Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nie odpala jak dłużej postoi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nie odpala jak dłużej postoi

problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
daras 



Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 2
Skąd: Toruń/Warszawa



Wysłany: Pon Gru 01, 2008 13:52   [R75] Nie odpala jak dłużej postoi
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Problem z odpalaniem pojawia sie kiedy auto dłużej postoi (u mnie dłużej to dzień i noc :))
Na początku wystarczało że miałem minimum pół zbiornika paliwa teraz juz i to nie pomaga.
Muszę ostro pokręcić aby zaskoczył. Temperatura nie ma nic dzieje się tak bez względu czy ciepło czy zimno. Myślę że mi paliwo do zbiornika scieka. Czy jak założe filterek taki z przepływem w jedną stronę to pomoże czy problem jest w pompce w zbiorniku ?? ? Macie jakiś pomysł ??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 23:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 01, 2008 13:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 01, 2008 17:37   

daras napisał/a:
Muszę ostro pokręcić aby zaskoczył.

Słychać pompę paliwa po przekręceniu kluczyka w stacyjce?

Usterka pompy paliwa w R75 1.8 jest dosyć częsta...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Gru 02, 2008 09:20   

Słusznie Piter sugeruje - pierwsze co, to sprawdzić pompę paliwa, czy nie umarła (zarazem kłamstwem jest twierdzenie, że pompy się "palą" - one przestają działać z dwóch powodów - albo zabija się filtr siatkowy smoka pompy, albo - z racji notorycznego jeżdżenia na rezerwie, albo gdy się ma instalację LPG i nie ma odcinacza pracy pompy, gdy silnik zasuwa na gazie - z racji rozgrzewania się pompy paliwa, wynikającego z nie chłodzenia go przez nie cyrkulujące paliwo, dochodzi po prostu, do wtopienia się szczotek silnika w ich gniazda. Jeśli pompa ma gniazda grafitowe (lepsze pompy) - to niedziałanie pompki wynika raczej z zabicia smoka, a jak jest jakaś gorsza - to wielce prawdopodobne, że szczotki się zawiesiły i wtopiły w swoje gniazda.

Przeszedłem taki defekt w moim leciwym Poloneziku osobiście i choć wymieniłem wkład pompy na nowy (125 PLN, chyba będzie pasował on i do Rovera 75) stary zachowałem sobie do rozbebeszenia i właśnie stwierdziłem, że z silnikiem pompy było OK (uzwojenia, komutator, itd..) a jedynie szczotki silnika się wtopiły, które odwiesiłem za pośrednictwem grzania szczotek lutownicą indukcyjną, radziecką z 1965 roku).

Jeśli pomimo działania pompy (które sprawdza się poprze pomiar ciśnienia na listwie wtryskowej, które powinno był w okolicach 300 KPa) silnik będzie nadal miał kłopoty z odpaleniem, to trzeba by spawdzić drożność całej instalacji paliwowej (wtryski mają tendencję do zasyfiania się glutami z benzyny, itd..).

A jak instalacja benzynowa będzie sprawna, a silnik nadal będzie robił kłopoty z odpalaniem - to wtedy trzeba się wziąć za silnik - jego osprzęt - zespół przepustnicy (czystość, drożność kanalika obejściowego, silnik krokowy, czujnik przepustnicy), czuniki temp cieczy i tem. powietrza, czujnik podciśnienia, czujnik położenia wału, itd...
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 02, 2008 10:29   

oprawca_1978 napisał/a:
albo gdy się ma instalację LPG i nie ma odcinacza pracy pompy, gdy silnik zasuwa na gazie - z racji rozgrzewania się pompy paliwa, wynikającego z nie chłodzenia go przez nie cyrkulujące paliwo,

Paliwo cyrkuluje. To wtryski są zamknięte tylko przecież. :roll:

Padanie pomp paliwa w aut LPG jest moim zdaniem powodowane wyłącznie przez notoryczne jeżdżenie na absolutnej rezerwie paliwa
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Gru 02, 2008 11:19   

W Roverku 75 pewnie zwrotka paliwa jest, ale z tego, co pamietam, to w moim umierającym z godnością, Polonezie, zwrotki nie ma, choć pewien nie jestem, bo w pamięci mam jedynie układ paliwowy z mojego ś.p. FSO 1500, gdzie znałem każdą śrubencję i wężyk.
Ale może się mylę, bo mam kłopot z instalacją paliwową - nie wymieniany nigdy filtr paliwa (którego po prostu nie da się odkręcić, choć podchodziłem już i kluczem francuzem do tego) i pozatykane wtryski (czwarty na pewno nie podaje paliwa, choć cyka, widać siatka filtra znów - od maja - gdy je wystukiwałem - znów zawalona syfem), no i przecieka oring (gdzie go dostać???) na podejściu do listwy wtryskowej i od tego, zmyka ciśnienie paliwa (wraz z niewielkimi ilościami benzyny) oraz zapowietrza się, przez co odpalanie poranne to 3 - 7 chcechłań z tendencją do co najmniej jednego, czasami dwóch zgaśnięć silnika, zanim nie przerzucę go na LPG (całe szczęście, instalkę przerzucaną obrotami a nie temperaturą cieczy, bo byłby niezły kłopot, musiałbym zakładać uszukiwanie czujnika temp cieczy).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Gru 02, 2008 11:33   

do znudzenia będę przytaczał owego meila z przed roku ;) może to to:

mariusz418 napisał/a:
WITAM
ROZKRĘCIŁA SIĘ POMPA . TRZEBA ZDJĄĆ SIEDZISKO TYLNIE TAM BĘDZIE POKRYWA NA 4 ŚRUBY NA 10 KLUCZ POTEM ODEPNIJ PRZEWÓD ZASILAJĄCY ZIELONA SPINKA , ODKEĆ NAKRĘTKĘ GŁÓWNĄ PODNIEŚ BIAŁĄ OBUDOWĘ DO GÓRY ZŁAP ZA DOLNĄ CZĘŚĆ POMPY A GÓRNĄ PRZEKĘĆ W LEWO A POTEM PODNIEŚ DO GÓRY ZNAJDZIESZ TAM FILTR PALIWA POPRAW ORING NA OBUDOWIE GÓRNEJ I OPERACJA SPOWROTEM TYLKO USZCZELKĘ ZBIORNIKA ,,USZCZELNIAJĄCĄ ZBIORNIK,, WŁÓŻ PIERWSZĄ WCIŚNIJ OBUDOWĘ POMPY NA SWOJE MIEJSCE I ZAKĘĆ NAKĘTKĄ

OPISYWANA USTERKA WYSTĘPUJE BARDZO CZĘSTO

POZDRAWIAM
MARIUSZ 418 WAWA
ECC BABICE
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 02, 2008 11:38   

Pod siedziskiem kanapy są dwie pokrywy na 4 śruby. Wg RAVE pod lewą jest filtr paliwa, a pod prawą jest pompa.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Gru 02, 2008 15:02   

piter34, to zależy od której strony patrzysz :wink:
W moim (diesel) pompa jest pod lewą pokrywą, patrząc przeciwnie do kierunku jazdy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 1.8 odpala i gaśnie lub nie odpala]
Szymek05 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lis 14, 2016 07:27
Szymek05
Brak nowych postów [R75] Nie odpala
JacekM Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Lis 26, 2015 00:16
MaReK
Brak nowych postów [R75] Nie odpala
Ikwan Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Paź 17, 2012 13:10
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Nie odpala
tofi68 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Lip 01, 2010 13:19
jpawel
Brak nowych postów [R75] Nie odpala.
RaD256 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Cze 05, 2012 22:31
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink