor aby uzyska właśnie około 1,6 kohma i wtedy będę śledził wskazówke.
czy ktoś jeszcze mógłby sprawdzi u siebie opór tego czujnika??
_________________
Piotrek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i 97r] Dziwne zachowanie lampki od alarmu
Po problemie z odpalaniem auta
Mayday Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Kwi 14, 2009 14:36
Mayday
Brak nowych postów [200vi '97] Kontrolka wskaźnika temperatury
ploomy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Cze 15, 2008 16:56
ploomy
Brak nowych postów [MG ZR 1.4] Poziom wskaznika na skali temperatury cieczy chł
Spiro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Paź 09, 2009 10:46
Spiro
Brak nowych postów SOLVED [R214Si '1997] wskazówka wskaźnika temperatury
giewu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 56 Nie Sty 27, 2008 23:34
AndrewS
Brak nowych postów [R214i 1.4 96] Potrzebuję czujnik tem. od wskaźnika na desce
pawel4580 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lut 26, 2010 14:49
chudson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink