Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy
Autor Wiadomość
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



  Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:13   SOLVED [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy

Witam.

Oto moje pytania:
Czy brak zbieżności kół może powodować drżenie kierownicy podczas hamowania?
Czy mając wcześniej tarcze wentylowane powinienem zmienić zaciski na zaciski do tarcz pełnych?
Czy klocki ATE na tarczach ATE mogą powodować ich krzywienie?( zaznaczę, że nie jestem zadowolony z hamowania które bardziej jest szorowaniem po tarczach i dodatkowo muszę mocniej depnąć aby sie zatrzymać. Hamulce nie są zapowietrzone.)

Zatem - jakiego kompletu tarcz i klocków na przód użyć aby wreszcie pozbyć się cholernego drżenia kierownicy podczas hamowania?? Tarcze przetoczone znów się wichrują,(toczone również od środka) koła wyważone, felgi proste, żadnych luzów w układzie kierowniczym - stwierdzone wielokrotnie, piasty i łożyska wymienione a w nich żadnych luzów także. Piasty wylizane na lustro przed montażem tarcz.

Mam nadzieję, że drugi, nowy komplet tarcz i klocków oraz Wasze porady zakończą prawie roczną walkę z tym problemem, przez który kompletnie zbrzydło mi się poruszanie tym samochodem....

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez piter34 Sro Kwi 16, 2008 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:17   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

Cytat:
Czy brak zbieżności kół może powodować drżenie kierownicy podczas hamowania?


Jeżeli tylko podczas hamowania, to ja raczej stawiam na krzywe tarcze hamulcowe.

Cytat:
Zatem - jakiego kompletu tarcz i klocków na przód użyć aby wreszcie pozbyć się cholernego drżenia kierownicy podczas hamowania??


Z tego co czytam, to wcześniej każdy polecał właśnie ATE :|
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:20   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

Skiba napisał/a:

Jeżeli tylko podczas hamowania, to ja raczej stawiam na krzywe tarcze hamulcowe.
|


Ale dlaczego ciągle się krzywią mimo stoczenia ich?? To nie daje mi spać.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:25   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

Dzenson napisał/a:
Ale dlaczego ciągle się krzywią mimo stoczenia ich?? To nie daje mi spać.


Ja zawsze toczenie tarcz rozumiałem jako wyrównywanie, rantów, nierówności. Jak tarcza jest krzywa i bije, to nadaje się tylko do wymiany (moim zdaniem).

Był przypadek, że nowe ATE miały minimalnie za małe otwory mocujące i dobrze nie dochodziły przy montażu. Wystarczyło lekko podpiłować wewnętrzną stronę i leżały idealnie.

Ściągnij koło i sprawdź kręcąc tarczą jak wichruje względem zacisku/klocków.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:29   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

Skiba napisał/a:
Dzenson napisał/a:
Ale dlaczego ciągle się krzywią mimo stoczenia ich?? To nie daje mi spać.


Ja zawsze toczenie tarcz rozumiałem jako wyrównywanie, rantów, nierówności. Jak tarcza jest krzywa i bije, to nadaje się tylko do wymiany (moim zdaniem).

Był przypadek, że nowe ATE miały minimalnie za małe otwory mocujące i dobrze nie dochodziły przy montażu. Wystarczyło lekko podpiłować wewnętrzną stronę i leżały idealnie.

Ściągnij koło i sprawdź kręcąc tarczą jak wichruje względem zacisku/klocków.


No pewnie, że faluje. Na oko oczywiście jest to z pół mm w moją stronę czyli na zewnątrz.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:35   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

Dzenson napisał/a:

No pewnie, że faluje. Na oko oczywiście jest to z pół mm w moją stronę czyli na zewnątrz.


No to wymiana + poprawny montaż :)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:38   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

Skiba napisał/a:
Dzenson napisał/a:

No pewnie, że faluje. Na oko oczywiście jest to z pół mm w moją stronę czyli na zewnątrz.


No to wymiana + poprawny montaż :)


Proszę Cię....

Wymiana i co? Za miesiąc znów nowe? Przecież napisałem, że piasty są idealnie czyste. Przed chwilą sprawdziłem również otwory tarcz - wchodzą bez problemów i idealnie dolegają do piasty.

Więc dlaczego ulegają zwichrowaniu? Może dodam, że nie zatrzymuje się w miejscu czyli hebli używam przeciętnie/delikatnie.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:42   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

Dzenson napisał/a:
Wymiana i co? Za miesiąc znów nowe?


Tarcze wymieniałeś na nowe ? bo z opisu wynika, że tylko przetoczyłeś stare ....
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:43   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

Dzenson napisał/a:

Ale dlaczego ciągle się krzywią mimo stoczenia ich?? To nie daje mi spać.


krzywią się bo są juz zapewne zbyt cienkie, podczas hamowania są na nie wywierane badzo duże siły, obracanie kołem "na sucho" tzn przy podniesionym samochodzie nic nie pokaże, wg mnie zdecydowanie czeka Cię wymiana.

prawidłowe toczenie to tylko całej tarczy,a nie tylko rantów i jeśli tarcza ma swoje juz min grubości to nic jej nie wskrzesi :)
_________________
PZDR.
 
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:47   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

Skiba napisał/a:
Dzenson napisał/a:
Wymiana i co? Za miesiąc znów nowe?


Tarcze wymieniałeś na nowe ? bo z opisu wynika, że tylko przetoczyłeś stare ....


Nowe tarcze uległy zwichrowaniu więc zostały całe przetoczone - wszystkie trzy płaszczyzny. I znów są zwichrowane.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:58   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

Dzenson napisał/a:
Nowe tarcze uległy zwichrowaniu więc zostały całe przetoczone - wszystkie trzy płaszczyzny. I znów są zwichrowane.


Skoro nikt ostro hamując nie wleciał w kałużę, to nie wiem :myśli: Pierwsze zwichrowanie przed przetoczeniem, można było spróbować reklamować, a czy po przetoczeniu można, to nie wiem :|
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 21:20   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

Skiba napisał/a:
Skoro nikt ostro hamując nie wleciał w kałużę, to nie wiem :myśli: Pierwsze zwichrowanie przed przetoczeniem, można było spróbować reklamować, a czy po przetoczeniu można, to nie wiem :|


po ingerencji w tarcze tokarką nikt nie uzna ich reklamacji, pownieneś to zrobić za pierwszym razem, zapewne kupiłeś jakiś badziew z kiepskego materiału i dlatego są takie niespodzianki, no ale w sumie skąd miałeś wiedzieć jak będzie.


PS. wymieniając tarcze na nowe, wymiełeś także klocki na nowe ?? ?
życze powodzenia
_________________
PZDR.
 
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 21:26   Re: [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy.

rolando napisał/a:
Skiba napisał/a:
Skoro nikt ostro hamując nie wleciał w kałużę, to nie wiem :myśli: Pierwsze zwichrowanie przed przetoczeniem, można było spróbować reklamować, a czy po przetoczeniu można, to nie wiem :|


po ingerencji w tarcze tokarką nikt nie uzna ich reklamacji, pownieneś to zrobić za pierwszym razem, zapewne kupiłeś jakiś badziew z kiepskego materiału i dlatego są takie niespodzianki, no ale w sumie skąd miałeś wiedzieć jak będzie.


PS. wymieniając tarcze na nowe, wymiełeś także klocki na nowe ?? ?
życze powodzenia


Tak, również ATE.
Czyli Waszym zdaniem trafiłem na trzy wadliwe sztuki tarcz ATE?
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 21:30   

no coś tu zdecydowanei nie gra. moze masz coś z piastą ?? zdejmij tarczę zapal silnik i wrzuć jedynkę (koło oczywiscie w górze) i sprawdź jak się zachowuje.
_________________
PZDR.
 
 
 
Damianin 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Paź 2004
Posty: 84
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 21:32   

Oj chłopaki chłopaki :) A może to po prostu krzywe / krzywo osadzone lub źle wyważone felgi na piaście? Podczas hamowania bicie jest zwykle znacznie wyraźniejsze. Tarcze hamulcowe, szczególnie nowe się aż tak łatwo nie wichrują szczególnie przy "cywilnej" jeździe.
_________________
Pozdrawiam,
Damian
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 21:38   

"koła wyważone, felgi proste, żadnych luzów w układzie kierowniczym - stwierdzone wielokrotnie, piasty i łożyska wymienione a w nich żadnych luzów także."

Dodam, że nawet zmiana, zamiana nic nie daje. A skrzywienie tarcz było stwierdzone. Nowych tarcz po krótkim przebiegu.
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 21:46   

to już nie wiem co moze być
:bezradny:
_________________
PZDR.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 21:47   

dziwne :roll: :| i nie bardzo mam pomysł co z tym zrobić :roll: u mnie co prawda trzeba (w porównaniku do inych aut) troche nacisnąć (a nie dotknąć) hamulec, żeby zadziałał, ale skutecznosć hamowania jest OK (chociaż nie miałbym nic przeciwko gdyby była wyższa). I jak narazie od kilku kkm jest wszystko OK. też mam tarcze i klocki ATE.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 21:53   

Brt napisał/a:
dziwne :roll: :| i nie bardzo mam pomysł co z tym zrobić :roll: u mnie co prawda trzeba (w porównaniku do inych aut) troche nacisnąć (a nie dotknąć) hamulec, żeby zadziałał, ale skutecznosć hamowania jest OK (chociaż nie miałbym nic przeciwko gdyby była wyższa). I jak narazie od kilku kkm jest wszystko OK. też mam tarcze i klocki ATE.



A czy zacisk który pracował przy wentylowanych tarczach może być użyty do tarcz pełnych? Bo takie teraz mam. A miałem wentylowane. Nie wiem jakie bo to był spadek.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 21:54   

niestety nie wiem :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 16V 103kuce] Mobile pomocy!!! Drżenie kierownicy
Pomóżcie zdiagnozować, jakie koszty?
kumilek23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Sro Kwi 11, 2012 12:40
The_Baca
Brak nowych postów [R25 1.4 2000r] Zbieżność a ustawienie kierownicy.
Ukasz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Sie 19, 2008 21:31
Ukasz
Brak nowych postów [ Rover 200 VVC ] Drżenie kierownicy i kabiny
kita626 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Paź 13, 2015 18:13
kita626
Brak nowych postów [R200] wibracje drżenie na kierownicy
alter6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Kwi 11, 2014 17:17
Julek
Brak nowych postów [R 220 SDi 105KM] Drżenie kierownicy na biegu jałowym
Camcode Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Sie 20, 2007 08:07
Camcode



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink