Kolego z tego co kojarzę to podpinanie się bezpośrednio pod impulsator nic nie da - musisz się podłączyć w okolicy zegarów (z tego co kojarzę to kabelek z impulsatora przechodzi przez komputer i tam są impulsy zamieniane). podepnij się w kostkę wchodzącą do zegarów. Z tego co kojarzę jest to drugi kabelek (od lewej lub prawej - zależy jak złapiesz kostkę ) o kolorze pomarańczowym. Domyślam się że masz tam dwie kostki, niemniej taki układ (2 od lewej, kolor pomarańczowy występuje tylko w jednej). Powodzenia
i po co ja ciągnąłem te kable z komory silnika szkoda,że mi tego nikt nie podpowiedział.
Chociaż ja mam podpięte przy czujniku drogi i działa prawidłowo.
Kolego z tego co kojarzę to podpinanie się bezpośrednio pod impulsator nic nie da - musisz się podłączyć w okolicy zegarów (z tego co kojarzę to kabelek z impulsatora przechodzi przez komputer i tam są impulsy zamieniane). podepnij się w kostkę wchodzącą do zegarów. Z tego co kojarzę jest to drugi kabelek (od lewej lub prawej - zależy jak złapiesz kostkę ) o kolorze pomarańczowym. Domyślam się że masz tam dwie kostki, niemniej taki układ (2 od lewej, kolor pomarańczowy występuje tylko w jednej). Powodzenia
Jak dzwoniłem do kolesia który to sprzedaje powiedział, że podpięcie się przy liczniku jest zazwyczaj prawidłowe, ale są przypadki kiedy np komputer sobie przelicza inaczej impulsy i wtedy wskazania na liczniku są ok, ale komputer pokładowy już nie ruszy bo liczy impulsy kwadratowe. Mogę się mylić
Sprawdziłem sobie po ścieżce która idzie do licznika prędkości i wyszło właśnie na biało-pomarańczowy. Później sprawdziłem, że od impulsatora idzie taki sam kolor. Ale obojętnie gdzie się podepnę to komputer pokazuje losowe liczby
Szkoda czasu i pieniędzy dla bajeru który pokazuje ile nam pali samochód, przecież zazwyczaj mój roverek spali tyle samo plus minus 1l.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Mar 04, 2009 17:13
Cytat:
z wtrysku z kabla który przesyła impulsy do komputra samochodu oraz czujnika drogi również z kabla wysyłającego impulsy do komputra samochodu
To , to ja wiem ,ale czy Wy , którzy instalujecie komp. , wiecie jak układ jest sterowany z wtrysku , tzn. plusem czy masą . Czy ma być +12 V gdy wtryskiwacz jest zamknięty.
To powinno być w instrukcji montażu albo w opisie komputerka.
z wtrysku z kabla który przesyła impulsy do komputra samochodu oraz czujnika drogi również z kabla wysyłającego impulsy do komputra samochodu
To , to ja wiem ,ale czy Wy , którzy instalujecie komp. , wiecie jak układ jest sterowany z wtrysku , tzn. plusem czy masą . Czy ma być +12 V gdy wtryskiwacz jest zamknięty.
To powinno być w instrukcji montażu albo w opisie komputerka.
Cytat:
Przewód „wtryski” nalezu podłączyć do jednego z wtryskiwaczy. Każdy wtryskiwac ma 2 przewody jeden to +12 a drugi to sterowanie i właśnie tam musimy się podłączyć, jełsi podlączymy odwrtonie nic się nie stanie jednak impulsy nie będą zliczane !
UWAGA!!!!! Rezystor 47 Kom należy podłaczyc jak najblizej wtryskiwacza ! Aby w przypadku niepoprawnego dalszego podłączenia lub uszkodzenia komputera lub przetarcia kabla nie doszło do uszkodzenia układu sterującego wtryskami!!!! Prosż o tym pamiętać !!!! oczywiście jak opornik będzie koło komputera pokładowego tez będzie dzialało ale w razie przetarcia kabla nastąpic może uszkodzenie układu sterującego wtryskiwaczem (i).
Przewód „czujnik drogi”- należy podłączyć do czujnika drogi. W samochodach sa stosowane rózne czujniki drogi, jednak wszystkie działaja tak samo generując impulsy proporcjonalne do przejechanego dystansu. Najlepiej jest posiadać schemat elektryczny pojazdu wtedy będzie prościej. Najczęściej czujniki mają 2 lub 3 przewody. Jełsi mają 2 przewody to jeden to zasilanie a drugi to impulsy. Jelsi ma 3 przewody to trzeci to masa. Oczywiście może być więcej przewodów w jakim innym samochodzie. Generalnie impulsy droogi idą do komputera sterującego wtryskiem. Najprościej jest w samochodach w którch jestlicznik bez linki. To znaczy jest całkowicie elektroniczny i nie ma napędu szybkościomierza za pomoca linki. Tak jest na przykład u mnie DAEWOO NUBIRA. Wtedy impulsy drigi dochodza do licznika i tam najczęściej sa czytelnie oznakowane. Oczywiście jełsi niepoprawnie podlączymi kabelek to impulsy droigi nie będą zlicxzane podczas jazdy. Jełsi nie chcemy szukać kabelka od impulsów drogi, a posiadamy licznik z linka możemy zastosować hallotron zblizony do licznika. Można go kupić za około 10 zł i podłączyć (na razie schematu nie udostępniam ale jak to przetestuje to udostepnie), można również kupić czujnik w firmie zajmującej się montarzem taksometrów. Oni również będą wiedzieli jak się ewentualnie podłączyc do czujnika drogi. W niektórych samochodach impulsy drogi znajduja się przy kostce ISO radia samochodowego. Jest tak na przykład w skodzie Fabii jest on na 1 styku kosti ISO radia samochodowego, a słuzy on w niektórych raziach do automatycznego podgłasniania radia jak przyspoiezamy. Jest on również przy kostce ISO w innych samochodach, niesety jest ich niewiele.
Skopiowania instrukcja, powinna wytłumaczyć co gdzie podpinamy
Krystianmen , dziękuję , ja to wiem, ale pytałem czy wiecie , bo czytam że masz kłopoty z uruchomieniem i chciałem pomóc.
[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 18:04 ]
krystianmen napisał/a:
Szkoda czasu i pieniędzy dla bajeru który pokazuje ile nam pali samochód, przecież zazwyczaj mój roverek spali tyle samo plus minus 1l.
pokazuje chwilowe zużycie , a tu już można wpłynąć na to ile spali.
Ja mam tylko problem z podłączeniem czujnika drogi (impulsatora). Impulsy wtrysków działają według mnie dobrze. Na biegu jałowym 3500 impulsów a gdy przyśpieszam impulsy również rosną, jadąc 90k/m mam jakieś 9000.
Jak wspomniał SIMON, może być to wina zakłóceń. Ale to jest troszkę nie logiczne, moim zdaniem jak bym miał zakłócenia na jednym kablu to na drogim również.
Markzo Jutro może zrobię zdjęcia zmontowanych układów, może coś nie tak podłączam.
Jak już pisałem posiadam drugi sprawny impulsator i mam dalej dziwne wskazania, ale próbuję na "sucho" czyli impulsator podpinam pod zasilacz 12V.
fotki nie najlepsze ale jak znajde czas to zrobie nowe.
[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 20:22 ]
układ jest sterowany plusem +
[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 20:35 ]
Krystianmen
1. jaki masz silnik ?
2. zamontuj całość w samochodzie, na sucho nie będzie działał, sprzedawca ostrzega przed montowaniem na suchu twierdzi że układ nie będzie działał.
3. Zakłócenia mogą być spowodowane kablami wysokiego napięcia (te od świec) jak masz stare to warto wymienić.
pozdrawiam
[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 20:43 ]
p.s.
jak przeprowadzałem kalibracje swojego licznika to rzeczywiście na wyświetlaczu ukazywały się można by rzec ,,losowe liczby" jednak po zakończeniu kalibracji i uruchomieniu wskazania komputera są prawidłowe.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Mar 04, 2009 20:58
krystianmen napisał/a:
Ja mam tylko problem z podłączeniem czujnika drogi (impulsatora).
no ale szybkosciomierz dziła dobrze.Szaleje po podłączeniu komputerka , a to może świadczyć o jego przypadkowym uszkodzeniu przy podłączaniu. Ja sprawdzam polaryzację przewodów wtrysku po ich wypięciu , a przewód sygnałowy zabezpieczam rezystorem , ale w instrukcji o tym 0 . Dlatego pytałem o wiedzę na ten temat.
Cytat:
Proszę o jakiś pomysł
Tak jak już radziłem ; punkt instalowania taksometrów.
Obym się mylił.
[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 21:03 ]
SIMON napisał/a:
Zakłócenia mogą być spowodowane kablami wysokiego napięcia
dlatego zalecają podpięcie się przy ECU i zegarach.
no ale szybkosciomierz dziła dobrze.Szaleje po podłączeniu komputerka , a to może świadczyć o jego przypadkowym uszkodzeniu przy podłączaniu. Ja sprawdzam polaryzację przewodów wtrysku po ich wypięciu , a przewód sygnałowy zabezpieczam rezystorem , ale w instrukcji o tym 0 . Dlatego pytałem o wiedzę na ten temat.
W instrukcji jest wspomniane o podłączaniu rezystora 47 Kom jak najbliżej wtrysku lub też VSS. Ale gdy stosujemy tzw. układ dopasowujący to nie trzeba nic dodawać tylko podłączyć i ma działać.
SeniorA napisał/a:
Tak jak już radziłem ; punkt instalowania taksometrów.
Obym się mylił.
Ale wtedy skasują tyle kasy, że będzie to bezsensu
Dzisiaj znalazłem chwilkę czasu, i nastąpił mały przełom
Rozwiązałem dwa problemy: restartujący się komputer, oraz bardzo dziwne wskazania drogi.
1. Podłączyłem kable od ziemi w inne miejsce czyli do karoserii samochodu(poprzednio miałem wsadzone we wtyce od zegara).
2. Skróciłem kabel łączący komputer a układ dopasowujący oraz wywaliłem rezystor pomiędzy pinem reset i ziemia .
3. Zastosowałem leprze kable oraz uziemiłem ekran.
4. Podłączyłem jak na samym początku, kabel od impulsatora za tył licznika do biało-pomarańczowego kabla.
5. Strzeliłem browarka
I teraz podczas kalibracji jak stoję w miejscu nie zlicza impulsów (może nieraz zliczy doliczy o jakiś jeden impuls), jak jadę dodaję większe ilości.
Impulsy wtrysku zlicza tak samo jak przed tymi zmianami.
Ale problem prędkości jest dalej, tylko teraz pokazuje mi 0km/h, ale przez chwilkę pokazywało powiedzmy, że poprawną prędkość.
Może teraz jakieś pomysły??
[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 22:17 ]
SIMON napisał/a:
jak przeprowadzałem kalibracje swojego licznika to rzeczywiście na wyświetlaczu ukazywały się można by rzec ,,losowe liczby" jednak po zakończeniu kalibracji i uruchomieniu wskazania komputera są prawidłowe.
Kolego możesz opisać jakie wartości wyświetlają Ci się na ekranie podczas kalibracji, chodzi mi dokładnie o drogę.
Włączam silnik, później proces kalibracji. Przejeżdżam 10 km i impulsów drogi nalicza mi jakieś 130, później wyznacza mi VSS 40. (Moim zdaniem to troszkę mało, porównując z innymi użytkownikami). Po skończeniu kalibracji gdy ruszam i jadę moja prędkość dalej wskazuje 0km/h spalanie jakieś tam pokazuje.
Robię jeszcze raz kalibrację i wynika z tego, że wartości są bardzo porównywalne(VSS 41, wtrysk 1300)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum