Wysłany: Czw Lut 26, 2009 21:05 [Rover All] Co mozna "wyczytac" z oleju.
Poniewaz caly czas szukam samochodu dla zony, mam pytanko strony technicznej. Do kupna samochodu bierzemy czlowieka ktory sprawdza autko od strony technicznej. Juz wiem na co zwraca uwage i wiekszosc rzeczy sam moge sprawdzic. Nie wiem tylko co on widzi w oleju. Zawsze zaglada pod korek, swieci do wewnatrz latarka, rozciera olej miedzy palcami. Wydaje mi sie, ze nawet wacha. Czynnos ta wykonuje dosc dokladnie tak jak by mogl cos po tym poznac przy czym nie pyta kiedy byl olej wymieniany. czy ktos wie na co on patrzy?
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 26, 2009 21:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak. Szuka śladów HGF - takie masełko pod korkiem powstające z wymieszania oleju z płynem chłodniczym przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Pią Lut 27, 2009 00:07
Mombrey napisał/a:
Wydaje mi sie, ze nawet wacha.
Podobno można stwierdzić w ten sposób, czy silnik jest na wykończeniu i ma przedmuch do skrzyni korbowej,bo wtedy olej jakoś śmierdzi spalinami czy coś w tym stylu...
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lut 27, 2009 08:04
Tak jak koledzy piszą , w ten sposób można sprawdzić czy w oleju niema wody lub paliwa. Można jeszcze dać kroplę oleju na bibułę i po kilku minutach zobaczyć czy plama jest jednorodna.Jeśli środek jest ciemny ,a wokól jaśniejszy krąg to jest w oleju inna frakcja.Niewielkie masełko pod korkiem jest charakterystyczne dla aut miejskich, które jeżdzą na krótkich odcinkach.Jak się auto przegoni to powinno zniknąć,odparować.
[ Dodano: Pią Lut 27, 2009 09:46 ]
Mombrey napisał/a:
swieci do wewnatrz latarka,
można zobaczyć czy jest osad-nagar na elementach rozrządu
Ale inny olej jest zaraz po wymianie a inny po przebiego 10-iu czy 15-tu tys. km. A na 6 samochodow tylko raz zapytal czy byl ostatnio wymieniany olej i wlasciciel potwierdzil, ze tak. Przyjmijmy, ze patrzy na HGF ale wlasnie "smietana" robi sie w silniku autka ktore jedzi na krotkich trasach.
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Ale inny olej jest zaraz po wymianie a inny po przebiego 10-iu czy 15-tu tys. km.
Eee... A kiedy się zmienia?
Mombrey napisał/a:
A na 6 samochodow tylko raz zapytal czy byl ostatnio wymieniany olej i wlasciciel potwierdzil, ze tak.
Przez peirwsze 2-3 tys. km po wymianie widać, że jest jaśniejszy.
Mombrey napisał/a:
Przyjmijmy, ze patrzy na HGF ale wlasnie "smietana" robi sie w silniku autka ktore jedzi na krotkich trasach.
Ale jest jej inna ilość, poza tym może być też inna, bo na którkich trasach to woda wytrącająca się w silniku, a HGF to płyn chłodniczy - jednak trochę inny skład chemiczny.
Ale to tylko moje gdybanie - nie jestem takim magikiem, żeby wąchać olej przy zakupie auta.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lut 27, 2009 15:29
Mombrey napisał/a:
A na 6 samochodow tylko raz zapytal czy byl ostatnio wymieniany olej
bo był jasny i przeżroczysty.W silnikach benzynowych zmiana koloru na ciemniejszy jest po 5-6 kkm. ale w autach z LPG jest jeszcze przeżroczysty , a Diesla już czarny zachowując swoje właściwości.
[ Dodano: Pią Lut 27, 2009 15:35 ]
pierwsze zmiany własciwości oleju zachodzą między 10-15 kkm mimo , że zachowuje właściwości ochronne
[ Dodano: Pią Lut 27, 2009 15:44 ]
maciej napisał/a:
Eee... A kiedy się zmienia?
różnie to bywa np. niektórzy 20-25 kkm.Poczytaj posty kolegi oprawca_1978 w temacie ''problem z olejem''
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Pią Lut 27, 2009 17:33
Jeśli olej śmierdzi spalenizną to go pali.
Jeśli na odpalonym silniku wyciągniesz bagnet i wydostaje się z stamtąd dym to też są przedmuchy, pierścienie
Ale jest jej inna ilość, poza tym może być też inna, bo na którkich trasach to woda wytrącająca się w silniku, a HGF to płyn chłodniczy - jednak trochę inny skład chemiczny.
Gdy byłem u mechanika (nie z Roverkiem) gość odkręcił korek wlewu oleju, była na nim dziwna mieszanina oleju z czymś jeszcze. wymazał w tym palec po czym go oblizał i stwierdził: słodkie! miesza się olej z płynem chłodniczym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum