Forum Klubu ROVERki.pl :: [all] Centra FUTURA opinie // albo akumulator żelowy?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:58
[all] Centra FUTURA opinie // albo akumulator żelowy?
Autor Wiadomość
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 00:19   

Ok czyli i tak trzeba go wypiac i naladowac prostownikiem malym pradem...hmmm a ile Voltow mu dac? 3V czy wiecej? jeszcze nigdy nie ladowalem akumulatora prostownikiem, wiec grzecznie pytam:D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 15, 2009 00:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 00:35   

Normalnie laduje sie pradem 1/10 pojemnosci akumulatora. Daj polowe z tego i bedzie ok.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 04:49   

czyli przy 45Ah powinien to byc prad o natezeniu 4,5A ale zeby mu nie dac za duzo to polowa z tego cyli 2,25A lub cos w tych okolichach:D okay dzieki!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 05:56   

faecd napisał/a:
czyli przy 45Ah powinien to byc prad o natezeniu 4,5A
dokładnie tak jak piszesz jeśli 45Ah to prąd ok 4,5A natomiast napięcie 13,8V :)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 16, 2009 14:34   

panowie mam pytanko, mianowiscie prostownik jakim dysponuje (pozyczony od kolegi) nie ma mozliwosci sterowania napieciem i natezeniem pradu w takich zakresach jest jedynie przelacznik na 12V i 6V:/ na naklejce jest napis BIT 12V/6V ===4A ===znaczy sie prad staly:D

to co dawac na 12V? probowalem zmierzyc jakie natezenie leci ale chyba nie umiem, mam ten miernik elektroniczny, mierzy opor, napiecie stale, zmienne i Natezenie...jednak gdy przestawie w pozycje natezenia to to caly czas leci do gory rosnie z przyrostem o 0,01 lub 0,02:/ nie wiem...jak to sie mierzy jak podpiac aku do ladowania, moze dac mu na 6V jednak?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 14:45   

jeśli masz takiego automata, to ustaw zakres 12V i .... zostaw ;) napewno go nie przeładujesz ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lut 16, 2009 14:47   

Zgadza się w automacie ustawiasz na 12 sprawdzone.

Brt zobacz na swoje pomógł !! istny szatan :p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 15:21   

dobryziom napisał/a:
istny szatan

:olaboga: :lol:


PS. sorki z OT ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 16, 2009 16:50   

hahaha :D szatan:D oki dzieki za info, dzisiaj bede ladowal:)


i dupa chciala by dusza do raju...zaczalem ladowac, w sumie to juz 4 h siedzi pod pradem ale przeczytalem, ze jezeli napiecie spadlo ponizej 10V lub 8V to nie da sie zregenerowac aku, do wymiany...u mnie bylo 6V zaledwie:P hehe

i 250zl psu w d:/ ehhh
Ostatnio zmieniony przez faecd Wto Lut 17, 2009 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 17, 2009 00:01   

faecd napisał/a:
Natezenie...jednak gdy przestawie w pozycje natezenia to to caly czas leci do gory rosnie z przyrostem


do pomiaru natężenia trzeba zrobic 3 rzeczy
- miernik ustawic pokretlem na natezenie DC (staly)
- przestawic czerwony przewod w inna dziurkę :-) przeważnie ma oznaczenia A
- miernikiem wpiac sie SZEREGOWO w badany obwod
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 17, 2009 09:11   

AndrewS, dzieki za rade


ps panowie jezeli aku rozladowal sie do napiecie 6V a po calonocnym ladowaniu utrzymuje 12,5V (sprawdzalem 3 razy w odstepach godzinnych) to jeszcze pojezdzi czy tylko jak go podepne do auta to w przeciagu nocy sie rozladuje?
pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 09:13   

możesz spróbować, ale ta bateryjka już z tobą nie pojeździ :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 17, 2009 09:25   

;/ !@!$#..tak myslalem...sTERYD, masz w szczecinie jakis dobry sklep z aku do polecenia, w ktorym to maja sensowne ceny?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 10:05   

eee spokojnie .... dopiero próba pod obciążeniem da jakis wymierny pomiar + sprawdzenie gęstości elektrolitu. W benzyniakach nei ma akiego obciążenia, więc jesli autko odpala bez problemów to jeszcze może pośmigać, aczkolwiek mocne rozładowanie zawsze skraca żywotnoś aku ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Pat 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 175
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 10:43   

no wlasnie ... dobrze mowisz Brt .. ja wczoraj mialem tez malego zonka ... w moim aucie jest wsadzony 45amp aukumulator , podczas naprawy spriskiwacza tylnej szyby + wymiana zarowki reflektora tylnego caly czas grało radio .. otwarte dzwi kierowcy etc .. trwalo to pewnie 1h, do 2h .. wszystko poskladalem pozamykalem i jakies bylo moje zdziwienie jak chcac na koniec odpalic auto .... nic, porazka ... nawet nie zakrecil ... teraz pytanie czy przez taki krotki okres moglem calkowicie wyladowac baterie w aucie? co dziwne akumulator stojac na mrozie w aucie "trzyma" bo kilka dni co rano przy mrozie zapalal samochod bezproblemowo... takze nie wiem czy akumulator ma juz kres swojego zycia ... czy byl to wypadek przy pracy? Tak czy siak sprawdzenie nastapi "w praniu" pod obciazeniem i jesli ktoregos razu rano nie zapali to znaczy ze akumulator padl jednak wtedy kupie nowy .. a na ta chwile potestuje obecny
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 17, 2009 23:51   

sTERYD napisał/a:
możesz spróbować, ale ta bateryjka już z tobą nie pojeździ


eee moja topla w 125p byl dwa razy do zera rozladowana, raz samochod zostawiony z lampka na chyba miesiac, rozladowal sie do zera

potem jeszcze sluzyl kilka lat, padl jak pewnie co poniektorzy pamietaja na zlocie w szumiradzie :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 18, 2009 00:08   

No wlasnie panowie dizsiaj kilka razy sprawdzalem napiecie w spoczynku...dawal 12,54V ...podlaczylem pozniej do auta, od razu alarm zalapal, syrena szaleje...wylaczylem alarm, wsiadam przkrecam kluczyk, wszystko ok, zakrecam i odpala na cyk (po miesiacu stania w miejscu:D:D:D:D )

zamknalem auto, uzbroilem alarm i zobaczymy jutro czy sie otworzy/zakreci

PS pod obciazeniem (wylaczony silnik, przewody podpiete) podawal napiecie 12,90 cos takiego...

Mam nadizeje, ze troche jeszcze posluzy aku, ale nie chcialbym ktoregos dnia wychodzac 30 min zajeciami na uczelni z domu, wsiaść do auta a tu zonk...i budzic rano sasiadow, by uzyczyli swego auta w celu odpalenia mojego na przewody...
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 10:10   

Pod obciazeniem to nie jest przy wylaczonym silniku :) Pod ibciazeniem tzn. obciazasz go jakims odbiornikiem pradu i patrzysz ile czasu dziala. Gdzies mialem jak sprawdzic w przyblizeniu pojemnosc akumulatora, ale sie zapodzialo. Poszukam pozniej
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 18, 2009 21:22   

to jak mozesz to poszukaj bo dizsiaj rano podchodze do auta, centralny dziala, rozrusznik zakrecil...istny cud nad wisla:D ze sie nie wyladowal:D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R all] Akumulator żelowy AGM
Doświadczenia oraz opinie
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pon Mar 15, 2010 11:23
domel-x
Brak nowych postów [r All] czy ktos stosował XERAMIC, albo stp ?
Czy to naprawde działa?
konradoos Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 13 Sro Sty 27, 2010 21:59
Haidi
Brak nowych postów [R all] akumulator w niedziele w warszawie?
_papa_ Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Nie Kwi 17, 2011 15:52
tomason
Brak nowych postów [iDT]Dobry nowy akumulator z dostępem do cel
Jordan87 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Pią Sty 02, 2015 22:47
Jordan87
Brak nowych postów [R600] VS [R75] Diesel opinie
Mazak Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Wto Mar 29, 2011 17:07
Mazak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink