Witam. Jeżdżąc swoim r zauważyłem że od 2.5k obr silnik jest bardzo żwawy, jednak wcześniej jest troszkę -jakby to powiedzieć- lipa. Długo zastanawiałem się jak zwiększyć moc tego silnika. Ponoć najlepszym sposobem jest przerobienie go na common rail (ale tego nie udało się nawet inżynierom z rover'a-ponieważ BMW stwierdziło że "nie ma sensu"). Inżynierom z rover'a udało się jednak zamontować jakąś zmodyfikowaną turbinę i wyprodukować silnik t5 montowany bodajże w range roverach. I ja sobie tak pomyślałem, że już minęło troszkę czasu, a przecież turbina GT15 (lub GT1549) była montowana nie tylko w roverach, ale hondach, a jej odpowiedniki (zamienniki) w vw i innych samochodach. Nie mogę się doszukać informacji na temat zamiany fabrycznej turbiny na model ze zmienną geometrią. Może ktoś to robił przy innym samochodzie-niekoniecznie roverze. Jakie były efekty czegoś takiego? A może ktoś wie jaki jest odpowiednik ze zmienną geometria dla turbiny GT15?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 13, 2008 15:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
pgrad, moim zdaniem lepszą opcją by był chiptuning ale nie tyle w kwestii podniesienia mocy, co własnie optymalizacji krzywej momentui przesunięcia jej w niższe partie obrotów silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum