Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDi '97] Termostat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDi '97] Termostat
Autor Wiadomość
zichan 



Dołączył: 01 Sty 2002
Posty: 25
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 12:10   [R220 SDi '97] Termostat

Witam,

mam pytanie odnośnie działania termostatu.
Jeżeli wskazówka temperatury po rozgrzaniu się silnika jest na środku skali (wydaje się działać poprawnie), czy możliwe jest aby powietrze lecącące z nawiewu było ledwie letnie?

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 12:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 12:53   

jeśli bedziesz miał przypchaną nagrzewnicę/uszkodzony zawór nagrzewnicy to pomimo właściwej temp silnika moze lecieć letnie powietrze.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 13:11   

zichan napisał/a:
Jeżeli wskazówka temperatury po rozgrzaniu się silnika jest na środku skali (wydaje się działać poprawnie)
napisz może jeszcze czy jest to rzeczywiście po rozgrzaniu się silnika (pamiętaj, że w ROVERkach dieselki nagrzewają się dłużej niż benzynka) czy tylko wskazówka Ci pokazuje jego nagrzanie ....
reszta jak Brt napisał: zawór nagrzewnicy, nagrzewnica, przewody ;)
zichan napisał/a:
czy możliwe jest aby powietrze lecącące z nawiewu było ledwie letnie?
bez urazy, ale zakładam, że pokrętła i suwaki nawiewów masz odpowiednio ustawione ? :oops: ... czasem zapominamy o najprostszych rzeczach ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 13:29   

giewu napisał/a:
czasem zapominamy o najprostszych rzeczach ;)
np o suwaku po lewej stronie pod pokrętłami :D

a co do Twojego problemu to sprawdz czy zawór otwieta się całkowicie możliwe że masz problem z linka ....
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 13:31   

Chester napisał/a:
... np o suwaku po lewej stronie pod pokrętłami :D

to przede wszystkim miałem na myśli :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
zichan 



Dołączył: 01 Sty 2002
Posty: 25
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 13:40   

1. Wiem, diesel się dłużej nagrzewa (ok 10-15 min jazdy) i wskazówka w miarę upływu czasu pokazuje wyższą temperaturę.

2. Suwak nie jest ustawiony na niebieskiej kropce :P

3. Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem).

Może to wina zaworu w okolicy ścianki grodziowej. Można go jakoś sprawdzić (ewentualnie rozebrać czy przepłukać)?

Czy płukanie nagrzewnicy by pomogło?
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 13:51   

zichan napisał/a:
Suwak nie jest ustawiony na niebieskiej kropce
yyyyy wkażdym razie ma być przesunięty do końca w prawo....
zichan napisał/a:
Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem).
ale czy linka otwiera całkowicie zawór ?? u mnie też z pozoru było OK ale okazało sie ze linka nie otwierała całkowicie zaworu .....
 
 
 
zichan 



Dołączył: 01 Sty 2002
Posty: 25
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 14:01   

Chester napisał/a:
zichan napisał/a:
Suwak nie jest ustawiony na niebieskiej kropce
yyyyy wkażdym razie ma być przesunięty do końca w prawo....

i tak jest ustawiony :)

Chester napisał/a:
zichan napisał/a:
Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem).
ale czy linka otwiera całkowicie zawór ?? u mnie też z pozoru było OK ale okazało sie ze linka nie otwierała całkowicie zaworu .....

jak to można sprawdzić?
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 19:07   

zichan napisał/a:
Chester napisał/a:
zichan napisał/a:
Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem).
ale czy linka otwiera całkowicie zawór ?? u mnie też z pozoru było OK ale okazało sie ze linka nie otwierała całkowicie zaworu .....

jak to można sprawdzić?


sciagasz linke przy zaworze sprawdzasz recznie polozenie zamkniety-otwarty, zakładasz linke i kręcisz zimno-cieplo jesli jest w mniejwiecej takim samym polozeniu jest OK
 
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 19:19   

A wziął ktoś z Was pod uwagę , że nagrzewnica może być zapowietrzona?
Sprawdź Kolego , czy jak dasz przez ok 20 sek 3500-4500 RPM czy będzie jakaś różnica w temp. powietrza z nagrzewnicy.
Jeśli poleci cieplejsze , to masz zapowietrzoną nagrzewnicę. Dopiero jeśli odpowietrzanie nie da efektu pomyśl o przepłukaniu jej. (W przeciwnym kierunku do przepływu cieczy chłodzącej.)
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
zichan 



Dołączył: 01 Sty 2002
Posty: 25
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 11:11   

hmm... nie wiedziałem, że jest możliwość zapowietrzenia nagrzewnicy.
Czyli po prawidłowej wymianie płynu chłodniczego wszysko może wrócić do normy?

A odnśnie płukania. Czy jest jakieś dedykowane urządzenie do tego czy każdy zakład robi po swojemu?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 11:15   

zichan napisał/a:
Czyli po prawidłowej wymianie płynu chłodniczego wszysko może wrócić do normy?
jesli była tylko zapowietrzona to tak, ale nie kojarzę takiego przypadku z forum :roll: co do płukania, to chyba każdy zakład ma swój patent ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 16:07   

Przepłukać nagrzewnicę możesz sam...
Wystarczy wyjąć ją (choć niekoniecznie , jeśli wiesz które węże do niej prowadzą) I puścić wodę nawet ze zwykłego węża ogrodowego!
To wystarczy...
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 Sdi '97] Jaki kupić termostat
PEM101020 - w obudowie czy VER 5504.88 - bez obudowy
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Kwi 09, 2008 14:51
piter34
Brak nowych postów [r220] Pytanie o ogrzewanie i termostat
arczi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Gru 05, 2014 18:08
arczi
Brak nowych postów [r220 diesel 97r] Ten termostat bedzie pasowal?
swiety007 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Gru 30, 2009 18:00
swiety007
Brak nowych postów [R220 SDi '97] Termostat / Ciepłe powietrze z nawiewu
zichan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Wrz 11, 2008 11:41
zichan
Brak nowych postów [r220]jak wymienic wskaznik w liczniku rover r220
seba1x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Lip 18, 2013 16:34
seba1x



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink