Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDi 5DR 99'] SWAP silnika... tylko na co :)?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220SDi 5DR 99'] SWAP silnika... tylko na co :)?
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:03   

z rezystorkiem rozkręconym na max, przyspieszenie do 100 wyszło (2 osoby na pokładzie) ok 9,2 sek. Ob 60 -100 na IV biegu jakieś troszke ponad 6 sekund. Silnik ciągnie żwawo szczególnie w dolnym zakresie obrotów czuć różnicę. Myślę, że dobry chiptuning da jeszcze lepsze efekty (na rezystorku kopci dość mocno). Kilka razy już pisałem, ze bulem tego auta jest słaba skrzynia i ona niestety ogranicza możliwości, dlatego też proponowałbym własnie iść w kierunku poszerzenia ch-ki momentu niz tylko zwiększenia do max w wąskim zakresie obrotów.

Co do silnika, to jaoś bardziej wolę te starsze SDi niż nowsze iDT. W zwykłej jeździe codziennej bardziej mi podchodzą ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 08:15   

Cytat:
Kilka razy już pisałem, ze bulem tego auta jest słaba skrzynia i ona niestety ogranicza możliwości, dlatego też proponowałbym własnie iść w kierunku poszerzenia ch-ki momentu niz tylko zwiększenia do max w wąskim zakresie obrotów.


Czyli powinienem zacząć od skrzyni... co można z tym fantem zrobić? Dałoby się wymienić skrzynię na inną? Jak już pisałem kaski na przeróbki trochę będzie. Na "chip tuning" się raczej skuszę ale dopiero po likwidacji słabych pkt, nie żeby 135km było mało ale mam wrażenie, że można więcej wycisnąć osuwając te słabe elementy.

Generalnie tak jak pisałem wcześniej, byłoby miło mieć pod maską około 170-200 koni, czy da się to zrobić na bazie tego silnika? Może ktoś się pokusił o solidny tuning tegoż silnika? Jeżeli tak to co należy wymienić i na co a może są jakieś zakłady, w których tuningują samochodu nie tylko poprzez wgranie nowych map bądź założenie chipa?Oczywiście chciałbym jak najwięcej zrobić samodzielnie ale ze wszystkim na pewno bym sobie nie poradził :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 08:35   

170 - 200 koni przy tej skrzyni z diesla .. nidyrydy ... Taka moc + w miarę bezbolesny swap = silnik 2.0Ti z tomcia ;) Jeśli diesel i taka moc, to zmiana kompletna układu napędowewgo, ale nie wiem z jakiego auta .. :bezradny:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 11:09   

Botanix napisał/a:
Czyli powinienem zacząć od skrzyni...


Ale kolega wspomniał o skrzyni ;)
Tutaj nie ma pola manewru niestety... Sam chętnie bym chipem sobie dorobił trochę koników i NM, ale niestety skrzynia ogranicza :/

Tak mnie zastanawia, czy w R25 2.0 iDT 113 KM montowali inne skrzynie? Tam przecież było 260 NM, a skrzynia wytrzyma 240...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 11:57   

Też mnie to zastanawia, wg zakładu chipującego w moim mieście R25 tuningują na max 310nm, R75 ponad 340nm, r45 również ponad 300nm. Jeżeli dałoby się przełożyć skrzynie wtedy taki tuning ma sens spory. Ponad 100nm to jednak duża różnica.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF VVC] Swap silnika...
nowy889 Tuning mechaniczny 32 Nie Sty 02, 2022 01:03
nowy889
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 11:59
Konix
Brak nowych postów [214i 97] swap silnika na 1.6 16V
wrobcio Tuning mechaniczny 102 Nie Gru 11, 2011 17:15
Wiotki
Brak nowych postów [rover 420] swap silnika na 2.0SDI z 620
witek91 Tuning mechaniczny 31 Pon Lis 24, 2014 07:38
witek91
Brak nowych postów [R200 1.4 8v] Swap silnika na B16Z6?
kris_1987 Tuning mechaniczny 3 Sob Lis 14, 2009 21:28
bebechu.



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink