Wysłany: Pon Maj 05, 2008 14:25 [R620] Klimatyzacja działa ale nie chłodzi
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Kupiłem autko w zimie i teraz jak sie zrobiło ciepło wyszło że klima nie działa.
nawiew oczywiście nie w pozycji "0" włączam klime słychać że sprężarka sie załączyła słychać klik sprzęgła, wyraźnie czuć po silniku że dostał obciążenie, czuć że sprężarka pracuje cały czas, a chłodnego nawiewu nic a nic.
Pojechałem na nabicie klimy, co sie okazało czynnika było tyle ile powinno.
Umówiłem sie z gościami że mi posprawdzają wszystko, i teraz tak - do nabicia klimy podłącza sie 2 węże, podczas sprawdzania wyszło że nie ma wogóle ciśnienia w układzie kiedy klima pracuje, na chwile pojawia sie ciśnienie tylko po załączeniu sprężarki.
patrzyli w katalogu helli na elementy mojej klimy i było coś co wyglądało jak termostat, albo jak taki mały kranik jak sie pod umywalką montuje rozkręcali mi węże i różne elementy klimy tu i tam i tego nie znaleźli.
Wygląda tak wszystko jakby albo kompresor nie dawał ciśnienia albo nie było czegoś (albo nie działało) co spręża gaz w układzie dlatego nie ma ciśnienia.
Co do tego elementu co spręża gaz (no bo żeby chłodziło to chyba coś musi sprężać) powiedzcie mi gdzie on sie znajduje, bo na mój rozum to to powinno być tak że kompresor tłoczy czynnik on sie spręża przed jakimś zaworkiem albo czymśtam a za nim sie rozprężając powoduje schłodzenie czynnika tak?
wiem że "cudnie" i "fachowo" wszystko opisałem ale opisałem jak umiem
aha powiedzieli że im sie wydaje że to sprężarka i że mają regenerowane za 1200
nie wiem czy mnie w buca robią czy sie nie znają albo nie chcą zrobić, albo szukają jelenia.
koledzy poradźcie bo już nie mam siły do tego auta odkąd kupiłem go 5 miesięcy temu to co chwile coś sie sypie albo nie działa już mam dość
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 23:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 05, 2008 14:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon Maj 05, 2008 18:59
misiek_KR napisał/a:
na chwile pojawia sie ciśnienie tylko po załączeniu sprężarki.
duże prawdopodobieństwo, że presostat wyłącza sprężarkę gdyż produkuje ona za duże ciśnienie w układnie. Kolejny raz na tym forum powtarzam pytanie "ilość czynnika jest dla RHD czy LHD??
misiek_KR napisał/a:
Co do tego elementu co spręża gaz (no bo żeby chłodziło to chyba coś musi sprężać) powiedzcie mi gdzie on sie znajduje, bo na mój rozum to to powinno być tak że kompresor tłoczy czynnik on sie spręża przed jakimś zaworkiem albo czymśtam a za nim sie rozprężając powoduje schłodzenie czynnika tak?
dobrze myślisz... kompresor jak sama nazwa wskazuje spręża natomiast ten "kranik" jak to napisałeś może być nim presostat (wyłącznik ciśnieniowy klimatyzacji) za duże ciśnienie jak i za niskie powoduje wyłączenie klimy.
A po co katalog helli?? wystarczy odpowiednie wydruk z RAVE i wszystko wiadomo. Ja jak jechałem z klima to facet powiedział mi że ma pierwszy raz do czynienia z R, okazało sie że trzeba bylo szukac usterki więc zapytal sie czy nie mam dostępu do jakiegoś katalogu.... przywiozłem wydruk z RAVE i poradzil sobie z wszystkim. Po czym stwierdziłe ze nie takie on straszny jak o nim mówia
własnie znalazłem w Rave że jest różnica w ilości czynnika a skąd mam wiedzieć czy mam RHD czy LHD?
A czy odłączenie sprężarki o którym piszesz odbywa sie tym że dalej silnik pracuje ciężej tak jakby dalej sprężarka działała? Bo u mnie sprężarka po włączeniu giziczka AC cięgnie cały czas tak samo.
A pisze o katalogu helli bo takim dysponowali.
Gdzie ten presostat można znaleźć? gdzie on sie znajduje w układzie?
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon Maj 05, 2008 19:47
po ktorej stonie masz kierownice?? odpowiedz sobie sam którą wersje masz....
misiek_KR napisał/a:
A czy odłączenie sprężarki o którym piszesz odbywa sie tym że dalej silnik pracuje ciężej tak jakby dalej sprężarka działała? Bo u mnie sprężarka po włączeniu giziczka AC cięgnie cały czas tak samo.
Po włączeniu klimy obroty powinny sie podnieść do ok 1000, jeśli sie nie podnoszą lub chwilowo sie tylko podnoszą sprawdź ilość czynnika, jeśli będzie ok 750g to według www.roverki.pl jest to ilość odpowiednia nie włączy się klima to sprawdź czujnik temp oleju który jest ostatnim "bezpiecznikiem" klimy. Facet u którego bylem z klima powiedział że pierwszy raz sie z takim spotkał....
u mnie presostat jest przy osuszaczu .... proponuje w RAVE wszystko posprawdzać
No własnie czy jest pewnosć, że dochodzi napięcie do spręzarki Właczenie guziczka AC nie jest równe podaniu napiecia na spręzarkę. Żeby sprawdzić samą spreżarkę najlepiej na chwilkę (!!) podać na nią bezpośrednio napiecie i zobaczyć, czy grubsza rurka robi się zimna.
w R200SDi po włączeniu klimy na wolnych obrotach silnika włączają sie oba wentylatory. Po przytrzymaniu silnika na wyższych obrotach wentylatory się wyłączają. Powrót do wolnych obrotów = ponowne włączenie wentylatorów.
W R600 SDi wentylatory na chłodnicy klimy powinny włączyć się natychmiast po włączeniu klimatyzacji (jeżeli tylko ciśnienie w układzie jest prawidłowe). Szybsze obroty wentylatora aktywują się, gdy temperatura płynu chłodniczego przekroczy 114 stopni lub nastąpi nagły wzrost ciśnienia w układzie.
[ Dodano: Pią Maj 16, 2008 11:21 ]
Wg RAVE wentylatory powinny cały czas kręcić się na pierwszym biegu, jeżeli tylko klimatyzacja jest włączona.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
no to u mnie wogóle sie nie kręcą tyle że u mnie nie ma ciśnienia w układzie
byłem u kolejnych gości od klimatyzacji, i stwierdzili że to pompa we wtorek po bożym ciele mają mi robić, zaworki w pompie wymienić jakieś, i sprawdzić wogóle czy nie zatarta itd.
w najlepszym wypadku 500 a w najgorszym powiedzieli 2500
eeeh same problemy i wydatki z tym autem....
narazie pompy nie kupuje bo będą diagnozować jeszcze dokładnie ale prawdopodobnie pompa, a kupowałem auto tej zimy i jak klime włączyłem to sprężarka pracowała, i myślałem że chodzi. A jako że wtedy sie nosiło kurtki i szaliki to nie czuć było czy chłodzi.
No nic o efektach napisze jak mi coś porobią.
[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 20:18 ]
dzisiaj poczytałem na forum że za klime odpowiada czujnik oleju zwarłem kabelki tak jak na fotkach które znalazłem i dalej nic. Ale odkryłem że przewody od pompy do chłodnicy klimy i od chłodnicy do (chyba bo nie wiem jak to sie nazywa) osuszacza, skraplacza są gorące a dalej juz nie.
druga sprawa kiedy dodaje gazu słychać klik sprężarki jakby sie rozłączała, kiedy wraca do wolnych obrotów jest klik i znowu chodzi (ale to tez nie zawsze)
juz głupieje z ta klima trzy zakłady od klimatyzacji i nie wiedzą co, każdy mi tylko mówi że pan kupi sprężąrke od nas regenerowaną za ileśtam i chyba bedzie chodzic, zobaczy sie...
[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 23:03 ]
klima naprawiona wymieniona sprężarka i osuszacz (no bo jego sie wymienia jak sie rozbiera układ) kosz naprawy 1750zł (załamka) ale przynajmniej chłodzi lux i przy okazji termostat mi wymienili.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum