Przy jakich obrotach powinno się zmieniać bieg na wyższy, aby jak najbardziej efektywnie przyśpieszyć do setki.
Mam tu na myśli silnik 2.0 SDi 105KM i przyśpieszanie aby sprawdzić w ile sekund do setki pójdzie.
Ostatnio zmieniony przez Brt Pon Kwi 20, 2009 08:43, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 06:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
start z ok 2500 - 3000 obr. .... 1 jest króka to tak do 4500 obr nawet nie zauważysz kiedy dojdzie, na 2 do 4000 też pociągnij ... wyzej nie ma sensu wielkiego, a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać
Przy jakich obrotach powinno się zmieniać bieg na wyższy,
Mam tu na myśli silnik 2.0 SDi 105KM i przyśpieszanie aby sprawdzić w ile sekund do setki pójdzie.
Gdybyś miał 1.6 K series to bym poradził, że do odcinki
Co do dieselka - to tak jak BRT radzi. To on tu jest specjalistą od "klekociszów"
a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać
A jest sens? Najwyższy moment obrotowy jest przy 2k rpm, a samochód najlepiej ciągnie od 2 do 3,5k rpm, potem kręcenie go nie ma sensu... Tak przynajmniej jest w iDT.
start z ok 2500 - 3000 obr. .... 1 jest króka to tak do 4500 obr nawet nie zauważysz kiedy dojdzie, na 2 do 4000 też pociągnij ... wyzej nie ma sensu wielkiego, a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić
No tu powiem że miałem nawet poniżej 12 sekund gdzieś w granicach 11,5
Brt napisał/a:
:) .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać
a w tym pomiarze niestety miałem trochę ponad 8 sekund nawet powiedziałbym, ze 9 sekund, powiem szczerze że jak przy tych 60km wcisnołem gaz to zanim zaczął tak naprawdę przyśpieszać to musiał się długo naczłapać jeszcze.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 19:54
hmm...60-100 na 4 biegu ok 8-9s?! wydaje mi sie ze u mnie w SD jest znacznie wiecej...w najblizszym czasie postaram sie zmierzyc - chyba ze ktos juz mierzyl (lub moze zmierzyc) jak to jest w SD...?
a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać
A jest sens? Najwyższy moment obrotowy jest przy 2k rpm, a samochód najlepiej ciągnie od 2 do 3,5k rpm, potem kręcenie go nie ma sensu... Tak przynajmniej jest w iDT.
Sens jest taki, ze obojetnie czy diesel czy benzyna ciagnac trzeba do max mocy a nawet troche wiecej zeby po zmianie biegu na wyzszy miec jak najwyzsze obroty.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 20:51
gpredki napisał/a:
Sens jest taki
...że,jak podkręcisz diesla powyżej 4000 rpm to "fajnie" kopci.
Przydaje się do okopcania natrętnych rowerzystów po ich wyprzedzeniu ,którzy omijają cię,trącając twoje lusterka gdy stoisz w korku a później gdy ich dogonisz to wleczesz sie za nimi 20 km/h bo nie ma ich jak wyprzedzić...
a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać
A jest sens? Najwyższy moment obrotowy jest przy 2k rpm, a samochód najlepiej ciągnie od 2 do 3,5k rpm, potem kręcenie go nie ma sensu... Tak przynajmniej jest w iDT.
Sens jest taki, ze obojetnie czy diesel czy benzyna ciagnac trzeba do max mocy a nawet troche wiecej zeby po zmianie biegu na wyzszy miec jak najwyzsze obroty.
Brednie kolego gadasz. Trzeba tak zmieniać, żeby po wbiciu następnego było trochę ponad 2k rpm - max moment obrotowy.
[ Dodano: Pon Kwi 20, 2009 22:36 ]
To co mówisz sprawdza się w benzynie...
a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać
A jest sens? Najwyższy moment obrotowy jest przy 2k rpm, a samochód najlepiej ciągnie od 2 do 3,5k rpm, potem kręcenie go nie ma sensu... Tak przynajmniej jest w iDT.
Sens jest taki, ze obojetnie czy diesel czy benzyna ciagnac trzeba do max mocy a nawet troche wiecej zeby po zmianie biegu na wyzszy miec jak najwyzsze obroty.
Brednie kolego gadasz. Trzeba tak zmieniać, żeby po wbiciu następnego było trochę ponad 2k rpm - max moment obrotowy.
Taaaa, nastepny ktory mysli, ze moment jest od przyspieszania a moc od predkosci max...
Cytat:
To co mówisz sprawdza się w benzynie...
A dlaczego nie w dieslu? Jakies inne prawa fizyki tam obowiazuja czy jak? Jedyne co sie moge zgodzic to, ze diesla nie ma sensu ciagnac tak dlugo jak benzyne ponad moc max - inna charakterystyka mocy. I tyle.
Prawa fizyki te same, lecz silniki i paliwo inne.
Raz mówisz, żeby ciągnąć diesla do oporu, potem zgadasz się, że jednak nie ma sensu - zdecyduj się. Poza tym to ja mam iDT czy Ty? Jeździłeś kiedyś dieslami? Bo ja mam do czynienia z wieloma i każdy dusi się przy wysokich obrotach...
Prawa fizyki te same, lecz silniki i paliwo inne.
Raz mówisz, żeby ciągnąć diesla do oporu, potem zgadasz się, że jednak nie ma sensu - zdecyduj się. Poza tym to ja mam iDT czy Ty? Jeździłeś kiedyś dieslami? Bo ja mam do czynienia z wieloma i każdy dusi się przy wysokich obrotach...
Benzyne spokojnie pociagniesz z 500rpm ponad max moc bez wiekszych strat. Diesla nie, bo w pewnym momencie moc gwaltawnie spada co zreszta widac na wykresach. Dieslem jezdzilem niejednym, w tej chwili dosyc czesto e60 535 z automatem i tam jakos ciagnie do prawie 5k rpm. Cud jakis czy jak? A moze w fabryce sie nie znaja?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum