Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 K16 series] Oring termostat - obudowa pompy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 K16 series] Oring termostat - obudowa pompy.

Szukanie wycieku c.d.
Autor Wiadomość
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 18:44   [R200 K16 series] Oring termostat - obudowa pompy.

Witam!

Czy zna ktos wymiary Oringu uszczelniajacego termostat przy wejsciu do silnika ?
Chodzi o ten z numerem 9 na fotce. Niestety EPC nie podaje wymiarow ;( .
Od razu pytanie praktyczne. Wymienial ktos ten oring i ma jakis sprawdzony, najlatwiejszy sposob ? Da sie to zrobic bez rokrecania termostatu przesuwajac cala rure ?

Mariusz
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 27, 2008 18:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maslo227 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 55
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 19:06   

Ten sam Oring będzie powodem mojej wizyty u mechanika w poniedziałek .
Sam nie znam rozmiaru. Jednak poproszę mechanika o podanie mi wymiarów to je tutaj wpisze. Jeśli ktoś mnie nie wyprzedzi.

Co do wymiany zostałem ostrzeżony że nie wiadomo czy nie będzie konieczne wymontowanie kolektora ssącego .
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 27, 2008 19:43   

no bez kolektora bedzie znacznie wygodniej

na wyjetym Senn'owym silniku jest chyba termostat, to przynajmniej obmierzę srednice wew.
ale nie wczesniej jak w piątek wieczór, lub sobota wieczór
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 20:10   

da się to zrobić, bo węże sie tyle przesuną, tylko trzeba odkręcić obudowę, i tą drugą śrubę, która trzyma rurę od chłodnicy do termostatu (tą rurę ze śrubą odpowietrzającą), która znajduje się gdzies pod drugą końcówką kolektora ssącego...
Jak ktoś wymieniał termostat to wie :mad:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pią Mar 28, 2008 09:15   

Masło napisał/a:

Sam nie znam rozmiaru. Jednak poproszę mechanika o podanie mi wymiarów to je tutaj wpisze. Jeśli ktoś mnie nie wyprzedzi.


AndrewS napisał/a:

na wyjetym Senn'owym silniku jest chyba termostat, to przynajmniej obmierzę srednice wew.
ale nie wczesniej jak w piątek wieczór, lub sobota wieczór


Bede wdzieczny za powyzsze informacje.

Mariusz
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Mar 29, 2008 23:19   

zmierzylem suwmiarka wymiar rowka
czyli tak jakby wew. wymiar oringa wyszlo cus kolo 33,2 mm
rowek jest dosc gleboki wiec oring moze miec cus kolo 3-4 mm
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sob Mar 29, 2008 23:47   

AndrewS napisał/a:
zmierzylem suwmiarka wymiar rowka
czyli tak jakby wew. wymiar oringa wyszlo cus kolo 33,2 mm
rowek jest dosc gleboki wiec oring moze miec cus kolo 3-4 mm


Dzięki.
Potwierdzam, dla potomnych w/w informacje. Oring spokojnie 3-4mm. Na zewnątrz powinien mieć okolo 40mm, bo obudowa ma na zewnątrz 38mm.
U mnie, niestety, problemem nie był sam oring ale pęknięta obudowa w miejscu rowka na tenże.
Jakby ktoś kiedyś czytał w archiwum ten wątek, i nie miał możliwości kupienia nowej obudowy, podaje informacje: Obudowe najpierw skleiłem kropelką, posmarowałem wewnątrz dwuskładnikowym klejem epoksydowym i wcisnąłem do środka tuleję zrobioną z kawałka opakowania z napoju musujacęgo typu Plussszzzzz. Pasuje idealnie ;) . -> Patrz foto. W mojej obudowie nie ma termostatu, bo zmieniłem na LandRoverowski PRT, ale tuleja wzmacniajaca nie powinna przeszkadzac.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem ;) .

Pozdrawiam,
Mariusz
 
 
 
adacho 



Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 1
Skąd: Baranów



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 20:41   

Witam!!! :grin:
Może za późno piszę ale dokonałem wymiany tych o-ringa :cool: .
Średnica (zewnętrzna) 40mm, grubość powinna wynosić 3mm.
Wymiana jest prosta klucz nasadowy 10 (przedłużony) najlepiej z grzechotką i śrubokręt lub również klucz nasadowy do zacisków.
Rurka metalowa spod kolektora łatwo się wyjmuje :grin:
POZDRAWIAM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] Pęknięta obudowa pompy oleju
cys90 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sty 14, 2012 11:23
netoperek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] oberwana obudowa filtra powietrza
Lew Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Kwi 19, 2012 10:29
Adrian
Brak nowych postów [R200 R25 ZR] - Czy obudowa lusterka jest rozbieralna?
HuMaX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Lip 05, 2010 17:57
Vesper416
Brak nowych postów [R200 2.0 SDI 99' ] Tłusta obudowa filtru powietrza
kurtki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Kwi 18, 2014 11:45
kurtki



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink