Wysłany: Nie Lis 30, 2008 11:19 [R75] Postojówki diodowe
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam
Mam pytanie. Czy ktoś już próbował założyć żarówki diodowe zamiast zwykłych postojówek?
Czy komp nie wariuje i pokazuje spaloną żarówke mimo że świeca prawidłowo?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 15:45, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 11:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 17:05
"Komp" potrafi wykryć każdą zmianę w oświetleniu.Zakładałem buzera w oświetleniu wstecznym i wykrył zmianę oporności,ale potem się przyzwyczaił.Zastanawialem się nawet nad wymianą pozycyjnych na LEDy,ale czy to ma sens?Niektóre rzeczy można zastawić po staremu bo oszczędności,według mnie,są pozorne.Przemyśl i policz.Moje poprzednie auto z takimi postojówkami wyglądało niepoważnie.
Tylko że mam w lampie ksenon i żółta postojowa wygląda wiejsko i tak sie zastanawiam żeby biała była
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 17:36
To zmienia sprawę.Faktycznie,zwykła 5-io watówka w porównaniu do xenonki daje żółte światło.Sprawdziłbym to organoleptycznie,tzn.spróbowałbym założyć jedną,włączyć zapłon,światła,wyłączyć,odczekać chwilę i jeszcze raz włączyć.Jeśli nic się nie będzie działo,to OK.
_________________ Sprawdzajka pisowni nie boli.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 18:13
sknerko napisał/a:
Tylko że mam w lampie ksenon i żółta postojowa wygląda wiejsko i tak sie zastanawiam żeby biała była
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 20:46
no ale budowa uchwytu na postojówkę jest taka że boczna metalowa obudowa to minus a na spodzie jest plus i nie sądzę żeby producent diod LED w takiej obudowie podłączył to inaczej a nawet jak podłączy inaczej to "po ptokach" bo my tego nie zmienmy
chociażby tutaj : cycek to + obudowa - czy tego chcesz czy nie chcesz
Ostatnio zmieniony przez Dam-Kam Nie Lis 30, 2008 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 20:53
ale aiwer pisze że przewodzi w jednym kierunku wiec ja się źle nie podepnie to co najwyżej pokaże przepaloną żarówkę i nie da sie pomylić niczego przy podpięcu postojówki
a avatara nie zmienię bo mi sie podoba i kończ OT bo znowu nas ktoś przegoni
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pon Gru 01, 2008 11:55
aiwer napisał/a:
Chyba chodzi o te, że dioda przewodzi tylko w jednym kierunku i jak źle założysz to będzie spięcie w instalacji.
Kolego, diody elektroluminescencyjne (z reszta każde) mają zadanie przewodzić napięcie w jednym kierunku. Elektroluminescencyjne "przy okazji" świecą. aha, diody led potrzebuja do prawidłowej pracy przy 12V dodatkowej rezystancji 1k? (1000 omów). Ale zazwyczaj producenci we własnym zakresie montują w diodach odpowiednie rezystancje
Jeśli podlączymy je zgodnie z polaryzacją: + do + i tak dalej to dioda (led) zaświeci, a dopiero zwykła prostownicza zrobi zwarcie.
A jeśli podłączymy ją + do - to się poprostu nic nie stanie.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
No ja sądzę że moduł świateł musi być zabezpieczony nawet przed zwarciem bo żarówki też potrafią dać zwarcie i myśle że producent przewidział taka ewentualność.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Rezystor mozna obliczyc wg prawa Ohma. Jeśli masz jedną diode i chcesz ją podpiąc pod 12V to wygląda to tak :
R=U/I
R=?
U=12V-3V (spadek napięcia na rezystorze)
I=20mA = 0.02A
R=9V/0.02A=450 Ohm
Zakładając, że użyjesz standardowych diód które pobierają 20mA prądu. Te super jasne pobierają troche więcej. No i też sprawa jak je podłączysz bo łączac 4 diody w szereg nie potrzeba już rezystora.
A ksenony masz oryginalne? , bo jeśli masz tylko ksenonowe żarówki w normalnych nie przystosowanych lampach , nie masz spryskiwaczy lamp i dodatkowo regulację poziomu świateł w kokpicie to przy pierwszej lepszej okazji stracisz dowód rejestracyjny na bank (a już wycieczki do Niemiec szczególnie nie polecam). Ja osobiście przestrzegam przed tego rodzaju praktyką, ponieważ żarówki ksenonowe umieszczone w zwykłych lampach niebezpiecznie i nieprawidłowo rozpraszają światło (oślepiają niemiłosiernie), niejednokrotnie zdarza się, że przyczyniają się do powodowania kolizji i druga sprawa to taka, że w przypadku (nie życząc nikomu) kolizji może być problem z uzyskaniem ubezpieczenia.
_________________ Najpiękniejszy Rover wszech czasów "R 75" - tym jeździ się z klasą... innymi słowy fura nie z tej ziemi...
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Gru 03, 2008 15:49 Re: ksenony
pawelresz napisał/a:
A ksenony masz oryginalne? , bo jeśli masz tylko ksenonowe żarówki w normalnych nie przystosowanych lampach , nie masz spryskiwaczy lamp i dodatkowo regulację poziomu świateł w kokpicie to przy pierwszej lepszej okazji stracisz dowód rejestracyjny na bank (a już wycieczki do Niemiec szczególnie nie polecam). Ja osobiście przestrzegam przed tego rodzaju praktyką, ponieważ żarówki ksenonowe umieszczone w zwykłych lampach niebezpiecznie i nieprawidłowo rozpraszają światło (oślepiają niemiłosiernie), niejednokrotnie zdarza się, że przyczyniają się do powodowania kolizji i druga sprawa to taka, że w przypadku (nie życząc nikomu) kolizji może być problem z uzyskaniem ubezpieczenia.
Czy ktoś tu pisze o "ksenonach"?
Rozmowa jest o diodach LED zamiast żarówek postojowych.
Tylko że mam w lampie ksenon i żółta postojowa wygląda wiejsko i tak sie zastanawiam żeby biała była
pisałem odnośnie tego tekstu - tak tylko nawiasem i to wsio
jeśli mało interesujące, wielkka sorka.
A swoją drogą, są postojówki świecące na biało ze stajni Philipsa Blue Vision, świecą jasnym białym światełkiem i takie też wystarczą, nie będą się gryzły z tymi ksenonkami.
_________________ Najpiękniejszy Rover wszech czasów "R 75" - tym jeździ się z klasą... innymi słowy fura nie z tej ziemi...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum