Forum Klubu ROVERki.pl :: Tuning mechaniczny Roverka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning mechaniczny Roverka
Autor Wiadomość
luk7 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 01, 2009 15:38   Tuning mechaniczny Roverka

Witam jakos ze od niedawna mam Rover'a 214i 75KM chcialbym wiedziec na przyszlosc co moge zrobic jakie wymiany jakie rzeczy pokupowac by troszke mu dodac koni.
Nieznam sie na tym za bardzo wiec pytam.
Kupuje teraz tlumik bo musze wymienic i kupie sportowy slyszalem ze oprocz basiku delikatnego daje tam cos na +KM niewiele ale jest jest.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 01, 2009 15:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Pią Maj 01, 2009 16:35   

sportowy tłumi ci raczej +KM nie doda to tak jak byś do zwykłego dolotu założył stożek jak kupisz za głośny tłumik to możesz albo stracić dowód, albo poprostu mieć cholerne buczenie które podczas dłuższej trasy doprowadza człowieka do szału :/ niedość, że ci we łbie buczy, to jeszcze wysiadasz z auta jak byś pod maską siedział... wiem z autopsji że typowo sportowy tłumik dobrze radzi fajnie autko słychać i nic więcej, natomiast sportowo-turystyczny jest taki bez płciowy. napewno nie będziesz miał żadnego przyrostu mocy :) żeby zyskać na mocy itp to trzeba by przerobić cały układ wydechowy zaprojektowany przez dobrą firmę ale po co zmieniać fabrykę skoro i tak jest dobra :) .
Jaki masz kolektor wydechowy zwykły prosty czy powyginane 4 rury schodzące sie w 2, a następnie w 1
 
 
 
luk7 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 01, 2009 17:47   

Z tego co widzialem to jest 1 prosty bo raz go jak narazie widzialem od dolu.
Chce kupic tlumik i bez zadnego buczenia jak w traktorze ma byc delikatny bas i taki chce miec.
Chyba ze kupie zwykly do Rovera 200 do mojego modelu znalazlem nowki za 117zl w promocji w necie i do tego koncowke ale cenowo wyjdzie chyba podobnie
 
 
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Pią Maj 01, 2009 18:12   

no nie wiem czy podobnie bo za dobrej renomowanej firmy tłumik sportow-turystyczny wydasz od 400zł - wzwyż doby tzn ze po jakiś 10tyś km nie przepali sie itp. ale to jest już kwestia gustu ;) a moje wypowiedzi to trochę zdrowy rozsądek :)
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 15, 2009 22:58   

Sam tłumik nie doda mocy :P

Musisz zacząć od kolektora, potem przelot i tłumik, wtedy są skoki mocy.
_________________
Roverlution
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Maj 17, 2009 11:47   

Wywal katalizator - najtańsze i najprostsze rozwiązanie przynoszące efekt

Albo zaczynajac od kolektora wydechowego 4 - 2 - 1 i rura przez całośc 2,5 cala zakończony sportowym wydechem

Możę to być tez bazą pod mocniejszy silnik 1,6 V-tec? :wink:
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Maj 17, 2009 12:40   

Nie ma najmniejszego sensu zakładać 2,5" - przy tej mocy 2" to w sam raz. Na dwóch przelotowych tłumikach i katalizatorze metalowym nie będzie za głośno - sam tak miałem ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Nie Maj 17, 2009 12:54   

A może w ogóle zrezygnować z kata, ja tak właśnie mam i jest dobrze.
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Maj 17, 2009 12:57   

Można, ale powstaje problem z przeglądami (do przejścia ;) ) i dźwięk jest denerwujący. Jeżeli już się rezygnuje to warto pomyśleć o małym tłumiku przelotowym w miejscu kata ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Nie Maj 17, 2009 13:00   

To miałem na myśli, zamiast kata mały tłumik przelotowy, a przeglądy.... jakoś nie ma problemów i wcale nie trzeba dawać w łapę. :wink:
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 27, 2009 17:23   

Nie wycinaj kata. Ja mialem wyciety 2 tygodnie + mil eliminator - roznica w osiagach praktycznie niezawuazalna przy 2ch malych przelotach i marginalna a auto zaraz wyladuje z hgf u mechanika podobnie jak moje i zabawa skonczy sie drogo... Co najmniej 4 auta vvc w tym kraju tak skonczyly bezposrednio po takim zabiegu, sadze ze w mniejszych silniczkach bedzie analogiczna sytuacja. Pozdr.
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Czw Maj 28, 2009 07:46   

Konrad_Zr160 napisał/a:
Nie wycinaj kata. Ja mialem wyciety 2 tygodnie + mil eliminator - roznica w osiagach praktycznie niezawuazalna przy 2ch malych przelotach i marginalna a auto zaraz wyladuje z hgf u mechanika podobnie jak moje i zabawa skonczy sie drogo... Co najmniej 4 auta vvc w tym kraju tak skonczyly bezposrednio po takim zabiegu, sadze ze w mniejszych silniczkach bedzie analogiczna sytuacja. Pozdr.


Skad wniosek ze to z powodu wyciecia katalizatora??? Nie wydaje mi sie zeby w jakikolwiek sposob katalizator mial wplyw na hgf. Ja mam wydech Janspeeda (decat) i od pol roku nic sie nie dzieje, z reszta jaki sens mialoby sprzedawanie markowego wydechu ktory powodowalby hgf :roll:
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Maj 28, 2009 08:23   

dziwne a ja zawsze myślałem ze HGF jest spowodowany przegrzaniem... to pewnie odblokowanie wydechu poprzez wycięcie kata i tym samym obniżeniem temp. może być szkodliwe? :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 28, 2009 13:35   

No dziwne a -2000 plny jest ;) Ceremony - jest kwestia taka tez, ze jak juz Ci niedomaga lekko cos to poprostu Ci przyspieszy ten proces gwaltownie - ty zdaje sie juz po klatwie niedawno ;) U mnie nalozylo sie kilka spraw to samo mial Zbrojak i ze 3 inne zrki o ktorych slyszalem. Teraz wczoraj znowusz wykrylismy ze lambda sprzed tego zabiegu byla walnieta. Auto jezdzilo na zlej mieszance, zalewalo silnik itp itd.. Byly juz ubytki i przedmuchy z miesiac wczesniej - Splot wydarzen - tak czy siak uwazam po powrocie do serii, ze jest tak mala roznica, ze nie warto sie babrac w to wogole... Pozooooooooooooooooozdro
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Maj 28, 2009 14:09   

no widzisz kwestia HGF było jednak ogólne niedomaganie samochodu... najgorszym błędem jaki można popełnić to branie się za tuning bez doprowadzenia samochodu do serii... ale faktycznie masz racje jeżeli już wywalać kata to zrobić całościowo wydech oraz dolot inaczej nie ma to sensu.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Czw Maj 28, 2009 14:25   

Konrad_Zr160 napisał/a:
No dziwne a -2000 plny jest ;) Ceremony - jest kwestia taka tez, ze jak juz Ci niedomaga lekko cos to poprostu Ci przyspieszy ten proces gwaltownie - ty zdaje sie juz po klatwie niedawno ;) U mnie nalozylo sie kilka spraw to samo mial Zbrojak i ze 3 inne zrki o ktorych slyszalem. Teraz wczoraj znowusz wykrylismy ze lambda sprzed tego zabiegu byla walnieta. Auto jezdzilo na zlej mieszance, zalewalo silnik itp itd.. Byly juz ubytki i przedmuchy z miesiac wczesniej - Splot wydarzen


Z lambda i mieszanka to moze i racja, komputer wariowal i przy tym hgf pojawil sie szybciej niz bez kombinacji z sondami. A moze MIL byl zle podlaczony.. nie wiem, ale jedno jest pewne kazdy kto ma serie K wczesniej czy pozniej musi to przejsc :) ja jestem juz po, na szczescie, ale u mnie hgf pojawil sie przy przebiegu ok. 30tys, wiec raczej dosc wczesnie :sad: moze poprostu zostal mi z Nissana nawyk zbyt mocnego wciskania prawego pedalu do podlogi bez zadnych konsekwencji przy przebiegu 250 tys. :mrgreen:


Konrad_Zr160 napisał/a:
tak czy siak uwazam po powrocie do serii, ze jest tak mala roznica, ze nie warto sie babrac w to wogole... Pozooooooooooooooooozdro


No troche sie z Toba nie zgodze chociaz subiektywnie rzeczywiscie po zmianie wydechu niewielka roznice na plus czulem w przyspieszaniu od 120 - 200 km/h ale dwa dni temu jechalem za Vecta OPC kombi i od startu do 190 ani nie moglem go dogonic ani on mi nie odchodzil, a potem wyjechal nam Polonez na lewy pas wiec obaj zagrzalismy hamulce i opony :lol: i dobrze bo ta "krowe" mozna podobno rozbujac do 260 km/h a ZR jak pojedzie 210 to pewnie wszystko :lol:
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 28, 2009 14:29   

Grunt, ze mamy ten syf za soba ;) U mnie bylo nawet podejrzenie peknietej glowicy. Poniewaz wsyslo przy dosc duzym obciazeniu.... Aaaaaaaaaaleeeeeeeee nie takie slabe te motory jak pisza ;) Wyszlo przy 95 tysiacach takze dosc dobrze traktowany silnik najwyrazniej byl przez poprzednika. No ja tez po jdm musze sie troszke opanowac hahahha. Raczej sie bede staral utrzymywac w dobrym stanie aby sie nastepca pocieszyl jescze sporo - nie ukrywajmy - chcac osiagnac cos dalej i wyrazna poprawe osiagow - niestety - trzeba zamienic to autko na cos innego ;) Pewnie i tak za rok sie na sti skonczy takze ja passssss. POOOOOZDR!
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Maj 28, 2009 18:51   

dobryziom napisał/a:
no widzisz kwestia HGF było jednak ogólne niedomaganie samochodu... najgorszym błędem jaki można popełnić to branie się za tuning bez doprowadzenia samochodu do serii... ale faktycznie masz racje jeżeli już wywalać kata to zrobić całościowo wydech oraz dolot inaczej nie ma to sensu.

Na temat drugiej sondy lambda za katalizatorem są dwie opinie. Pierwsza taka, że 2 sonda służy jedynie do wyświetlenia błędów w przypadku awarii kata, druga teoria że ma jednak wpływ na skład mieszanki. Na drugą wersję wskazuje relatywnie szybkie wysrywanie się HGF po wyrżnięciu kata w przynajmniej 3-4 znanych mi i Konradowi autach. A mechanizm jest bardzo prosty - po wycięciu kata na 2 sondę leci niespalona mieszanka, sonda przekazuje do ECU informację o zbyt bogatej mieszance, ECU zmniejsza ilość paliwa na wtryskach, ubożeje mieszanka co drastycznie zwiększa temperaturę spalania no i mamy przegrzanie a w efekcie HGF. Inna kwestia że zabezpieczyć ma przed tym MIL Eliminator - czy zabezpiecza??? ceremony hgf'a miałeś już bez kata? bo ja dbam o auto, schładzam, nagrzewam ale jednocześnie przyciskam dość mocno i odpukać przy 64k zero śladów hgf
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Pią Maj 29, 2009 08:56   

marcinmarcin napisał/a:
Inna kwestia że zabezpieczyć ma przed tym MIL Eliminator - czy zabezpiecza??? ceremony hgf'a miałeś już bez kata? bo ja dbam o auto, schładzam, nagrzewam ale jednocześnie przyciskam dość mocno i odpukać przy 64k zero śladów hgf

Marcin hgf wystapil na zupelnej serii, jeszcze wtedy nie planowalem nawet wymiany wydechu. Ja tez dbam o auto. Ciezka noga nie oznacza przeciez ze odpalam auto i ogien, albo ze smigam przez 30 minut po maxie, podjezdzam pod dom i szybko wyskakuje z auta. MIL ma oszukac ECU wiec zakladam ze teoria z druga lambda tu nie dziala.

Poprostu umowmy sie, wiadomo ze nie ma to jak stare japonskie silniki, nic nie jest bardziej trwale, no moze stare amerykanskie bo mala moc i duza pojemnosc nie obciaza ich tak bardzo. Ja mam juz porownanie. Mialem starego Nissana z przebiegiem 200tys jak kupilem i tez "dbałem" ale katowalem ile sie dalo i zawsze i wszedzie gdzie jechalem - nic sie nie dzialo, teraz juz wiem ze z tym silnikiem (MG) trzeba sie obchodzic ostrozniej wiec sie powstrzymuje.. Moze poprostu zmadrzalem z wiekiem, ale nie wydaje mi sie, bo codziennie marze sobie o tym jak bede mial wreszcie naprawde mocne auto! :lol:

[ Dodano: Pią Maj 29, 2009 10:03 ]
Konrad_Zr160 napisał/a:
nie ukrywajmy - chcac osiagnac cos dalej i wyrazna poprawe osiagow - niestety - trzeba zamienic to autko na cos innego ;) Pewnie i tak za rok sie na sti skonczy takze ja passssss. POOOOOZDR!

NO to wysoko mierzysz :) ja jestem zdania, ze kazde auto juz szybkie, moze byc jeszcze szybsze i dopoki nie stac mnie na sti na przyklad ;) warto cos zmodyfikowac co by nie zdziadziec zupelnie :twisted:
ja za rok to pewnie ciagle ZR jeszcze ale za dwa to moze juz cos "tatusiowego" sobie sprawie, jak zona mi powie ze ma byc komfortowe rodzinne auto, to bedzie C32 AMG :lol: a jak niec nie powie to pewnie ITR albo CTR albo S3, a jak dostane sluzbowe auto to jako drugie bedzie 200SX S14 i wtedy zabawa sie zacznie na powaznie ;)
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pią Maj 29, 2009 14:29   

A propos wywalania katu i rozluźnienia wydechu - znam kilka przypadków przepalania tłoku na drugim cylindrze w WRX właśnie po takiej modyfikacji ale bez korekcji softu. Z tego co mi tłumaczył pewien tuner, polegało to na podwyższeniu EGT wynikającym bezpośrednio z uwolnieniu wydechu i ułatwionym "przedmuchiwaniu" zawartości cylindrów. Mieszanka się zubażała a EGT rosło, aż do pewnego momentu gdzie dochodziło do "spłynięcia". I zawsze na drugim cylindrze...
Prawdopodobnie w VVC jest podobna sytuacja - komputer nie nadąża za zmianą i w pewnym momencie najsłabsze ogniwo się poddaje...
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 10:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Tuning mechaniczny
Gość Tuning mechaniczny 5 Wto Kwi 28, 2009 11:54
Brt
Brak nowych postów Tuning mechaniczny K-seria 1.6/1.8
mlodyolek Tuning mechaniczny 56 Pon Sie 27, 2018 18:28
mlodyolek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR 160] Tuning mechaniczny bezpieczny
j0zek Tuning mechaniczny 1 Nie Lip 14, 2013 21:23
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink