Forum Klubu ROVERki.pl :: Prośba o ocenę felg + pytanie o sprężyny.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o ocenę felg + pytanie o sprężyny.

Sprawa dość nagląca
Autor Wiadomość
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 18, 2009 18:04   

Faktycznie teraz patrze w Katalog Jamexa i napisane "bez 220SD" ciekawe bo do kanciaka zarówno do benzyny jak i diesla są te same czyżby diesel 2.0 był aż tak ciężki... Daj znać czy ciężko szło zakładanie i nie zapomnij o sprawdzeniu zbieżności po obniżeniu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 18, 2009 18:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 18, 2009 18:21   

Botanix napisał/a:
profil opony 40mm
sam jestes profil w mm:)
To jest wartosc procentowej grubosci od szerokosci. Czyli np opona 205/40 ma grubosc 205mm*40%=82mm:)

zobacz masz dwa razy grubsze opony niz Ci sie wydaje;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 18, 2009 18:43   

O tych sprezynach PI czytalem sporo, bo tez szukam jakiejs alternatywy. Nie zabardzo ludzie polecaja, to sa typowe tanie sprezyny wiec nie oczekujmy cudow. Ja tam do swego kupuje Xpowera, bo na sprezynach oszczedzal nie bede
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Czw Cze 18, 2009 20:08   

hmm jamexy wg opini internautow zle nie sa a kosztuja 70f. Pi 120f wiec mysle ze takie zle nie sa.Chcialem wziac eibach-y ale nie ma.Hetnie bym tez cale zawieszenie od zr przelozyl ale na szrotach pustki, chociaz pare dni jeszcze mam to sie rozejze.

[ Dodano: Czw Cze 18, 2009 23:10 ]
Cytat:
Botanix napisał/a:
profil opony 40mm
sam jestes profil w mm:)
To jest wartosc procentowej grubosci od szerokosci. Czyli np opona 205/40 ma grubosc 205mm*40%=82mm:)

zobacz masz dwa razy grubsze opony niz Ci sie wydaje;)


Dzięki bo szczerze mówiąc nigdy mi to nie pasowało ale nie sprawdzałem. To mój pierwszy samochód... dopiero się uczę :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 01:56   

Botanix, rozumiem:) juz teraz wiesz:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 14:13   

Takie zasadnicze pytanie, chcesz zeby Twoj R wygladal zajefajnie czy chcesz zeby to sie drogi trzymalo?

Jesli tylko ma wygladac to zakladaj jamexy lub PI na seryjne amorki i bedzie ok. Tylko resztki komfortu stracisz napewno.

A jesli chcesz tym "pojezdzic" to szukaj zawiechy od ZR lub kupuj jakies eibachy plus krotsze amorki.

Ja u siebie w 400 zalozylem -40H&R na seryjne amorki, to mi go podrzucalo jak pilke. Takie zestawienie ze wzgledow bezpieczenstwa nie nadaje sie do szybkiej jazdy, jesli to ma wygladac to moze byc.[/b]
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 14:23   

rodi_ napisał/a:
Takie
Jesli tylko ma wygladac to zakladaj jamexy lub PI na seryjne amorki i bedzie ok. Tylko resztki komfortu stracisz napewno.


Używałeś jamexów czy tak sobie wymyśliłeś? Czytałem dużo na temat tych sprężyn jest równie wiele opinii negatywnych co pozytywnych ale większość osób która pisała, że Jamexy to badziewie nigdy nie miała z nimi styczności albo porównywała je do eibachów 4 razy droższych. Tak się składa, ze jamexy obniżają tylko o 35mm, a takie obniżenie jest akceptowalne na seryjnych amortyzatorach i jest to kompromis między komfortem, a sportowych zachowaniem auta i przede wszystkim ceną. Wiadomo jak ktoś ma wytrzaskane amory to odczuje to mocno ale na seryjnych sprężynach też wcześniej czy później padną. Kolejnym argumentem wielu znawców jest to , że Jamexy nie mogą być dobre bo produkowane są w Polsce :lol:
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 14:54   

Pływak napisał/a:


Używałeś jamexów czy tak sobie wymyśliłeś? Czytałem dużo na temat tych sprężyn jest równie wiele opinii negatywnych co pozytywnych ale większość osób która pisała, że Jamexy to badziewie nigdy nie miała z nimi styczności albo porównywała je do eibachów 4 razy droższych. Tak się składa, ze jamexy obniżają tylko o 35mm, a takie obniżenie jest akceptowalne na seryjnych amortyzatorach i jest to kompromis między komfortem, a sportowych zachowaniem auta. Wiadomo jak ktoś ma wytrzaskane amory to odczuje to mocno ale na seryjnych sprężynach też wcześniej czy później padną. Kolejnym argumentem wielu znawców jest to , że Jamexy nie mogą być dobre bo produkowane są w Polsce :lol:


kiedyś pisałem o tych sprężynach i powtórzę to są dobre sprężyny jeżeli ktoś nie jeździ za szybko i chce tak jak kolega pisał żeby samochód był tuningowany wizualnie a nie mechanicznie. Sprężyny sa porządnie wykonane jednakże nie sa to sprężyny progresywne stad duża niższa cena niz E&R, eibach lub vogtland. Co do kompromisu miedzy obniżaniem a seryjnymi amortyzatorami to nie wierz w takie rzeczy to chwyt reklamowy... to tak jak wymienić wtryski na mocniejsze nie dając wydajniejszej pompy... no co przecież się leje :bezradny:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 15:04   

No nic będzie trzeba sprawdzić organoleptycznie. Sportowo nie jeżdżę bo nie mam czym chce go po prostu trochę posadzić i utwardzić bo jednak to "komfortowe" tylne zawieszenie mi osobiście nie odpowiada. Z tyłu mam dość nowe amory gazowe więc tragedii chyba być nie powinno. dobryziom, od jakich samochodów pasuje zawias do kanciaków? Bo do rovera mało tego jest, może od jakiegoś Civica starszego?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 15:18   

na pewno będzie sztywniej niż na serii ale bujania się do końca nie wyeliminuje. Co do sprężyn do kanciaka to tylko Honda Concerto
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 16:23   

Plywak to nie chodzi ze nie jezdzisz sportowo. Dla przykladu podam akcje ktora mialem sam, wlasnie na zestawie seryjny amor + H&R -40 progresywne. Jesli samochod nie jest obciazony, wszystko jest pieknie. A jak wziolem 4 osoby i bagaz to o maly wlos sie nie rozbilem. Przy predkosci okolo 100km/h wpadlem w takie zaglebiebie w jezdni, po czym tyl samochodu poprostu zaczal sie odbijac jak pilka.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 17:21   

I to jest przyklad tego czego od zawsze bylem pewien a kilka osob z forum chcialo mnie do czego innego przekonac. Jak obnizac zawieszenie to nie tylko sprezyny wymieniac a rowniez amortyzatory. Amortyzator i sprezyna razem wspolpracuja podczas tlumienia nierownosci i musza miec zblizone parametry, dajace stabilnosc i pewnosc!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
hellboy_d 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Bielawa ,Remschied

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 20:27   

Prawda jest stwiedzenie ze dany zestaw jest tak mocny jak jego najslabszy element .
Ja zalozylem nowe Weitec sprezyny i nowe amory gazowe . Roznica zasadnica w jezdzie .
Wczesniej mialem H&R - konkret plus amory Delphi , przeglad przeszly na trzepakach na "luzie" ale roznica jest .
Ale pozwolilem sobie na taka wymianke tylko dlatego ze nowe kupilem za smieszne pieniadze na ebayu w licytacji razem za 4 amory KYB i sprezyny dalem 110 Euro
_________________
Allegro
http://www.allegro.pl/sho...php?uid=2696094
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 03:38   

Cytat:
Takie zasadnicze pytanie, chcesz zeby Twoj R wygladal zajefajnie czy chcesz zeby to sie drogi trzymalo?

Jesli tylko ma wygladac to zakladaj jamexy lub PI na seryjne amorki i bedzie ok. Tylko resztki komfortu stracisz napewno.

A jesli chcesz tym "pojezdzic" to szukaj zawiechy od ZR lub kupuj jakies eibachy plus krotsze amorki.


Problem tylko w tym, że do R200 SDI nie mogę znaleźć nic innego niż pi... o zawieszenie od ZR jest równie ciężko co o tapicerkę drzwi - nie ma a przynajmniej w promieniu 50mil :) . Na ebay-u szukam od jakiegoś czasu, są ZR ale w wersji benzynowej a to nie ta sama masa silnika. Na prawdę ciężko coś znaleźć do diesla :(

PS. Da się znaleźć komplety - sprężyny + amorki do diesla ale ponad 400 funtów płacić nie zamierzam gdy wartość samochodu to 800 :)

PS2 Czy do mojego modelu podejdą tyko te sprężyny - komplety dedykowane dla 200 SDI czy tez coś innego?

PS3 A to? Niby tylko dla ZR ale jak to jest w praktyce?

http://cgi.ebay.co.uk/MG-...rkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1689|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

PS4 Znalazłem coś takiego, spytałem z czego wyciągnięte - pytać nie musiałem. Sprzedał 2 dni temu zegary od tego ZR... benzyna :(

http://cgi.ebay.co.uk/ROV...rkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1683|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50

PS5 Czy zakup czegoś takiego ma sens?

http://cgi.ebay.co.uk/MG-...rkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1683|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
hellboy_d 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Bielawa ,Remschied

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 08:24   

MODEL/PRODUKT DANE CENA
[1] ROVER 200, ROK 5/96> :: KOMPLET SPRĘŻYN - OBNIŻENIE 30, SILNIK TYP RF,200,214,216,220 29765 1098.84 PLN

ja mam uzywki sprezyny H&R i wyraznie i w sklepie i na stronie producenta jest zaznaczone ze sa one tez do 220 , tak ze nie wiem jak to z innymi . roznica w ciezaze silnika raczej nie jest az tak wielka ....
_________________
Allegro
http://www.allegro.pl/sho...php?uid=2696094
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 09:51   

hmm zaznaczone jest owszem ale jedna uwaga. W większości opisów innych sprężyn gdy są one postawione w tym samym rzędzie co 214,216 to zazwyczaj jest opisane: excluding diesel z kolei 220 nie oznacza SDI tylko 220 Coupe/ Coupe turbo. Tak więc idąc dalej spręzyny innych firm nadające się do 214,216 nie nadają się dla diesli ( wg. opisu producentów ) więc przypuszczam, że H&R również diesla na myśli nie miało. Może się mylę... Szukam cały czas tego zawieszenia od ZR, nie wiem jak to ze sprężynami czy można by tylko sprężynki przerzucić. Jak nie znajdę do tygodnia, wezmę PI bo według opisów tylko te mają zaznaczoną przydatność dla SDI.

PS. Rover 216 jest o 110kg lżejszy od 220SDi, podejrzewam, że większość to kwestia silnika. Wydaje mi się, że te 100kg jednak robi różnicę a z podniesioną pupcią raczej jeździć nie chcę :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
hellboy_d 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Bielawa ,Remschied

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 10:03   

Botanix napisał/a:
220 Coupe/ Coupe turbo

Ale to juz nie RF , jak sie nie myle .
A ta rozporke to bym bral no Twoim miejscu :]
_________________
Allegro
http://www.allegro.pl/sho...php?uid=2696094
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 10:44   

A co oznacza RF bo google nic nie opowiada o tym :) ?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 11:01   

Oznaczenie modelu, kanciaki mają XW, a nowsze RF
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 11:07   

Co do tych sprezyn Xpower co dales link, to podejda one tylko do zawiechy od Zr. Obnizaja max 25mm i w ZR nie musisz wymieniac amorkow. Gdybys chcial te sprezyny to musisz krotkie amorki tez brac.
Co do rozporki, cena moze byc zachecajaca, nowa kosztuje okolo 60£. warto napewno zalozyc, tylko nie wiem czy podejdzie ona do diesla. Etech opisuje ze jest to rozporka do 200 i ZR tylko z silnikiem 1.4 . Gdyby pasowala do diesla, to bylaby informacja ze podejdzie tez do ZR iDT :?:
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [ALL] Wymiary felg, otworów i opon
Wszystkie auta oraz Zalecane Szerokości Opon do Szerokości Felgi
memphisto Tuning wizualny 5 Wto Lut 10, 2015 09:19
Kozik
Brak nowych postów [600] Pytanie o sprężyny
BorysOpole Tuning wizualny 10 Czw Maj 19, 2011 23:56
zuber84cool
Brak nowych postów [R220] Jakie spręzyny?
jamex19 Tuning wizualny 2 Sob Mar 03, 2012 13:49
Raptile
Brak nowych postów [Rover 620 Ti] Sprężyny Jamex
wojtas_77 Tuning wizualny 3 Wto Sie 30, 2011 22:43
Marrkus
Brak nowych postów [R414] sprężyny obniżające
przemo119 Tuning wizualny 11 Nie Kwi 06, 2014 19:06
frydrys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink