Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam wszystkich!!
Chciałbym wymienić sobie wszystkie gumowe elementy układu paliwowego. Jaką długość przewodu muszę kupić, żeby wystarczyło na wymianę wszystkich gumowych wężyków? Łącznie z wężykami na wtryskiwaczach. Te na wtryskiwaczach mają średnicę wewnętrzną 3,2mm?? Bo te przewody np w okolicach filtra paliwa mają średnicę 8mm.
A jeszcze takie pytanie. Na pełnym zbiorniku, jeżdząc w miarę spokojnie po mieście, robie ok 500km. Czy aby trochę nie za mało?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 27, 2011 23:17, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 02, 2008 22:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lis 02, 2008 22:47
Zawsze tankuję cały zbiornik, w momencie jak wkazówka poziomu paliwa jest mniej więcej na równi z dolną kreską wskaźnika. Tankuję zawsze pod sam korek, wlewam średnio 42-45 litrów ON. Zeruję licznik. Podczas kolejnego tankowania mam przejechane przeważnie ok 500 km. Czyli średnio ok 9 litrów/100 km.
trochę za dużo chociaż w krk to różnie bywa z jeżdżeniem i czasem to chyba bardziej przypomina stanie. A długie czy krótkie odcinki dużo w korkach stoisz Ale i tak trochę za dużo
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lis 02, 2008 23:04
Brt napisał/a:
trochę za dużo chociaż w krk to różnie bywa z jeżdżeniem i czasem to chyba bardziej przypomina stanie. A długie czy krótkie odcinki dużo w korkach stoisz Ale i tak trochę za dużo
Codziennie dojeżdzam do pracy jakieś 12 km w jedną stronę. Rano niestety w większości jest to stanie w korku, tempo spacerowe, po południu na szczęście z reguły udaję się przejechać płynnie. Też mi się wydaje, że trochę za duże to spalanie. Wyregulowanie pompy paliwa mogłoby poprawić sprawę? Niedawno wymieniałem rozrząd, kąt wtrysku mam ustawiony ok 4 stopni.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lis 11, 2008 23:25
Laskarm, spróbuj dla porównania zmierzyć spalanie w trasie. Ja przy jeździe jeszcze gorszej niż w korkach (np. 10 razy po 5 km, z przerwami po 30 minut) mam w okolicach 7-7,5 l/100km.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 08:02
Na trasie po zatankowaniu do pełna aż do momentu kiedy wskazówka znowu zrówna się z zerem zrobię spokojnie 900 km. Czyli wg moich obliczeń wychodzi spalanie 5-5,5/100km.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 08:40
laskarm napisał/a:
Na trasie po zatankowaniu do pełna aż do momentu kiedy wskazówka znowu zrówna się z zerem zrobię spokojnie 900 km. Czyli wg moich obliczeń wychodzi spalanie 5-5,5/100km.
Zatem na trasie jest w porządku, nawet bardzo w porządku . Hmm, tylko dlaczego tak dużo wychodzi w mieście?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 09:57
thef napisał/a:
Hmm, tylko dlaczego tak dużo wychodzi w mieście?
Właśnie nie wiem dlaczego tak dużo
Mam jeszcze inny problem, odnośnie porannego odpalania auta. Pozwolę sobie w tym temacie o tym napisać, bo może to mieć związek z przewodami paliwowymi. Auto opornie odpala po dluzszym postoju, trzeba je dłużej pokręcić. Niedawno wymieniałem gruszkę przy filtrze paliwa, w ten weekend wymieniłem sam filtr paliwa, wężyki przelewowe wtryskiwaczy (były strasznie spękane), założyłem zaworek zwrotny między filtrem a pompą wtryskową, świece grzeją, a nadal rano są problemy. Jeśli wcześniej podpompuję trochę gruszką, to auto odpala "od kopa". Dodam, że kąt wtrysku mam ustawiony ok 4 stopnie. W czym może być jeszcze problem? Czy to wina samej pompy wtryskowej? A może paliwo spływa z pompy tym powrotnym przewodem nadmiarowym? Może spróbować założyć na ten wężyk jakiś zaworek, który puszczałby paliwo pod określonym ciśnieniem, a jak auto stoi to blokowałby przepływ? W naprawę samej pompy chciałbym się bawićw ostateczności, bo to trochę kosztowna zabawa
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 10:02
Spróbuj jeszcze z korkiem wlewu paliwa, może odpowietrzenie nie działa jak należy i tworzy się duże podciśnienie, że ani zaworek zwrotny ani gruszka nie utrzymają.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 10:16
thef napisał/a:
Spróbuj jeszcze z korkiem wlewu paliwa, może odpowietrzenie nie działa jak należy i tworzy się duże podciśnienie, że ani zaworek zwrotny ani gruszka nie utrzymają.
Korek paliwa mam nowy oryginalny, sprowadzony 2 tygodnie temu z ECC Babice. A do czego służy ten mały otworek obok wlewu paliwa? On też w jakiśsposób odpowietrza? Bo prawdę mówiąc nie sprawdzałem czy on jest drożny, czy nie.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 10:38
Skoro pompowanie gruszką daje efekt, to chyba ciągle gdzieś jest nieszczelność. Odpowietrzałeś filtr paliwa? A może korek spustowy w filtrze jest niedokręcony? Sprawdź jeszcze wszelkie opaski i wężyki gumowe których nie wymieniałeś.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 10:47
Filtr paliwa był odpowietrzany, ale spróbuję zrobić to raz jeszcze. Sprawdzę również ten korek spustowy. Ogólnie to chciałem wymienić wszystkie wężyki gumowe układu paliwowego, ale mechanik posprawdzał i powiedział, że oryginalnych nie ma co ruszać skoro nie są spękane. I wymienićtylko wężyki do wtryskiwaczy. Ale jeszcze w miarę możliwości i wolnego czasu sprawdzę sam wszystko dokłądnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum