Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Od pewnego czasu zauważyłem niewielkie plamy oleju (wielkości 5 zł) na podjeździe. Zagladałem pod silnik i zauważyłem, że kapie olej z okolic turbosprężarki. Jaka może być przyczyna i rada co z tym zrobić. Nie zauważyłem aby ubywało oleju w silniku. Na miarce wydaje się że jest taki sam poziom.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 01:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 20:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przeciez turbina do bloku tez jakos bedzie uszczelniana to moze uszczelka leci.Nie siedze w dieslach ale cos tam musi byc wsadzone chyba dla usczelnienia.
[ Dodano: Pią Wrz 12, 2008 22:08 ]
Zapodaj moze jakies fotki to bedzie wiecej wiadomo
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
turbina nie jest przykręcana do bloku a do kolektora wydechowego, olej dostaje sie do niej poprzez rurkę, także porzez rurkę (drugą) jest odpływ oleju do silnika i prawdopodonie tam gdzieś będzie wyciek
[ Dodano: Pią Wrz 12, 2008 22:34 ]
se7en86 napisał/a:
Jak z turbo sprężarki to prawdopodobnie siada ona i niedługo będzie do wymiany lub regeneracji.
z samej turbiny jak cieknie to nie na zewnątrz auta a do rury prowadzącej do intercoolera, jak tam jest mokro (nie wilgotno bo to jest normą) to turbiny kres nadchodzi.
[ Dodano: Pią Wrz 12, 2008 22:37 ]
sarniak65 napisał/a:
Od pewnego czasu zauważyłem niewielkie plamy oleju (wielkości 5 zł) na podjeździe. Zagladałem pod silnik i zauważyłem, że kapie olej z okolic turbosprężarki. Jaka może być przyczyna i rada co z tym zrobić. Nie zauważyłem aby ubywało oleju w silniku. Na miarce wydaje się że jest taki sam poziom.
a czy Ty w ogóle dobrze zlokalizowałeś wyciek ? turbina jest z tyłu silnika pod filtrem powietrza, jest ona od spodu zasłonięta plastikową obudową silnika, skąd wiesz, ze akurat tam jest wyciek, moim zdaniem to nie będzie tam.
Przerabiałem ten temat w toledo, ciekło i turbina poszła na śmieci. Na szczęście sprzedałem samochód i nie bawiłem się w tą Fakt, że bez turbiny gorzej jeździł, ale mniej palił
a to dziwne, z uszkodzoną turbina powinien palić wręcz więcej, a jak wirnik stanie, to nie ma żadnej jadzy silnik nie ma wcale siły, też to przerabiałem w tym samochodzie, poszukaj pisałem wcześniej dokładnie o tym na forum.
_________________ PZDR.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 00:47
Zastanawia mnie czy nie jest problem wynikający z zatkanego filtra odmy. Czy kiedyś go wymieniałeś?? Powinno się to robić co 80-100kkm.
Witam mam podobny byłem na kanale i zauważyłem mam mały wyciek oleju z okolic turbosprężarki, zdjęcie poniżej przedstawia ten wyciek, jakiś miesiąc temu wymieniałem filtr odmy czy to może mieć związek z tym wyciekiem?
Witam mam podobny byłem na kanale i zauważyłem mam mały wyciek oleju z okolic turbosprężarki, zdjęcie poniżej przedstawia ten wyciek, jakiś miesiąc temu wymieniałem filtr odmy czy to może mieć związek z tym wyciekiem?
Raczej nie po prostu turbina traci szczelność. Z czasem będzie się pogarszać a potem regeneracja
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Pon Lip 08, 2013 17:27
Generalnie to filtr odmy ma duże znaczenie. Jak jest zapchany to wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej i olej smarujący turbinę zamiast spływać rurką jest wypychany na oś turbiny i ucieka do kolektora wydechowego. (z góry ciśnienie smarowania, od dołu ciśnienie ze skrzyni korbowej) Ale jeśli wymieniłeś odmę, to powinno być ok. Wyjmij bagnet na zapalonym silniku i zerknij czy nie pluje olejem. Może ten wyciek jest z okresu przed wymianą filterka, a teraz skapują resztki oleju...
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum