Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:08
[Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2
Autor Wiadomość
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Sty 02, 2009 14:54   

Witam

Widzę że kolega postawił sobie spore wyzwanie.

Ja również nie dysponuję skanami oscyloskopu ale mogę powiedzieć jak to powinno wyglądać. W Poldoroverze znacznik PWk ma 34+2 zęby (tzn 2 brakujące). Wyglądać to będzie tak jak na obrazku wskazanym przez ciebie. tyle że będzie 17 sinusoid i jednna przerwa i tak w kółko. Czujnik jest indukcyjny dwuprzewodowy.

Wtrysk jest FULLGRUP mimo że każdy wtryskiwacz ma swój kabelek. W środku i tak jest jeden klucz tranzystorowy mimo że na płytce jest miejsce na pozostałe trzy.

TPS to potencjometr. Zasilanie 5V.

Temperatura powietrza i płynu to termistory NTC (im cieplej tym mniejsza rezystancja)

Sonda lambda to standardowa sonda wąskopasmowa 4ro przewodowa z grzalką. Na szarym kablu obowiązkowo musi być masa bo inaczej komp głupieje.

MAPsensor wbudowany we wnętrze komputera. Ma 3 przewody zasilajacy 5V, masowy i sygnałowy. Sygnał na wolnych to ok. 1V a na pelnym otwarciu przepustnicy ok. 4,5V. Da się go zastąpić zewnętrznym MAPsensorem byleby zachować te zalezności napięciowe. Sam mam zapasowego kompa z MAPsensorem z poloneza GLI (taki sam jak większość jednopunktowych opli).

Będe śledził ten temat bo nie ukrywam że jestem żywo zainteresowany efektami pracy.

PS. jeszcze jedno n/t obrazka. To co na nim jest jest jak najbardziej OK. W roverze po 95r. zastosowano dodakowe brakujące zęby do wyznaczenia komputerowi chwili w której ma sprawdzać kod immobilisera czy jest właściwy. 2 brakujące zęby są identycznie jak w poldoroverze natomiast dwa kolejne na sprawdzanie immo są dodatowe.

Senn napisał/a:
z tego co wiem to dziury w zamachu sa na TDC, 50° BTDC, 180° BTDC, 240° BTDC, chyba dla 1 cylindra
Dla Poldorovera obstawiam TDC i 180st BTDC.

No i jak najbardziej zapraszam kolegę na forum FSO-Polonez Tuning Klubu (www.fsoptk.pl). Jest tam kilku dobrych speców od roverka aby wymienić się doświadczeniami.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 02, 2009 14:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 02, 2009 16:04   

chyba w katalogu autodata 2004 jest pokazany wykres z oscyloskopu dla czujnika PWK
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 00:11   

@Bocian_s

Dzięki bardzo za profi odpowiedź, na pewno wiele informacji będzie bardzo pomocnych!
Z tego co wiem wystarczy odpiąć lambdę zanim poda się napięcie na ECU, wtedy nie wykrywa on jej braku i można swobodnie manipulować mieszanką. Będzie stanowisko, będę próbował.

Zastanawia mnie jeszcze 4ty kabel lambdy?
Co to będzie? Spotkałem się do tej pory z 2 i 3 przewodowymi czujnikami.

@AndrewS

Dzięki, sprawdzę!
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 08:15   

kompot napisał/a:
Zastanawia mnie jeszcze 4ty kabel lambdy?
Co to będzie? Spotkałem się do tej pory z 2 i 3 przewodowymi czujnikami.

Dwa białe przewody to grzałka sterowana przekaźnikami pod komputerem. Czarny przewód to sygnałowy. Szary jest masą odniesienia do komputera. jak nie ma na nim masy to komp głupieje.

Można się ratować zwierając ten szary kabelek do masy w okolicy sondy. To taku półśrodek ale jakoś działa. Przynajmniej ja tak mam bo mam sondę z nowszego rovera i albo jest uszkodzona albo fabrycznie nie ma masy na szarym kablu.


PS. Są też sondy pięcioprzewodowe ale to sondy szerokopasmowe i nie mają one "nic wspólnego" z wąskopasmowymi.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 00:48   

W porządku, myślałem, że do grzałki jest jeden przewód.

Zasadę działania sond wąsko- i szerokopasmowych znam, i zamierzam zastosować tę drugą podczas badań.

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 17:44 ]
AndrewS napisał/a:
chyba w katalogu autodata 2004 jest pokazany wykres z oscyloskopu dla czujnika PWK

Niestety Polonez 1.4 nie jest ujety w AD 2004.

Dla Rovera 200 z 14K4F z 1989-1995 pokazuje:

Po lewej z IMMO, po prawej bez.

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 02:31 ]
Witam ponownie:)

Dziękuję wszystkim, którzy do tej pory pomagali! :ok:
Projekt powolutku przesuwa się do przodu, gromadzę materiały, uczelnia sprzęt.
W zależności od czasu albo w końcówce stycznia albo lutego powinienem zacząć kabelkologię. Remont hamowni powoli się kończy, więc będziemy działać :grin:

Tym razem pytanie bardziej z teorii:
Czym różni się MEMS od Motronica, i któremu Motronicowi jest najbliższy?
Ktoś wie? :idea:

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 15:25 ]
Właśnie trafiłem na ciekawą a zarazem niepokojącą informację:

http://motronic.ws/zero.htm

I z tego co pamiętam, za pomocą SMT6 ciężko było chłopakom cofnąć zapłon. Mogli go tylko opóźniać. Ktoś jest w stanie to potwierdzić? Bardzo prosze o info.
Pzdr
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 22, 2009 16:55   

kompot napisał/a:
Czym różni się MEMS od Motronica,

hmm w motronicu obcizenie silnika bada chyba przeplywka, a w mems czujnik podcisnienia
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 21:14   

Zgadza się AndrewS, z tym że w Motronicu MAF+MAP, w MEMS tylko MAP(manifold absolute pressure-ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym).

Mam fajną książkę
Bosch-Gasoline
znalazłem w niej odpowiedzi na wiele nurtujących mnie pytań.
Polecam też:
Kneba, Makowski

Pytanie 01.2009:
1) Najważniejsza jest dla mnie jednak odpowiedź na ostatnie pytanie z poprzedniego posta, jak to jest nie tyle z samą regulacją, co z konkretnie cofaniem zapłonu? LINK

Pytanie 02.02.2009:
2) Czy ktoś wie, jaka wersja MEMS jest używana w Polonezie? Jakieś numerki x.x? Znaleźć cokolwiek o MEMS+Polonez to sztuka.

3)Coś jeszcze oprócz kompów, systemu wtrysku i czujnika położenia wału wyróżnia Poloneza od Roverów?

4) Czy Polonez ma Knock Sensor?(czujnik spalania stukowego)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 21:56   

kompot napisał/a:
2) Czy ktoś wie, jaka wersja MEMS jest używana w Polonezie? Jakieś numerki x.x? Znaleźć cokolwiek o MEMS+Polonez to sztuka.


Do 94 roku znane byly 3 wersje systemu MEMS 1.2; 1.3; 1.6
od polowy 94 dodano 1.8
1.2 pierwsza wersja produkcyjna (silnki bez katalizatora)
1.2 moze byc wyposazony w katalizator, ale pracuje on w petli otwartej
wersje 1.2 mozna rozpoznac po jednym 36 stykowym zlaczu

1.3 z katalizatorem pracujacym w petli zamknietej mozna ja rozpoznac po dwoch zalczach 36- stykowe i 18 stykowe

wersja 1.8 to praktycznie silniki z plastykowymi kolektorami i innym silnikiem krokowym
silniki z turbodoladowaniem maja 2 zlacza

ja stawiam na MEMS 1.6

kompot napisał/a:
3)Coś jeszcze oprócz kompów, systemu wtrysku i czujnika położenia wału wyróżnia Poloneza od Roverów?


czujnik polozenia walu jest taki sam
jakie Cie roznice interesuja mechaniczne ??
jesli tak to roznia sie kolektorami wydechowym i ssacym , uszami mocowania alternatora

poldorovery nie maja czujnika spalania stukowego
zreszta male rovery z serii K tez
czujnik ten ma 2.0 serii T, ktory tez ma MEMS, ale nie wiem ktory ,moze wlasnie 1.8 albo 1.9
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 22:27   

AndrewS napisał/a:
kompot napisał/a:
2) Czy ktoś wie, jaka wersja MEMS jest używana w Polonezie? Jakieś numerki x.x? Znaleźć cokolwiek o MEMS+Polonez to sztuka.


Do 94 roku znane byly 3 wersje systemu MEMS 1.2; 1.3; 1.6
od polowy 94 dodano 1.8
1.2 pierwsza wersja produkcyjna (silnki bez katalizatora)
1.2 moze byc wyposazony w katalizator, ale pracuje on w petli otwartej
wersje 1.2 mozna rozpoznac po jednym 36 stykowym zlaczu

1.3 z katalizatorem pracujacym w petli zamknietej mozna ja rozpoznac po dwoch zalczach 36- stykowe i 18 stykowe

wersja 1.8 to praktycznie silniki z plastykowymi kolektorami i innym silnikiem krokowym
silniki z turbodoladowaniem maja 2 zlacza

ja stawiam na MEMS 1.6

kompot napisał/a:
3)Coś jeszcze oprócz kompów, systemu wtrysku i czujnika położenia wału wyróżnia Poloneza od Roverów?


czujnik polozenia walu jest taki sam
jakie Cie roznice interesuja mechaniczne ??
jesli tak to roznia sie kolektorami wydechowym i ssacym , uszami mocowania alternatora

poldorovery nie maja czujnika spalania stukowego
zreszta male rovery z serii K tez
czujnik ten ma 2.0 serii T, ktory tez ma MEMS, ale nie wiem ktory ,moze wlasnie 1.8 albo 1.9


AndrewS jak zwykle bardzo mi pomogłeś!
Nie mają knock sensora, zrozumiałem.

Wersje MEMSa-będę dalej szperał.

Czujnik położenia wału-miałem na myśli oczywiście brakujące żeby na kole zamachowym.
Interesują mnie różnice istotne ze względu na sterowanie, czyli właśnie:
1) inny sygnał z czujnika wału korbowego
2) inne ECU
3) wtrysk jednoczesny
i inne, o które to własnie pytam :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 23:04   

A wiec tak. Poldorovery maja MEMS 1.6 Generalnie poznaje sie je po tym ze obudowa kompa jest taka karbowana w podluzne prazki. Nowsze silniki w Roverkach 1.4, 1.6 , 1.8 oraz 2.0 obslugiwane sa przez MEMS 1,9, a najlatwiej jest je poznac po wytloczonym znaku X na gladkiej obudowie.

Kompy w polonezach mialy oznaczenie MEMS 101610 oraz 103610

Dla roverkow wersji bylo od groma i ciut ciut, a najlepiej sobie sprawdzisz tutaj -> http://www.atpelectronics...logue/rover.htm

Poldka odroznia jeszcze inna przepustnica. Jest ona od wersji 2.0 serii T. Jest inne sterowanie silniczkiem krokowym. Dodatkowo jest inne sterowanie wtryskiwaczami. Kiedys rozrysowalem tego schemacik -> wszystko opisane w tym watku - > http://motonews.pl/forum/...ver&f=12&m=flat
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 01:33   

Posypały się pochwały :)
Wielkie dzięki! Bez Was nie napisałbym tej pracy tak dobrze pod względem merytorycznym.
Kończę sesję, ferie i od początku marca ruszamy z hamownią!
Informacje będa na bieżąco.
Pozdrawiam
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 04, 2009 12:03   

kompot, liczymy na imienne podziekowania w podsumowaniu pracy :P
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 21:52   



Oto i przebieg tak długo poszukiwanego sygnału.
Senn-jasne, ze bedziecie wymienieni. Nie moge tylko zagwarantowac koloru i rozmiaru czcionki :D


>>>>EDIT 08.03.2008

Obrazek

Gdzie tu u licha jest MAP sensor? Nie ma go na zadnych schemacie, ktory widzialem, nie ma go w Autodacie(nie ma w pinout, jest w troubleshooting). Domyslam się, że jest wbudowany w kompa-jak pobrac z niego sygnal?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 22:15   

czujnik ciśnienia jest w środku w komputerze, więc nie musi być nigdzie podłączony :cool:
przynajmniej elektrycznie, bo wężykiem jest podłączony do kolektora ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 09, 2009 00:17   

kompot napisał/a:
jak pobrac z niego sygnal?


musisz pewnie dolutowac sie bezposrednio do jego nóżek, kolega Bocian chyba to robil, potrzebne mu to bylo do wskaznika obciazenia, cos ala elektroniczny wakuometr
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 01:35   

Trzeba bedzie wylutowac MAPa, bo nie bede wpinal sie w niego rownolegle, tylko szeregowo. Mam nadzieje zaczac czesc praktyczna pod koniec tygodnia.
Pozdrawiam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 02:37   

możesz poszukać MAPa od 1,8 on tam jest osobno, zamontowany w kolektorze...
pewnie kabelkologia jest taka sama... :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 12:18   

Tak wiec dzisiaj pierwsze odpalenie na poprawnym firmware(specjalnie od producenta)!
Opoznienie bylo spore, bo jak skonczyly sie prace remontowe to zaczely sie laboratoria przedmiotowe z silnikow, pozniej ja bylem zajety no ale dalo rade. Wiem, ze nie wszyscy w to wierzyli:) Wszystko działa i gra jak nalezy, mozna dawkowac paliwo i sterowac zapłonem w obie strony!
Niestety nie uczestniczyłem w calym procensie instalacji, zrobil to pracownik uczelni, dzisiaj podpialem tylko zaplon wedlug nowej koncepcji. Odrobine rzeczy trzeba jeszcze dobracowac, np. "posprzatac" w instalacji, zrobic jakies miejsce montazowe, pozczytywac kilka sygnalow, a wlasciwie ustalic zakresy sygnalow z MAPa, TPS itd. Testy w przyszlym tygodniu, jest wideband, sa analizatory spalin. Bedzie ciekawie.
Tak na marginesie komp to MKC 101610.
Kilak zdjec:


 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 15, 2009 12:47   

:shock: gratulacje
niezle stanowisko badawcze
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Sro Cze 03, 2009 17:27   

18.05.2009
Zgodnie z zapowiedziami zostala dzisiaj podpieta do ECUmastera sonda szerkopasmowa, a dokladnie Innovate LC-1. Z oryginalnej sondy lambda zostala po prostu wypieta wtyczka, poniewaz mimo modyfikacji mapy paliwa mieszanka wracala do stechiometrycznej.
Kolejne etapy to kalibracja tego co widzimy w logach urzadzenia jest chodzi o AFR z analizatorem spalin, czyli po prostu sprawdzenie, czy nie ma zafalszowanych odczytow, oraz sprawdzenie ze stroboskopem tzw. kroku, czy też jednostki, w mapach zapłonu no i okreslenie maksymalnych zasiegów regulacji, szczegolnie chodzi o zapłon.
Dodatkowo okreslenie maksymalnych i minimalnych napięć sygnalow m.in. z MAPa pozwoli na lepsza rozdzielczosc map.
Oporcz tego zostalo troche uporzadkowane stanowisko, świnka zostala przymocowana do oryginalnego ECU.

UPDATE 20.05.2009

Z nowości moge powiedzieć:
Zmiana wartosci na mapie zapłonu o 1 daje 1 stopien roznicy, dokladnie tak jak zapewnia producent:)
Przy otwarciu przepustnicy w okolicach 3x% i obratach 3xxx rpm maksymalna wartosc o jaka dalo sie wyprzedzic zapłon to prawie 15 stopni, paliwo Pb98. Zyski w Nm sa niestety niewielkie, ale mysle nie ma sie co zrazac, poki nie ma pelnej charakterystyki zewnetrznej. Ta powinna zostac zrobiona w przyszla srode, takze zajrzyjcie tu za tydzien:)

Nowa fotka po małym sprzątaniu:



UPDATE 03.06.2009

Koledzy, ktoś pomoze w sprawie przelozen skrzyni biegow w Poldoroverze? Wydawalo mi sie, ze umiem korzystac z google, a jednak...
Z tego co sie dowiedzialem to most 4,3.
Opony 185/70R13 w serii byly?
Masa 1140kg?
Zna ktos prześwit?
I wspolczynnik oporu powietrza?

Bede wdzieczny za pomoc.


P.S. Polecam kliknac na dole po prawej stronie pod wyborem numeru strony:

"śledz odpowiedzi w tym temacie" :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez] Silnik krokowy z PN 1.4 pod sterownik 1.8
miniex Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Wto Maj 24, 2016 19:59
chudy86044
Brak nowych postów [Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
stachu57 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 26 Sro Sty 05, 2011 19:14
polofix
Brak nowych postów [Polonez 1.4 16v] problem z nagrzaniem silnika
mike Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Sob Paź 05, 2013 17:06
mike
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Pon Wrz 25, 2017 22:33
piotrek789



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink