Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 22:27
Raczej zrezygnuje z tego ET 30, nie bede ryzykowal zwlaszcza jak mam zamiar zalozyc nowe oponki! Poszukam czegos innego... rozwaze tez opcje 15", ale kurcze cena opon na ktorych komfort bedzie lepszy mnie odstrasza No nic, ciesze sie, ze mi pomogliscie i bardzo dziekuje za wszystko! Pozdrawiam
Ps Jak juz sie zdecyduje to sie pochwale
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 22:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
koalaup kurcze zamotałeś mi teraz z tymi szpilkami do tego stopnia, że przewertowałem parę stron i znalazłem np. szpilki do Jaguara:
http://www.allegro.pl/ite...gi_15_cali.html
I co jest najciekawsze... ano to, że gwint, który wkręcamy w piastę ma jedynie 7 zwojów, więc analogicznie przyjmując można domniemywać, że skoro nakrętka łapie 8 zwojów to wytrzymałość powinna być zbliżona... ehh.. sam już nie wiem co o tym myśleć...
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 23:22
Jeszcze cos jednego mi przyszlo do glowy - jezeli skusilbym sie na te felgi 14" z ET 30 co niby istnieje ryzyko obcierania na oponach 185/60 to moze zaloze oponke 175/65 - bedzie na bank ok??
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 106 Skąd: Rybnik
Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 06:50
Viniu chyba sie mylisz z tym gwintem wkrecanym w piaste bo my jednaj nie jezdzimy jaguarami a konkretyzyjac to te szpilki sa wbijane do piasty na wieloklinie od srodka na zewnątrz a nie na gwincie tak jak piszesz
koalaup a to znowu mnie zaskoczyleś... byłem przekonany, że szpili są wkręcane
Co nie zmienia jednak faktu, że skoro większy i cięższy Jaguar trzyma się na szpilce wkręconej jedynie na 7 zwojów, to tymbardziej R200 będzie się trzymał na 8 zwojów
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Pon Kwi 21, 2008 17:42
Po kilku tygodniowej walce z myslami, po kilkuset godzinach spedzonych przed komputerem (na allegro i forum)... w koncu zdecydowalem sie!
Przemyslem wszystko, za i przeciw, az wybralem najbardziej optymalny, oszczedny, komfortowy "kompromis"
Wybor padl na: nowe FELGI 6,5X15" ET40 firmy malo znanej HIJOIN (950zl) oraz na nowe OPONY 185/55R15 firmy UNIROYAL (520zl z zalozeniem)
Wszystko dlatego, ze udalo mi sie znalesc tanie, a nowe opony w komfortowym rozmiarze oraz gore wziela przyszłosc... planuje w pazdzierniku sprzedac moja 200etke (wyjazd za granice na dziekanke), koła zostawic, a po roku zakupic innego R
Musze sie pochwalic, ze naprawde ladnie sie to prezentuje, a i prowadzi sie wysmienicie jak na zimowych 14", a w dodatku ma jeszcze wiekszego kopa!! (w weekend zrobilem ponad 1000km) ponizej fotki:
Dziekuje jeszcze raz wszystkim za udzial w dyskusji!
idzie lato, a ze stalowki z letnimi oponami nie zapewniaja mi juz bezpiecznej jazdy, stoje przed dylematem wymiany opon na stalowkach r14 czy tez zakup alu z uzywkami r15.
umyslilem sobie ats cup, parametry z aukcji:
Alufelgi:
Marka: ATS
Model: CUP
rozstaw śrub: 4x100
Rozmiar: 7jx15
ET: 20 rant na feldze około 7cm
otwor centruacy: 57.
z pomiarow sprzedajacego wynika ze aby bezpiecznie zakrecic felgi na szpilach - musialy by miec dlugosc okolo 35mm od piasty.
czy ktos sie orientuje ile wystaja nasze szpile w r200 ? (mam zapalenie oskrzeli i jakos nie wybieram sie na dwor zdejmowac kola zeby pomierzyc - moze ktos pomoze? (( )
pamietam ze raz przymierzalem ats cup (nie pamietam wymiarow, i szpile ledwo lapaly na 1-2 gwinty, wystawac nie wystawaly ale nie pamietam ani et ani szerokosci.
a mam okazje kupic te walsnie z oponami Toyo T1R w rozmiarze 195/50/15.
będzie tarło o błotnik z pewnością ja mam ET 35, 6,5J i przy oponach 195/50R15 musiałem liznąć ranty z tyłu bo przy niskim zawieszeniu przy obciążeniu tarło
przy ET20 to jakich byś opon nie założył będzie dramat
[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 17:45 ]
za bardzo na zewnątrz szukaj coś między ET 38-45
przy Alu 14" 185/60R14 felga 14" ET30 6J nic nie tarło - fele mimo że małe fajnie wyglądały bo kółka były przy zewnętrznej linii
Przy Alu 15" 195/50R15 felga 15" ET35 6,5J musiałem klepać ranty
na zimę mam:
Alu 14" 185/60R14 felga 14" ET 49 5,5albo 6J kółka chowają się nieco w nadkola, fele z opla kateda GSI bardzo wytrzymałe
Koledzy ja mam felgi BBS oryginały z BMW E30 z et 24 7 cali r15 i opony 185/55 i trochę obcierają przy pełnym załadunku czyli 4-5 osób i bagaż, a na marginesie mam jeszcze jeden komplet takich falg na sprzedaż
dzieki koledzy za sugestie, zebralem sie i zmierzylem szpile - niestety nasze maja 23-25mm - a zeby zakrecic te ats cup potrzeba okolo 35mm szpili - wiec pozamiatane...
przy et20 te felgi wystaja o 38mm bardziej niz standardowa felga, ja mam bardzo wysokie zawieszenie, z tylu od gory opony mam 9cm do rantu, a z przodu 10cm, wiec nie bal bym sie szorowania nawet jak beda wystawac za obrys o pare mm, ale szpilek nie wymienei - z robocizna, material, plus potencjlanie rozwalone lozyska i inne nieprzewidziane kwiatki - to wyjdzie wiecej ta wymiana szpilek niz gra jest warta tego....
dzieki raz jeszcze
pozdrawiam
[ Dodano: Sob Mar 17, 2012 09:53 ]
witam!
moj znajomy podpowiedzial mi istnie szatanski pomysl, nakretki z prowadzeniem!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum