Oto moje pytania:
Czy brak zbieżności kół może powodować drżenie kierownicy podczas hamowania?
Czy mając wcześniej tarcze wentylowane powinienem zmienić zaciski na zaciski do tarcz pełnych?
Czy klocki ATE na tarczach ATE mogą powodować ich krzywienie?( zaznaczę, że nie jestem zadowolony z hamowania które bardziej jest szorowaniem po tarczach i dodatkowo muszę mocniej depnąć aby sie zatrzymać. Hamulce nie są zapowietrzone.)
Zatem - jakiego kompletu tarcz i klocków na przód użyć aby wreszcie pozbyć się cholernego drżenia kierownicy podczas hamowania?? Tarcze przetoczone znów się wichrują,(toczone również od środka) koła wyważone, felgi proste, żadnych luzów w układzie kierowniczym - stwierdzone wielokrotnie, piasty i łożyska wymienione a w nich żadnych luzów także. Piasty wylizane na lustro przed montażem tarcz.
Mam nadzieję, że drugi, nowy komplet tarcz i klocków oraz Wasze porady zakończą prawie roczną walkę z tym problemem, przez który kompletnie zbrzydło mi się poruszanie tym samochodem....
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez piter34 Sro Kwi 16, 2008 13:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ale dlaczego ciągle się krzywią mimo stoczenia ich?? To nie daje mi spać.
Ja zawsze toczenie tarcz rozumiałem jako wyrównywanie, rantów, nierówności. Jak tarcza jest krzywa i bije, to nadaje się tylko do wymiany (moim zdaniem).
Był przypadek, że nowe ATE miały minimalnie za małe otwory mocujące i dobrze nie dochodziły przy montażu. Wystarczyło lekko podpiłować wewnętrzną stronę i leżały idealnie.
Ściągnij koło i sprawdź kręcąc tarczą jak wichruje względem zacisku/klocków.
Ale dlaczego ciągle się krzywią mimo stoczenia ich?? To nie daje mi spać.
Ja zawsze toczenie tarcz rozumiałem jako wyrównywanie, rantów, nierówności. Jak tarcza jest krzywa i bije, to nadaje się tylko do wymiany (moim zdaniem).
Był przypadek, że nowe ATE miały minimalnie za małe otwory mocujące i dobrze nie dochodziły przy montażu. Wystarczyło lekko podpiłować wewnętrzną stronę i leżały idealnie.
Ściągnij koło i sprawdź kręcąc tarczą jak wichruje względem zacisku/klocków.
No pewnie, że faluje. Na oko oczywiście jest to z pół mm w moją stronę czyli na zewnątrz.
No pewnie, że faluje. Na oko oczywiście jest to z pół mm w moją stronę czyli na zewnątrz.
No to wymiana + poprawny montaż
Proszę Cię....
Wymiana i co? Za miesiąc znów nowe? Przecież napisałem, że piasty są idealnie czyste. Przed chwilą sprawdziłem również otwory tarcz - wchodzą bez problemów i idealnie dolegają do piasty.
Więc dlaczego ulegają zwichrowaniu? Może dodam, że nie zatrzymuje się w miejscu czyli hebli używam przeciętnie/delikatnie.
Ale dlaczego ciągle się krzywią mimo stoczenia ich?? To nie daje mi spać.
krzywią się bo są juz zapewne zbyt cienkie, podczas hamowania są na nie wywierane badzo duże siły, obracanie kołem "na sucho" tzn przy podniesionym samochodzie nic nie pokaże, wg mnie zdecydowanie czeka Cię wymiana.
prawidłowe toczenie to tylko całej tarczy,a nie tylko rantów i jeśli tarcza ma swoje juz min grubości to nic jej nie wskrzesi
Nowe tarcze uległy zwichrowaniu więc zostały całe przetoczone - wszystkie trzy płaszczyzny. I znów są zwichrowane.
Skoro nikt ostro hamując nie wleciał w kałużę, to nie wiem :myśli: Pierwsze zwichrowanie przed przetoczeniem, można było spróbować reklamować, a czy po przetoczeniu można, to nie wiem
Skoro nikt ostro hamując nie wleciał w kałużę, to nie wiem :myśli: Pierwsze zwichrowanie przed przetoczeniem, można było spróbować reklamować, a czy po przetoczeniu można, to nie wiem
po ingerencji w tarcze tokarką nikt nie uzna ich reklamacji, pownieneś to zrobić za pierwszym razem, zapewne kupiłeś jakiś badziew z kiepskego materiału i dlatego są takie niespodzianki, no ale w sumie skąd miałeś wiedzieć jak będzie.
PS. wymieniając tarcze na nowe, wymiełeś także klocki na nowe ?
życze powodzenia
Skoro nikt ostro hamując nie wleciał w kałużę, to nie wiem :myśli: Pierwsze zwichrowanie przed przetoczeniem, można było spróbować reklamować, a czy po przetoczeniu można, to nie wiem
po ingerencji w tarcze tokarką nikt nie uzna ich reklamacji, pownieneś to zrobić za pierwszym razem, zapewne kupiłeś jakiś badziew z kiepskego materiału i dlatego są takie niespodzianki, no ale w sumie skąd miałeś wiedzieć jak będzie.
PS. wymieniając tarcze na nowe, wymiełeś także klocki na nowe ?
życze powodzenia
Tak, również ATE.
Czyli Waszym zdaniem trafiłem na trzy wadliwe sztuki tarcz ATE?
no coś tu zdecydowanei nie gra. moze masz coś z piastą zdejmij tarczę zapal silnik i wrzuć jedynkę (koło oczywiscie w górze) i sprawdź jak się zachowuje.
Oj chłopaki chłopaki A może to po prostu krzywe / krzywo osadzone lub źle wyważone felgi na piaście? Podczas hamowania bicie jest zwykle znacznie wyraźniejsze. Tarcze hamulcowe, szczególnie nowe się aż tak łatwo nie wichrują szczególnie przy "cywilnej" jeździe.
"koła wyważone, felgi proste, żadnych luzów w układzie kierowniczym - stwierdzone wielokrotnie, piasty i łożyska wymienione a w nich żadnych luzów także."
Dodam, że nawet zmiana, zamiana nic nie daje. A skrzywienie tarcz było stwierdzone. Nowych tarcz po krótkim przebiegu.
dziwne i nie bardzo mam pomysł co z tym zrobić u mnie co prawda trzeba (w porównaniku do inych aut) troche nacisnąć (a nie dotknąć) hamulec, żeby zadziałał, ale skutecznosć hamowania jest OK (chociaż nie miałbym nic przeciwko gdyby była wyższa). I jak narazie od kilku kkm jest wszystko OK. też mam tarcze i klocki ATE.
dziwne i nie bardzo mam pomysł co z tym zrobić u mnie co prawda trzeba (w porównaniku do inych aut) troche nacisnąć (a nie dotknąć) hamulec, żeby zadziałał, ale skutecznosć hamowania jest OK (chociaż nie miałbym nic przeciwko gdyby była wyższa). I jak narazie od kilku kkm jest wszystko OK. też mam tarcze i klocki ATE.
A czy zacisk który pracował przy wentylowanych tarczach może być użyty do tarcz pełnych? Bo takie teraz mam. A miałem wentylowane. Nie wiem jakie bo to był spadek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum