Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [R200 SD 105KM] stracił moc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [R200 SD 105KM] stracił moc
Autor Wiadomość
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 09:09   SOLVED [R200 SD 105KM] stracił moc

witam,
Samochód stracił moc, przyspiesza baaardzo powoli. Pod górę w ogóle się nie rozpędza, na prostej bujnie się do 110 i koniec! Wygląda to tak, jakby do 2000 obrotów rozpędzał się normalnie, natomiast na wyższych obrotach zamula. Do tej pory jeździł bardzo dynamicznie, teraz nie da się nim wyprzedzać.
Nie wiem czy może mieć jakiś związek, ale ostatnio tez szwankuje elektronika, np zapala się kontrolka SRS, chociaż problem z elektroniką występuję od dawna i chyba to żadnego związku z utratą mocy mieć nie może.
Przeszukałem forum, ale mało co udało mi się znaleźć.
Bardzo proszę o pomoc i Wasze opinie.

pzdr.
Ostatnio zmieniony przez roolez Czw Kwi 09, 2009 17:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 21, 2008 09:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 09:11   

roolez, odepnij przełpywke i sprawdz przyspieszenie, co do SRS to musisz poruszac kostkami pod fotelem
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 09:14   

lub masz dziurę w wężu pomiędzy turbiną - intercoolerem - kolektrem ssacym. Czy po dodaniu gazu weże od turbo "puchną" ??

Polecam poszukać trochę i poczytac linki z mojego podpisu oraz forum. Tematy znane i stare jak świat.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 09:14   

EDIT - Brt, byłes szybszy od mego pytania :)
 
 
pawtys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Bogatynia



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 16:30   Re: [R200 SD 105KM] stracił moc

witam miałem ten sam problem w swoim roverku 220 sdi 105 koni rocznik 99 u mnie okazał się dziurawy wąż od turbiny więdz radze go sprawdzić pozdrawiam
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 16:41   

Hmm może się czepiam, ale w temacie jest r200SD a piszesz 105kM. To SD czy SDi, bo jak SD to ma 86kM bodajże i mam prawo być muł :mrgreen:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 19:17   

NEOSSS napisał/a:
odepnij przełpywke i sprawdz przyspieszenie

odpiąłem, bez zmian, nadal muli
Brt napisał/a:
Czy po dodaniu gazu weże od turbo "puchną" ??

Cięzko ocenić, gdyż rury są grube i twarde, na pewno w oczy się nie rzuca ta "opuchlizna" rur.
zouza napisał/a:
Hmm może się czepiam, ale w temacie jest r200SD a piszesz 105kM. To SD czy SDi, bo jak SD to ma 86kM bodajże i mam prawo być muł :mrgreen:

R 200 [99r.] 105KM
pawtys napisał/a:
u mnie okazał się dziurawy wąż od turbiny więdz radze go sprawdzić

Rozumiem ze sprawdzane to bylo u mechanika?


Dodam jeszcze, że dym jest przezroczysty, ładny, praktycznie niewidoczny. Samochód miał poł roku temu wymieniane wszystkie filtry i oleje. Macie jeszcze jakies sugestie ?
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 19:53   

U mnie przyczyną "mulenia" były przetarte kable przy pompie wtryskowej, jak poczytasz trochę forum to zobaczysz, że to częsta przypadłość SDi
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
pawtys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Bogatynia



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 20:21   

roolez napisał/a:
NEOSSS napisał/a:
odepnij przełpywke i sprawdz przyspieszenie

odpiąłem, bez zmian, nadal muli
Brt napisał/a:
Czy po dodaniu gazu weże od turbo "puchną" ??

Cięzko ocenić, gdyż rury są grube i twarde, na pewno w oczy się nie rzuca ta "opuchlizna" rur.
zouza napisał/a:
Hmm może się czepiam, ale w temacie jest r200SD a piszesz 105kM. To SD czy SDi, bo jak SD to ma 86kM bodajże i mam prawo być muł :mrgreen:

R 200 [99r.] 105KM
pawtys napisał/a:
u mnie okazał się dziurawy wąż od turbiny więdz radze go sprawdzić

Rozumiem ze sprawdzane to bylo u mechanika?


Dodam jeszcze, że dym jest przezroczysty, ładny, praktycznie niewidoczny. Samochód miał poł roku temu wymieniane wszystkie filtry i oleje. Macie jeszcze jakies sugestie ?



tak było sprawdzone u mechanika jeździłem po wielu warsztatach komputer nic nie wykrywał ani nic nawet była opinia że turbina mi siadła a tu okazało się że to tylko waż był przetarty czy tam dziurawy po założeniu nowego silnik przez chwile kopcił jak stary disel :D ale po przejechaniu paru kilometrów wszystko wróciło do normy więdz radze sprawdzić te węże pozdrowienia
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10929
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 20:49   

roolez napisał/a:
Cięzko ocenić, gdyż rury są grube i twarde, na pewno w oczy się nie rzuca ta "opuchlizna" rur.

jakby "puchły" ("puchnęły" :?: ) to raczej byś zauważył ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 07:23   

roolez, standardowo iwązka, waż od IC oraz za turbiną do sprawdzenia... Wszystko znajdziesz używając szukajki
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 08:52   Re: [R200 SD 105KM] stracił moc

roolez napisał/a:
Przeszukałem forum, ale mało co udało mi się znaleźć.
Bardzo proszę o pomoc i Wasze opinie.
pzdr.


No to rzeczywiscie slabo szukales, bo przedwczoraj pisalem o takim samym problemie u siebie
 
 
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 10:10   

postawiłem samochód do mechanika, ponoć dobrego. Sprawdził mi całą mechanikę i wszystko jest niby bez zarzutu, wiec podejrzenie padło na elektronikę. Problem polega na tym, że mechanik nie potrafi zlokalizować złącza diagnostycznego (!). Ponoć w standardowym miejscu (za panelem środkowym) oraz w innych zakamarkach (np pod wykładziną) jego nie ma. Zdemontowano mi cały kokpit, bez rezultatu - złącza nie widać. Z tego co wyczytałem na forum, raczej niemożliwe jest by tego złącza po prostu nie było. Mechanik rozkłada ręce.
Czy jeśli byłby to problem z elektroniką, to nie zapaliłaby się kontrolka?
Dodam, że elektronika ostatnio u mnie szwankuje, czasem zapala się kontrolka SRS, jest tez lekkie zwarcie na światłach- w momencie gdy wciskam hamulec mając włączony kierunek w lewo (jadąc na światłach), robi się "dyskoteka".
Jakieś sugestie? Proszę o wasze opinie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 10:20   

co do dyskoteki, to zazwyczaj przyczyną są połączenia "masy" zarówno od aku do karoserii jak i później do poszczególnych odbiorników. W RAVE są rozrysowane wszystkie połączenia masy w pojeździe.
Co do złącza diagnostycznego to standardowe miejsce w R200 jest z tyłu konsoli środkowej za radiem - takie blaszane gniazdo. Dostęp od strony pedału gazu. Piszę tak na wszelki wypadek ;)

Czy możesz napisać co ten mechanik sprawdził ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 10:22   

roolez, posprawdzaj wiązke tak jak Ci caly czas pisze, rozlacz kostki, oczysc benzyna ekstrakcyjna, zloz, poszukaj przetarc lub zman kablui, poskladaj do kupy zamontuj i sprawdzaj. jesli nic nie da to ruszaj kablami. Co do SRS to musisz poruszac kostkami pod siedzeniem
 
 
 
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 10:44   

a wiec tak: byłem u mechanika (Centrum Diesla w Białymstoku) i na początku chce napisać, że za niekompletną usługę nie wziął ode mnie ani grosza, więc polecam go jako uczciwego człowieka.
Brt napisał/a:
Czy możesz napisać co ten mechanik sprawdził ??

Sprawdzone były wszystkie "parametry mierzalne" (ciśnienia). Gdy zapytałem, jak ze stanem wężów, czy nie ma nigdzie pęknięć czy dziur, to mechanik powiedział że od razu by było słychać :???: Na pytanie czy to może być coś z filtrami, kablami od nich, innymi wężami między IC, turbo a kolektorem mechanik stanowczo zaprzeczał, jest przekonany, że to problem z elektroniką. Niestety nie mógł odnaleźć złącza diagnostycznego :/
Mi pozostaje posłuchać porad NEOSSSa, na tyle na ile bede w stanie to wykonać. Jutro postawię też do innego mechanika.
Chyba że macie jakieś nowe przemyślenia i porady?
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 02:49   

roolez, tak tylko wtrącę,
miałem podobną przypadłość ostatnio, autko jechało dobrze do 3000obr., a później już nie chciało. Zrobiłem błąd i jeździłem tak, ... okazało się że problem leży w sprzęgle i docisku.
Przy niskich obrotach zbiera dobrze, ale jak się już go pokręciło wyżej to zaczynało się ślizgać, ... stąd ta utrata mocy.
Na chwilę obecną już praktyczni wogóle się nie rozpędza, a prędkość maksymalna oscyluje w granicach 30-40km/g.

PS.
Jak wciskasz gaz na np. 3 biegu do podłogi, to obroty lecą do góry i po chwili spadają i dopiero potem autko przyśpiesza, czy obrotu rosą i odrazu przyśpiesza?

Jeli rosną, odrazu spadają i potem przyśpiesza, ... to sprzęgłowe problemy!
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 14:09   

roolez, rura od ic ;] albo jak rura cała i nie puchnie to coś z turbo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 16:07   

no, mysle ze przez rok nie rozwiazal tego problemu dalej i dlatego trzeba odgrzebac temat ;P
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 17:05   

zwłaszcza że kolegi roolez nie było już na forum dobre parę miesięcy :p ale może jeszcze zajrzy :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1998 1.4 16V silverstone] Stracił moc i nie odpalił.
Pietryk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sob Gru 08, 2007 17:53
Pietryk
Brak nowych postów [R200 SDi 105KM] Kontrolka oleju długo świeci po odpaleniu
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Cze 12, 2008 21:34
NEOSSS
Brak nowych postów [R214i '96r] Stracił moc a teraz nie odpala...
mikoprotek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Gru 08, 2009 10:08
extream
Brak nowych postów [r 25 2005r iTD] stracił kompletnie przyspieszenie !
najnowszy85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Cze 05, 2010 23:43
Fargo80



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink