Wysłany: Nie Cze 01, 2008 19:50 [R216 Si 1.6Benzyna 97r] olej w płynie chłodniczym.
Witam.
Mam Rovera 216 Si 1,6 benzyna z 97 roku.
Ostatnio robili mi w warsztacie rozrząd (wymiana - komplet) oraz filtry i płyny, sprzęgło...
Mam pytanie czy mogli uszkodzić uszczelkę albo głowicę? Olej silnikowy mi się dostał do płynu chłodniczego (istna zupa). Auto od razu odstawiłem. Ale nie wiem czy to wina mechanika czy przypadek. Czy głowica czy tylko uszczelka pod nią... Koszty są duże bo już wstępnie robiłem rozeznanie. Powiedzieli mi 400zl za demontaż głowicy, dochodzą śruby (poniżej 100zl), uszczelka (około 70zl) i nie wiadomo czy nie regeneracja głowicy jeśli ma nieszczelności (niby 800zl)...
Proszę o poradę co do tych cen oraz przyczyny tego zdarzenia. Czy przy tego typu naprawach, które napisałem mogli spowodować tą usterkę czy to zbieg okoliczności.
Pozdrawiam
_________________ Nocny Marek
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 01, 2008 19:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Uważam, że to przypadek, raczej podczas wymiany rozrządu nie uszkodziliby uszczelki ani głowicy może silnik się przegrzał i mogła pęknąć głowica lub walnęła uszczelka. Ja niedawno tez wymieniałem uszczelkę pod głowicą wyciekał mi płyn chłodzący spod głowicy po stronie wodnej. Mechanik oddal głowicę do sprawdzenia na szczelność i planowanie, ale okazało się ze była pęknięta głowica po stronie płaszcza wodnego i spawali ja. Ja zapłaciłem za regeneracje głowicy 350 zł (spawanie, szlif gniazd zaworowych i przylgni zaworów, próba wodna "podobno" bo tego nie mogę potwierdzić) za wszystkie uszczelki zapłaciłem 300 zł a za robotę 400 wiec wyszło ze wszystkim 1050 zł
a zapłaciłem za regeneracje głowicy 350 zł (spawanie, szlif gniazd zaworowych i przylgni zaworów, próba wodna "podobno" bo tego nie mogę potwierdzić)
Mi powiedzial mechanik, ze regeneracja glowicy to koszt 800zl.... jesli okaze sie, ze to glowica, bo jesli tylko uszczelka to 400 zl za rozlozenie glowicy i wymiane uszczelki+koszt uszczelki, nowych srub mocujacych itd.
ankt napisał/a:
może silnik się przegrzał i mogła pęknąć głowica lub walnęła uszczelka
Tylko czmeu mialby sie przegrzac ? Ostatnio jechalem w nocy, bylo chlodno. Nie zauwazylem nic podejrzanego. Potem tylko stal na sloncu, ale od tego raczej sie nie przegrzalby... Odpailem i pojechalem kilka km i jak wylaczylem silnik to wentylatorcaly czas pracowal, wiec otworzylem maske zeby sie wnetrze schlodzilo. Po dluzszym czasie odkrecilem korek od plynu chlodniczego i tam byla "zupa" czyli plyn + olej o juz dosc gestej konsystencji. Lekko wyciekal z korka czyli cisnienie musialo byc duze. Poza tym lekko olej widac po lewej stronie silnika patrzac od przodu obok rozrzadu pod pokrywą...
cena uszczelki 70 zl jest bardzo podejzanie tania, przeczytaj przyklejony watek o uszczelkach nowego typu jak i FAQ a w szczegolnosci watki o HGF
czytalem wlasnie, czy chodzi moze dokladnie o czesc: LVB500190 (uszczelka z land rovera) oraz LCN000140L (DOLNA MAGISTRALA OLEJOWA) ? czy owa magistrale nalezy wymienic i czy to o ta nowego typu uszczelke chodzi?
Mechanikowi powiedzialem o niej, a on ze te stalowe sa zle bo sie tak dobrze nie ukladaja... A na forach pisza co innego.
Czy wymienic rowniez uszczelke kolektora ssacego i wydechowego oraz pokrywy walkow?
Jaka firme polecacie? PAYEN ? Unipart? Goetze?Glasser? FAI ?
Czytalem, ze warto kupic PAYEN...
Prosze o porade czy kupic oryginalna uszczelke czy ta nowego typu ktorej nr katalogowy podalem.
czytalem wlasnie, czy chodzi moze dokladnie o czesc: LVB500190 (uszczelka z land rovera) oraz LCN000140L (DOLNA MAGISTRALA OLEJOWA) ? czy owa magistrale nalezy wymienic i czy to o ta nowego typu uszczelke chodzi?
tak to ta, watek o osobach ktore ja zastosowaly jest chyba kilka stron do tylu
Nocny Marek napisał/a:
Mechanikowi powiedzialem o niej, a on ze te stalowe sa zle bo sie tak dobrze nie ukladaja..
wlozenie zwyklej uszczelki do tego silnika to profanacja, daj do poczytania mechanikowi ten tekst, bo nie wie co mowi
http://www.roverki.pl/article.php?sid=350
kolejna sprawa to sruby glowicy
ile Ci da gwarancji na swoja robote przy zastosowaniu zwyklej nie metalowej uszczelki
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
czego dopilnowac, zeby to dobrze zrobil mechanik ?
trudne pytanie, ostatnio znowu się przekonalem, ze jeśli chcesz mieć 100% pewności to musisz niestety zrobić wszystko sam
możesz sprawdzic, czy splanowali głowicę, jesli będzie regenerowana, to sam ją oddaj do jakiegoś solidnego warsztatu, i dobrze by było dopilnować sprawdzenia szczelności, ale już prrzy montażu, to ciężko patrzeć mechanikowi cały czas na ręce, bo wtedy to na pewno coś spier...
Cytat:
- czy nalezy wymienic tez DOLNA MAGISTRALA OLEJOWA
na pewno nie zaszkodzi, moze stąd się biorą problemy niektórych użytkowników nowych uszczelek, że ta stara magistrala jednak nie jest taka jak potrzeba
niestety jest przy tym trochę roboty
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum