Nie nie pomylilo mi sie. W porownaniu do wymiany zaciskow i modyfikacji na wentylowane to jest wlasnie nie droga modyfikacja.No chyba ze masz jakis cudowny sposob na poprawe hamowania bez wymiany zadnego elem.Kosztowaly 570 zl(w2000r.)dla porownania w tamtym okresie orginalne lite tarcze (polskie) kosztowaly 150zl,a np.komplet wentylowanych,standardowych do Peugeota 406(tez brembo) 450zl,to ceny dla porownania bo nie wiem ile teraz kosztuja,ale nie sadze ze duzo wiecej.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 13, 2009 08:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wymien tarcze na nawiercane,nie trzeba wymieniac zaciskow bo to nie tarcze wentylowane(wentylowane w inny sposob).Mialem kiedys Fiata Bravo 1.6 (lite tarcze) na gwarancji wymieniono 3 kompl.Po gwarancji kupilem komplet nawiercanych Brembo i zalatwilo to problem(ogromna zmiana jak na taka niewielka i niedroga modyfikacje).
marcinmarcin napisał/a:
kupiłem dwie butelki półlitrowe motula 5.1
Tu ostroznie zeby nie mieszac plynow w spec.DOT 5( z reszta DOT 3,4 niby sa mieszalne ale jakos nie zawsze) i syntetycznych,taka zmiana to tylko przy calkowitym spuszczeniu starego plynu (fabrycznie jest DOT) bo sie zetnie w ukladzie jesli sie zmiesza.Zmiana jak najbardziej na lepsze.
Nie wiem, czy jednak nie taniej wyjdzie swap - w miarę niezłe tarcze 262 V (wentylowane) do Rovera 25/MG ZR 2.0D/1.8 120 nie powinny więcej niż 150zł/szt kosztować (np TRW/Lucas). Klocki mogą zostać te same, różnica jest w grubości tarczy 13/21mm więc zacisków trzeba by poszukać używek w dobrym stanie. Motul 5.1 jest w pełni mieszalny z Dot 3/4. Natomiast faktycznie DOT 5 są na bazie silikonowej i nie dość że nie wolno ich mieszać z 3/4, to jeszcze układ musi być do tego przystosowany (żre uszczelki).
Nie nie pomylilo mi sie. W porownaniu do wymiany zaciskow i modyfikacji na wentylowane to jest wlasnie nie droga modyfikacja.No chyba ze masz jakis cudowny sposob na poprawe hamowania bez wymiany zadnego elem.Kosztowaly 570 zl(w2000r.)dla porownania w tamtym okresie orginalne lite tarcze (polskie) kosztowaly 150zl,a np.komplet wentylowanych,standardowych do Peugeota 406(tez brembo) 450zl,to ceny dla porownania bo nie wiem ile teraz kosztuja,ale nie sadze ze duzo wiecej.
Mozliwe, nie znam cen z 2000r. w tej chwili brembo max lite masz w zaleznosci od auta za 100-150zl/szt, wentylowane nieduzo drozej. Wiercone Brembo wentylowane to jakies 500zl/szt. W sumie nawet nie wiedzialem, ze Brembo robi wiercone niewentylowane tarcze
W sumie nawet nie wiedzialem, ze Brembo robi wiercone niewentylowane tarcze
Wiec robi,dwa lata na takich jezdzilem i nie bylo problemow z przegzaniem hamulcy.
szeryff napisał/a:
zastanawiają mnie też zaciski czy z nmi jest wszystko ok. może nie odbijają do konca i jest jakiś tam docisk. cały czas sie grzeje ten klocek...
Masz poprostu kiepski uklad hamulcowy nie przystosowany do tego auta mialem dokladnie tak samo,autko o podobmej masie i mocy i ktos sobie wymyslil ze lite tarcze beda ok.Co do plynow to kazdy ma internet i instrukcje obslugi wiec nie ma problemu co i jak.
marcinmarcin napisał/a:
Nie wiem, czy jednak nie taniej wyjdzie swap
Wszystko zalezy za ile te tarcze mozna kupic(nie sadze ze 500zl za szt.),bedzie nmiej zachodu z szukaniem sprawdzonych czesci. http://www.spiderautomotive.com/civicrotors.html to tak dla przykladu nie wiem czy zamienne sa MG i jak widac nie takie drogie,nie wentylowane a nawiercane.Brembo ma jeszcze jedna serie tarcz nawiercanych Sport Cross i chyba sa tansze od ORO.
Ostatnio zmieniony przez keczu Wto Sty 13, 2009 20:13, w całości zmieniany 2 razy
chyba że kupie EBC turbo grove nacinane i nawiercane..
hmm są chyba tylko w wersji wentylowanej jesli tak, to i tak zmiana jarzm i zacisków by była konieczna. Same EBC dają radę Skoro tak "zajeżdżasz" hamulce, to jednorazowy ale większy wydatek moim zdaniem będzie rozsądniejszy długofalowo niż półśrodki. Chytry 2x traci
dostałem oferte że są dostępne pełne Tarcze przód tuningowe TURBO GROOVE (nacinane, nawiercane, ocynkowane) GD851 i mam symbol. gdyby je połączył z klockami green lub red to może by było coś lepiej... vzy sie w to nie bawić i wstawić wentylowane tarcze?
Moim zdaniem wentylowane TRW sprawdzi się dużo lepiej niż niewentylowane EBC... Zastanawiałem się po sprowadzeniu auta nad Turbo Groove, ale znalazłem parę opinii, że łatwo je przegrzać i pokrzywić - co w twoim przypadku jest akurat bardzo prawdopodobne... Fabryczne TRW/Lucas mimo dość ostrej jazdy i 56 tysięcy, przy hamowaniu nie mają żadnego bicia i wystarczą jeszcze spokojnie na 30-40 tys.
Dzieki Brt za odpowiedz! moze moj problem sie rozwiaże.. a jakie mi polecicie zakupić tarcze?
Ja będę nudny i się będę powtarzał - moim zdaniem TRW/Lucas są bardzo dobre jakościowo, wytrzymują naprawdę dużo, a w związku z faktem, że to jest również tarcza do Hondy Civic (262mm wentylowana) są w naprawdę świetnych cenach. Tata niedawno kupował i był w szoku, że tak mało zapłacił - przełożyliśmy je kilka tygodni temu (ważne żeby dobrze wyczyścić piasty przed założeniem) i jeździ mu się na nich świetnie (idealnie wyważone - zero bicia). Jak będziesz kupował zaciski z 200 upewnij się że są od tarcz 262, bo były też chyba mniejsze (nie wiem tylko czy wentylowane?).
[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 15:41 ]
Mam, jeszcze jedno pytanie. mianowicie, słyszałem ze podejdą zaciski od MG ZR lub MG ZS od silnika 1.8 czyli pod tarcze 282mm Możecie mi to potwierdzić czy pozostać przy 260? dzięki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum