Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana silnika - CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana silnika - CDT/CDTi
Autor Wiadomość
kristohuliciu 




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 18:44   [R75] Wymiana silnika - CDT/CDTi
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Posiadam roverka R75 2.0CDT '00 z manualną skrzynia biegów. Znalazłem na złomie roverka R75 2.0CDTi z 2004 roku z automatem, Auto po wypadku ale silnik nie ruszony, rozwalony bok. Moje pytanie, Czy jest możliwaść przekładki z tego rozbitego do mojego, silnika wraz z automatem i całym osprzętem, czy raczej to nie możliwe ze względu na automat. Zastanawiam sie nad tym ponieważ mam do wymiany pomke sprzęgła i wentylator a może w cenie zakupu nowej pompki udało by sie dostać cały silnik. Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lut 28, 2012 10:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 18:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 20:04   

jak nie przełożysz skrzyni to zawsze zostaje silnik 131KM :D a jego przełożysz bez problemu zapewne :)
 
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 20:08   

Cały silnik taniej od silniczka od wentylatora :?: :wink:
Ja bym się bał :roll:
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 06:29   

Pewnie, że można ale weź sobie z wraka także inne elementy związane z automatem jak choćby lewarek :wink:

:idea: Jak się nie zdecydujesz, to pochwal się na forum gdzie to można kupić. Napewno znajdzie się kilku chętnych.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 06:41   

kristohuliciu, a po co chcesz ten silnik przekładać?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kristohuliciu 




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 18:10   

Chce przełożyć bo mam do wymiany pompke, wetylator nie kręci na pierwszym biegu i silnik też nie najlepiej chodzi. Jak bym miał to wszystko wymieniać to wyjdzie na to samo a przerabiać na podróbki z innych aut to nie chce. A ten silnik jest z mnieszym przebiegiem i oczywiscie 131km. :grin:

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 19:12 ]
A jeszcze jedno przy przekładce z CDT na CDTi też musze wymienić komputer i elektronike bo czytałem że róznica to tylko taka że są wgrane inne ustawienia.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 19:55   

No właśnie, rożnica silników polega na innej mapie wtrysku, gdybyś przeczytał temat o chip tuningu to byś wiedział :roll:
Co masz na myśli pisząc, że silnik nie najlepiej chodzi? Pompka, nie jest elementem silnika... Wentylator, to pewnie szczotki padły, a nawet jeśli cały, to kup od Vectry za 50zł masz silnik. A przekładając sam silnik bedziesz miał nadal 116km. Trzeba przełożyć komp, ale wtedy immo będzie wariować, trzeba programować, itd. Hocki, klocki itp. Szkoda zachodu, lepiej zrobić na glanc to co się ma :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 07:42   

Też mi się tak wydaje,bo nie bardzo kumam jak silnik może nieciekawie chodzić-co masz na myśli.Co do wentylatora,to sprawa w 90% polega na zużyciu szczotki masowej(koszt ok. 7 zeta+kilka godzin roboty).Tak czy inaczej zdejmujesz przedni pas.Robiłem to tydzień temu i mam nadzieję,że pochodzi kilka lat.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
kristohuliciu 




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: oświęcim



Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 16:58   

silnik nie najlepiej chodzi tak jak by mu ubyło pare koni. Dodaje gazu i nie ciągnie tak jak wcześniej. Musze jechać podpiąć go do ASO i wtedy zobacze co jest grane. Chyba macie racje za dużo zabawy z tą przekładką. Dzięki.
 
 
maciekmpl 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 85
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 17:54   

kristohuliciu napisał/a:
silnik nie najlepiej chodzi tak jak by mu ubyło pare koni. Dodaje gazu i nie ciągnie tak jak wcześniej. Musze jechać podpiąć go do ASO i wtedy zobacze co jest grane. Chyba macie racje za dużo zabawy z tą przekładką. Dzięki.


A nie myślałeś, żeby samą skrzynię przełożyć?

M
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 20:44   

kristohuliciu, chłopie, jakbyś cokolwiek miał chęci to byś znalazł, na 90% to przepływka. Potem czyszczenie EGR i zaworka, i będziesz się cieszył znów ładnym ciągiem, a jak mało to polecam wycieczkę do Dominika, cały następny tydzień będzie w Częstochowie, ja też się chyba wybiorę. :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kristohuliciu 




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: oświęcim



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 07:14   

Byłem podpiąć roverka pod komputer i miałemś racje przepływka. Została odpięta i okazało się że auto pali mniej, narazie tak pokazuje komputer. Czy można tak jeździć na odpietej czy lepiej wymienić.
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 05, 2009 08:30   

Można jeździć z odpiętą - nic się nie stanie - poza teoretycznie większym spalaniem.
Przepływomierz informuje komputer ile powietrza i o jakiej temperaturze wpada do silnika - na tej podstawie komputer dopiera dawkę paliwa, po odpięciu przepływomierza komputer wpada w lekkie zmieszanie i zwiększa dawkę paliwa aby zrównoważyć informację o braku powietrza - całość skutkuje tym że samochód "lepiej się zbiera".
Mechaników proszę o nie bicie za powyższy opis ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 15:02   

argail napisał/a:
"lepiej się zbiera"

No tutaj to już się nie zgodzę. Bo to wtedy ustalana jest dawka tzw bezpieczna, a nie ta obliczona do powietrza, nie będzie to dawka większa, od tej, która będzie podawana przy w 100% sprawnej przepływce na wciśniętym gazie do oporu, ale daka będzie większa przy spokojnej jeździe, stąd wyższe spalanie.
A tak BTW, to "lepiej się zbiera" na sprawnej w 100% przepływce. Sprawdzone! :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 05, 2009 17:57   

Cóż, jak odpiąłem uszkodzony przepływomierz, to zdecydowanie lepiej się zbierał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Z podpiętym nowym ... nie wiem, ale wydaje się mi jednak że bez przepływomierza był delikatnie żwawszy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kristohuliciu 




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: oświęcim



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 17:25   

Dziś musiałem podpiąć przepływomierz bo nie chciał jechać, dławiło go ale teraz jest ok. Próbowałem dostać się do zaworu wys ciśnienia w celu przedmuchania ale nie mogę odkręcić śrub od plastikowej rury tej nad kolektorem, kręcą sie cały czas i nic. Bede musiał chyba poodkręcać pare plastkików żeby to rozebrać.

[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 18:27 ]
Chyba jednak wezmę ten silniki o którym pisałem wczesniej. Jak go nie przełoże to będzie na części.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 20:09   

kristohuliciu, zaraz, po co zawór, to nie ma nic do rzeczy... Jakie plastiki? Jaka rura plastikowa, zbyt nerwowy jesteś do tego auta widzę... :mrgreen:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kristohuliciu 




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: oświęcim



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 20:30   

Ty mi kiedyś napisałeś żebym wyczyścił zawór wysokiego ciśnienia tego pod kolektorem bo pisałem że szarpie na wolnych obrotach.

[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 21:31 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39328

[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 21:39 ]
Chodzi mi o rurę która jest przykręcona do przedniego pasa trzema śrubami. Chyba pobiera powietrze do turbiny. Nie mogę odkręcić tych śrób, krecą się i kręcą i nie wychodzą.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 06:18   

kristohuliciu napisał/a:
Nie mogę odkręcić tych śrób, krecą się i kręcą i nie wychodzą.

Bo one podejrzewam, że mają nakrętki od spodu.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kristohuliciu 




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: oświęcim



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 09:48   

argail, Czym moge wyczyścić kolektor i zawór egr

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 10:49 ]
próbuje odkrecić zawór wys ciśnienia i chyba nic z tego bo nie ma miejsca a śruby trzymają mocno. Boje sie że obrobie. Jak ty to odkręciłeś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75][2001 CDT] Wymiana ECU silnika CDT na CDTi
AHIGIENIX Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Maj 05, 2016 10:11
MaReK
Brak nowych postów [CDTI]Poduszki silnika
grota10 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lis 20, 2021 18:32
grota10
Brak nowych postów [R75] Zamiana silnika z 2.0 cdt na cdti
Szkieletor Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Lis 09, 2016 07:13
AdaskoC
Brak nowych postów [Szarpanie silnika 2.0 CDTi]
elclipse Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Wrz 08, 2018 14:14
elclipse
Brak nowych postów [R75] Remont silnika - CDT/CDTi
damianz11 Rover serii 75, MG ZT 27 Sro Lut 23, 2011 09:26
kris-tofer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink