Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Czynnik chłodzący R134a - ogólnie klima
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Czynnik chłodzący R134a - ogólnie klima
Autor Wiadomość
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 15:51   [R600] Czynnik chłodzący R134a - ogólnie klima
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

Szybkie pytanko: Ile czynnika powinno się wpakować w układ przy wymianie ? Rave mówi 650g +- 50g. Wg stronki roverki.pl pojemność układu to 750g, a wg katalogu serwisowego w jednej ze stacji 725g.

Pytanie do właścicieli R600. Jak u Was wygląda trzymanie temp przez klimę ? U mnie trzyma temp pomiędzy 8-11 C tzn. chłodzi do 8, rośnie do 11 i tak w kółko.

Druga sprawa, jest artykuł o odgrzybianiu parownika, poprzez wywiercenie dziurki itp. Tylko po co to robić, jak można wprowadzić środek grzybobójczy poprzez rurkę odprowadzającą wilgoć, która znajduje się pod maską :twisted:

PS Thef, Brt wielkie dzięki za pomoc :mrgreen:
_________________
pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 23:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 10, 2008 15:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 15:59   

Stawiam na wersję RAVE ;) W niej jest chyba rozróżnienie na wersje RHD i LHD i chyba te ilości powyżej 700g są dla wersji RHD ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 16:07   

W rave było właśnie 650 +-50 dla LHD i 700 +-50 dla RHD.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 16:08   

Thef dokładnie tak jak piszesz:

Refrigerant required to charge system is:
LHD vehicles - 650 grammes ± 50 grammes
RHD vehicles - 700 grammes ± 50 grammes
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 16:48   

pamietam, że mi ciut za dużo nabił czynnika i kloma nie działała tak za dobrze. Za radą z forum upuściłem trochę czynnika i skutecznośc chłodzenia od razu poszla w górę :]
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 17:09   

Akurat miałem okazję przetestować wpływ ilości czynnika na pracę klimy. Obniżenie ilości czynnika z ok 720g na 650g NIE MIAŁO wpływu na zakres temperatur, wciąż występowały widełki temp na kratce wylotowej (8-11 C). Za taką pracę układu odpowiada zawór przy parowniku (działa podobnie jak termostat).
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 17:27   

ciekawe jak by sytuacja wyglądała, po przekroczeniu ilości czynnika :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 17:33   

Pewnie za duże ciśnienie wyłączy sprężarkę :hmm:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 17:37   

W Rave jest opisane co się dzieje przy za niskim i za wysokim ciśnieniu. Dzisiaj widziałem rozsadzony wąż, po tym jak ktoś źle pospawał uszkodzoną chłodnicę ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 17:45   

za duż ilość czynnika chyba niekoniecznie wiąże się z za duzym ciśnieniem. tak se gdybam :hmm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 17:57   

Zbyt wysokie ciśnienie powoduje odłączenie sprzęgiełka w sprężarce.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 19:55   

Brt napisał/a:
za duż ilość czynnika chyba niekoniecznie wiąże się z za duzym ciśnieniem. tak se gdybam

za duża ilość czynnika wiąże się ze wzrostem ciśnienia i może powodować odłączanie sprężarki presostatem.
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 20:08   

to jak wyjaśnic nizszą wydajność klimy przy przesadzonej ilosci czynnika :roll: nie były to wrazenia subiektywne, tylko potwierdzone pomiarem temperatury na wylocie kratek wentylacyjnych. Po upuszczeniu blizej nieokreslonej ilości czynnika temp spadła o kilka stopni :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 21:09   

Na skutek przeładowania układu podnosi się ciśnienie tłoczenia i ciśnienie ssania a co za tym idzie także temperatura odparowania. Efekt jest taki, że zmniejsza sie delta temperatur pomiędzy odparowującym czynnikiem a powietrzem przepływającym przez parownik. Czym mniejsza delta t tym mniejsza wydajność parownika - stąd odczucie, że klima słabiej "chłodzi".
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 21:37   

bosssko :mrgreen: dzięki :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 14:26   

A czy inni właściciele R600 też zaobserwowali "widełki" temperatury (chłodzi do 7-8, rośnie do 11-12 C i tak w kółko) ? Oczywiście klima non stop włączona, obroty cały czas podwyższone.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 21, 2008 13:13   

Skiba napisał/a:
A czy inni właściciele R600 też zaobserwowali "widełki" temperatury (chłodzi do 7-8, rośnie do 11-12 C i tak w kółko) ?

Ja nigdy nie mierzyłem u siebie temperatury, ale da się zauważyć "cykle" pracy klimy. Raz chłodzi, a raz nie, a zmianę trybu pracy można poznać po cyknięciu (przekaźnik?) słyszalnym z okolic schowka. Gdy klima przechodzi do trybu "idle", auto odzyskuje dynamikę taką jakby bez klimy jechało.
Tak to u mnie wygląda.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 21, 2008 13:19   

U mnie w obu R623 jak u pitera.
Wahania temperatury jak u Skiby - mierzyłem termometrem Brt w Jachrance.

ZTCW to normalne - jest czujnik temperatury chyba parownika i jak parownik jest dostatecznie schłodzony, to klima zostaje automatycznie na chwilę wyłączona - oszczędność paliwka itp.

W R827 jest tak samo.

Jedyne co dziwne u Ciebie Skiba to te ciągle podniesione obroty - w benzynce podejrzewałbym uszkodzenie lub zwarcie przewodu, który idzie z klimy do kompa PGM-FI i jest odpowiedzialny właśnie za automagiczne podniesienie obrotów w momencie włączenia klimy, ale jak jest w diesel'u to nie wiem...

Jeśli jest podobny układ, to może kabelek się zepsuł i jakiś magik podłączył go wprost pod przycisk od klimy, a nie pod sterowanie samą sprężarką...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 21, 2008 13:43   

Dzięki Koledzy, przetestuję jak się ociepli i dam znać ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 15:25   

w dieslu po włączeniu przycisku klimy obroty delikatnie rosną i nie ma znaczenia czy akurat spreżarka jest załączona czy też nie ;) obroty są cały czas podwyższone ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R600] Jaki nalać płyn chłodzący?
Zubek Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Sie 16, 2010 16:36
kasjopea
Brak nowych postów [R600] Klima sie nie włacza
cygan8686 Rover serii 600, Honda Accord 19 Czw Sie 18, 2011 13:22
Kulmas
Brak nowych postów [R600] Klima się włącza i wyłącza
NFSU9 Rover serii 600, Honda Accord 15 Sob Lip 24, 2010 17:34
Waldi5551
Brak nowych postów [R600] Nie działa klima - gaz jest.
Zientas Rover serii 600, Honda Accord 6 Sob Sie 07, 2010 00:24
Zientas
Brak nowych postów [R600] Klima i szarpanie silnika
klimatyzacja (elektryka), szarpanie (sporadyczne)
Martini Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Maj 01, 2007 10:23
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink