Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Objawy padania wtrysku/wtryskiwaczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Objawy padania wtrysku/wtryskiwaczy
Autor Wiadomość
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Paź 15, 2008 19:32   [R75] Objawy padania wtrysku/wtryskiwaczy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Koledzy mam pytanie, jeszcze naszczęście nie problem. Chodzi o to ze jak pare tygodni temu zaczęły w nocy spadać temperatury to moj R zaczął rano cieżej palić. Tzn. nie żebym miał problem z rozruchem ale poprostu muszę dłużej kręcić żeby załapał. Pierwsza myśl to świece żarowe, pojechałem - sprawdzili mi mechanicy (jedna przepalona) i wymieniłem wszystkie. Mimo to palenie sie nic nie polepszyło i stwierdzając że przy tym przebiegu tak pewnie ma być i zapomniałem o problemie. Ale ostatnimi dniami zauważyłem stojąc w korkach że od czasu do czasu obroty lubia pofalować, tak troche nagle opadną i zaraz komp. chce je wyrównac, chwile pofaluja a potem tak sie wachaja caly czas (bardzo delikatnie). Wcześniej pewnie też delikatnie falowały ale mogłem nie zwrocić uwagi...
I mam pytanie co to może być ?? Czy to czasami nie wtryski ?? No bo i falowanie i utrudniony rozruch mogłyby na nie wskazywać...

Pomożecie ?? ;>
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 00:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 15, 2008 19:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Paź 15, 2008 22:40   

Jeżeli obroty falują na biegu jałowym, to coś jest z wtryskami.
Teraz się tak spytam z ciekawości, na jakim paliwie jeździsz i czy dolewasz jakiś dodatków ?

No i dlaczego te wtryski siadają może ktoś podpowie, żeby unikać tej awarii, i ewentualnie naprawa tego jak kosztowna ?
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Paź 16, 2008 06:47   

Dam-Kam napisał/a:
Czy to czasami nie wtryski


A po rozruchu, są jakieś odgłosy :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Czw Paź 16, 2008 06:55   

Dam-Kam,
Miałem podobnie w astrze - trudności z zapaleniem i falowanie, ale przy jeszcze nienagrzanym silniku (ciepły i wszystko ustępowało). Wymieniłem świece i nic :bezradny:
Cholera mnie brała bo mechaniory chcieli mi silnik rozbierać. Wtedy kumpel doradził mi kupno innych świec i pomogło. Okazało się, że te które wcześniej kupiłem były be.
Nie chcę Ci nic sugerować, bo może to być też wina paliwka albo inne dziadostwo.

Przy okazji chciałbym zapytać, czy poleciłbyś jakiś serwis na podkarpaciu (muszę powymieniać oleje, filtry i uruchomić webasto), a jeśli nie na podkarpaciu to chociaż w Krakowie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 16, 2008 08:19   

se7en86 napisał/a:

Teraz się tak spytam z ciekawości, na jakim paliwie jeździsz i czy dolewasz jakiś dodatków ?

Przeważnie na BP (okazjonalnie na Ultimate) i od czasu do czasu jak jestem w domu na stacji WATKEM. Mają tam sprawdzone paliwo i od zawsze tam tankuję.

Jary napisał/a:
A po rozruchu, są jakieś odgłosy :?:

jesli nie dodaje gazu badź dodaję go delikatnie to żadnych. Jak dodam tak energiczniej (ale bez wkrecania na obroty) to taki stukot. Ostatniej zimy na wielkim mrozie tak sie działo ale to sie dzieje tylko tak do 1min po urochomieniu

sogreg1 napisał/a:
Wtedy kumpel doradził mi kupno innych świec i pomogło. Okazało się, że te które wcześniej kupiłem były be.
Nie chcę Ci nic sugerować, bo może to być też wina paliwka albo inne dziadostwo.

Świece którw mi wymieniono raczej są dobre. Warsztat w którym serwisuję mojego R zawsze daje sprawdzone części. Przykładowo chcac wymienic klocki chciałem wziasc jakies droższe a on mi doradzili tańsze ale sprawdzone i faktycznie sa b.dobre :)

sogreg1 napisał/a:
Przy okazji chciałbym zapytać, czy poleciłbyś jakiś serwis na podkarpaciu (muszę powymieniać oleje, filtry i uruchomić webasto), a jeśli nie na podkarpaciu to chociaż w Krakowie.

No ja polecam AUTOBAJEX w Starym Mieście k.Leżajska :) W rzeszowie w serwisie KIA serwisują też inne samochody ale tam chyba trochę za to inkasują (ul. Handlowa 4) a w Krk to napewno serwis R Pana P.Midowicza ale tam są kolejki liczone w tygodniach ewentualnie jeszcze sprawdzony przezemnie (niesopdziewana usterka Boxera) Autoryzowany Serwis Stanisław Grzybek ul. Przewóz 34a :) Naprawili mi boxera praktycznie na miejscu, bez kolejki i w bardzo dobrej cenie :)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Paź 16, 2008 08:43   

U mnie przy padnietym jednym wtrysku nie bylo falowania obrotow.
Ciezko palil, potem w ogole nie palil, az w koncu zaczal gasnac w czasie jazdy.

Z tego co mi mariusz418 tlumaczyl we wtryskach padaja jakies ceramiczne podkladki, czy cos :shock: Gdzies juz opisywalem to dokladniej w tym dziale.
Moje problemy zaczely sie od zalania kiepskim paliwem ze stacji JET.
Oprocz wtrysku padl mi jeszcze katalizator.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 16, 2008 16:34   

tzn ja bym bardziej podejrzewał zabrudzenie, przytkanie... no nic pożyjemy zobaczymy, przy takich temp. jakie sa dzis w krk odpalił jak zwykla ale nie faluje i chodzi dobrze :)
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Paź 16, 2008 19:13   

Falowanie obrotów, problem z rozruchem... przyczyna może leżeć we: wtryskiwaczach, pompie wtryskowej, nie wiem czy i EGR nie może mieć na to wpływu.
Piszesz że masz delikatne falowanie - jak delikatne?
U mnie wskazówka wahała się/drgała mniej więcej w przedziale +/- 1mm (czyli grubość samej wskazówki) i też nie odpalał tak szybko jak dawniej. Co zrobiłem? Kupiłem na Shellu dodatek do paliwa (do czyszczenia wtryskiwaczy) i już po pierwszym dolaniu wyraźnie rozruch się poprawił! Nie za każdym razem pali od razu, ale coraz częściej łapie za dotknięciem, a wcześniej musiałem chwilę pokręcić. Drgania wskazówki też prawie ustały - dodatek dolewałem już 3 raz. Oczywiście nie wiem na jak długo to pomoże, ale wyraźnie widać poprawę.
Jeśli chodzi o paliwo to zawsze lałem Shell Extra, a od kilku tankowań odwiedzam BP (sporo taniej niż Shell).

Tak więc z własnego doświadczenia polecam dodatek Shella do czyszczenia wtryskiwaczy. Wydatek niewielki, raczej nie zaszkodzi a może pomóc.
Sugeruję więc Tobie od tego zacząć.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 16, 2008 19:33   

o widzisz kolego Marian_K :) ja też swego czasu co pare miesiecy dolewałem własnie środek do czyszczenia (jakiejś innej marki) ale przez ost. pół roku a moze lepiej nic nie lałem wiec może być to !!
Dzieki za rade :)
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Paź 17, 2008 06:36   

Dam-Kam napisał/a:
swego czasu co pare miesiecy dolewałem własnie środek do czyszczenia


Dolej zwykły olej MIXOL do paliwka (1-2 ltr/zbiornik) jest bezpieczny i skuteczny :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
plombos 



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 44



Wysłany: Pią Paź 17, 2008 20:40   

Marian_K napisał/a:
Jeśli chodzi o paliwo to zawsze lałem Shell Extra, a od kilku tankowań odwiedzam BP (sporo taniej niż Shell).

A ja wlasnie na odwrot. Przez kilka lat tankowalem tylko na BP (glownie benzynke), ale od czasu jak mi rozwalilo filtr paliwa w moim R75 (byc moze wada fabryczna, nie wiem) to tankuje na Shellu.
Zreszta Shell szybciej obniza ceny w Tarnowie niz BP.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 09:18   

a ja wczoraj o 2h rano zatankowałem do pełna i dolałem środek do czyszczenia wtryskiwaczy i pojechałem w Polske :) także ja jednym razem (z jednym postojem) wypaliłem cały zbiornik. Teraz jest zatankowane normalnie i zobaczymy poźniej jaki bedzie efekt :)
Jary, a po co ten mixol ?? nie bedzie mi dymił ?? ;>
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 12:52   

Dam-Kam napisał/a:
nie bedzie mi dymił


Ten mixol to idealny rozpuszczalnik wszelkich nagarów, wg mnie nic go nie zastąpi, a dymił Ci napewno nie będzie .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 13:16   

Mixol zaoszczędził mi kiedyś 1500 zł :) Gdy miałęm seata toledo poprostu było tragicznie, coś się zatykało, gasł mi, nie chciał odpalać i poprostu tragedia. Na zbiornik zalazłem 1 litr mixolu i odrazu poprawa. Wtryski i resztę układu przeczyściło i było ok :)
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 14:54   

hmn... no jeszcze dzis nie próbowałem i nie sprawdzałem czy jest widoczna poprawa po wczorajszym ale jak nie bedzie to pewnie zaryzykuje ;)

[ Dodano: Sob Paź 18, 2008 16:47 ]
Jary, tak poczytałem i różnie ludzie piszą. Sa za i przeciw stosowaniu MIXOLa. Jeden każe lac MIXOL moneralny inny MIXOL S syntetyk... Ty jaki lejesz ?? poza tym w dawce 1:100 czyli mi wypadałoby dolać 0,6l na bak. Taka dawka bo to ma przeczyścić pompe/wtryski a nie smarować i zatykać katalizator.

Trochę sie waham... ktoś jeszcze leje olej do ON ??
 
 
 
kubus841205 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 15
Skąd: polska



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 17:02   

u mnie zaczelo sie od falowania obrotow, potem doszło ze jak jechałem70 km /h na 5 biegu wcisłąłem gaz do spodu to silnik gasł. podł wtryskiwacz. koszt ok 1000 zł
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 18:26   

ja jak wciskam gaz to samochód wyrywa do przodu ;) myślę że to było to o czym wspomniał Marian_K czyli wystarczy od czasu do czasu zadbać o wtryski i je przeczyścić :)
Ostatnio zmieniony przez Dam-Kam Sob Paź 18, 2008 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 18, 2008 18:29   

Nie wiem dlaczego, ale jakos boje sie ryzykowac dolewac czegokolwiek do paliwa.
Ono i tak pewnie w kilkudziesieciu % jest chrzczone, jeszcze doleje jakies rozpuszczalniki i efekt bedzie odwrotny do zamierzonego.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 18:33   

mi sie wydaje że zasada dzialania mixola polega na tym ze jako olej mineralny rozpuszcza nagary wiec teoretycznie powinim przeczyscic uklad poliwowy :) ale jak to wyglada w praktyce to takze boje sie wypróbować. Może zrobić sonde kto dolewa olej do ON i czy to pomaga :)
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 19:06   

Dam-Kam napisał/a:
Jary, tak poczytałem i różnie ludzie piszą.

Może i różnie piszą ja takie kuracje (Mixol mineralny) stosuje od ponad 20 lat ( litr na co 5/6 tankowanie) i (odpukać) jeszcze nie miałem problemów z pompą ani wtryskami (wielu ludziom zaoszczędzilem kase (jak pisze Kol. se7en86), pomógł nawet po zatankowaniu do auta trefnego ON :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75]Kolejność wtryskiwaczy LPG
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Mar 28, 2015 18:34
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75] Oringi wtryskiwaczy PB
tomi24lbn Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lut 06, 2014 07:36
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75] Wymiana wtryskiwaczy
trawis25 Rover serii 75, MG ZT 27 Czw Sty 23, 2014 09:47
MaReK
Brak nowych postów [R75]wymiana wtryskiwaczy
grota10 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Wrz 18, 2020 19:43
grota10
Brak nowych postów [R75]wymiana wtryskiwaczy
grota10 Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Lip 24, 2020 20:50
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink