Faktycznie teraz patrze w Katalog Jamexa i napisane "bez 220SD" ciekawe bo do kanciaka zarówno do benzyny jak i diesla są te same czyżby diesel 2.0 był aż tak ciężki... Daj znać czy ciężko szło zakładanie i nie zapomnij o sprawdzeniu zbieżności po obniżeniu.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 18, 2009 17:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
O tych sprezynach PI czytalem sporo, bo tez szukam jakiejs alternatywy. Nie zabardzo ludzie polecaja, to sa typowe tanie sprezyny wiec nie oczekujmy cudow. Ja tam do swego kupuje Xpowera, bo na sprezynach oszczedzal nie bede
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Czw Cze 18, 2009 19:08
hmm jamexy wg opini internautow zle nie sa a kosztuja 70f. Pi 120f wiec mysle ze takie zle nie sa.Chcialem wziac eibach-y ale nie ma.Hetnie bym tez cale zawieszenie od zr przelozyl ale na szrotach pustki, chociaz pare dni jeszcze mam to sie rozejze.
[ Dodano: Czw Cze 18, 2009 23:10 ]
Cytat:
Botanix napisał/a:
profil opony 40mm
sam jestes profil w mm:)
To jest wartosc procentowej grubosci od szerokosci. Czyli np opona 205/40 ma grubosc 205mm*40%=82mm:)
zobacz masz dwa razy grubsze opony niz Ci sie wydaje;)
Dzięki bo szczerze mówiąc nigdy mi to nie pasowało ale nie sprawdzałem. To mój pierwszy samochód... dopiero się uczę
Takie zasadnicze pytanie, chcesz zeby Twoj R wygladal zajefajnie czy chcesz zeby to sie drogi trzymalo?
Jesli tylko ma wygladac to zakladaj jamexy lub PI na seryjne amorki i bedzie ok. Tylko resztki komfortu stracisz napewno.
A jesli chcesz tym "pojezdzic" to szukaj zawiechy od ZR lub kupuj jakies eibachy plus krotsze amorki.
Ja u siebie w 400 zalozylem -40H&R na seryjne amorki, to mi go podrzucalo jak pilke. Takie zestawienie ze wzgledow bezpieczenstwa nie nadaje sie do szybkiej jazdy, jesli to ma wygladac to moze byc.[/b]
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Takie
Jesli tylko ma wygladac to zakladaj jamexy lub PI na seryjne amorki i bedzie ok. Tylko resztki komfortu stracisz napewno.
Używałeś jamexów czy tak sobie wymyśliłeś? Czytałem dużo na temat tych sprężyn jest równie wiele opinii negatywnych co pozytywnych ale większość osób która pisała, że Jamexy to badziewie nigdy nie miała z nimi styczności albo porównywała je do eibachów 4 razy droższych. Tak się składa, ze jamexy obniżają tylko o 35mm, a takie obniżenie jest akceptowalne na seryjnych amortyzatorach i jest to kompromis między komfortem, a sportowych zachowaniem auta i przede wszystkim ceną. Wiadomo jak ktoś ma wytrzaskane amory to odczuje to mocno ale na seryjnych sprężynach też wcześniej czy później padną. Kolejnym argumentem wielu znawców jest to , że Jamexy nie mogą być dobre bo produkowane są w Polsce
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Używałeś jamexów czy tak sobie wymyśliłeś? Czytałem dużo na temat tych sprężyn jest równie wiele opinii negatywnych co pozytywnych ale większość osób która pisała, że Jamexy to badziewie nigdy nie miała z nimi styczności albo porównywała je do eibachów 4 razy droższych. Tak się składa, ze jamexy obniżają tylko o 35mm, a takie obniżenie jest akceptowalne na seryjnych amortyzatorach i jest to kompromis między komfortem, a sportowych zachowaniem auta. Wiadomo jak ktoś ma wytrzaskane amory to odczuje to mocno ale na seryjnych sprężynach też wcześniej czy później padną. Kolejnym argumentem wielu znawców jest to , że Jamexy nie mogą być dobre bo produkowane są w Polsce
kiedyś pisałem o tych sprężynach i powtórzę to są dobre sprężyny jeżeli ktoś nie jeździ za szybko i chce tak jak kolega pisał żeby samochód był tuningowany wizualnie a nie mechanicznie. Sprężyny sa porządnie wykonane jednakże nie sa to sprężyny progresywne stad duża niższa cena niz E&R, eibach lub vogtland. Co do kompromisu miedzy obniżaniem a seryjnymi amortyzatorami to nie wierz w takie rzeczy to chwyt reklamowy... to tak jak wymienić wtryski na mocniejsze nie dając wydajniejszej pompy... no co przecież się leje
No nic będzie trzeba sprawdzić organoleptycznie. Sportowo nie jeżdżę bo nie mam czym chce go po prostu trochę posadzić i utwardzić bo jednak to "komfortowe" tylne zawieszenie mi osobiście nie odpowiada. Z tyłu mam dość nowe amory gazowe więc tragedii chyba być nie powinno. dobryziom, od jakich samochodów pasuje zawias do kanciaków? Bo do rovera mało tego jest, może od jakiegoś Civica starszego?
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Plywak to nie chodzi ze nie jezdzisz sportowo. Dla przykladu podam akcje ktora mialem sam, wlasnie na zestawie seryjny amor + H&R -40 progresywne. Jesli samochod nie jest obciazony, wszystko jest pieknie. A jak wziolem 4 osoby i bagaz to o maly wlos sie nie rozbilem. Przy predkosci okolo 100km/h wpadlem w takie zaglebiebie w jezdni, po czym tyl samochodu poprostu zaczal sie odbijac jak pilka.
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
I to jest przyklad tego czego od zawsze bylem pewien a kilka osob z forum chcialo mnie do czego innego przekonac. Jak obnizac zawieszenie to nie tylko sprezyny wymieniac a rowniez amortyzatory. Amortyzator i sprezyna razem wspolpracuja podczas tlumienia nierownosci i musza miec zblizone parametry, dajace stabilnosc i pewnosc!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Prawda jest stwiedzenie ze dany zestaw jest tak mocny jak jego najslabszy element .
Ja zalozylem nowe Weitec sprezyny i nowe amory gazowe . Roznica zasadnica w jezdzie .
Wczesniej mialem H&R - konkret plus amory Delphi , przeglad przeszly na trzepakach na "luzie" ale roznica jest .
Ale pozwolilem sobie na taka wymianke tylko dlatego ze nowe kupilem za smieszne pieniadze na ebayu w licytacji razem za 4 amory KYB i sprezyny dalem 110 Euro
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Sob Cze 20, 2009 02:38
Cytat:
Takie zasadnicze pytanie, chcesz zeby Twoj R wygladal zajefajnie czy chcesz zeby to sie drogi trzymalo?
Jesli tylko ma wygladac to zakladaj jamexy lub PI na seryjne amorki i bedzie ok. Tylko resztki komfortu stracisz napewno.
A jesli chcesz tym "pojezdzic" to szukaj zawiechy od ZR lub kupuj jakies eibachy plus krotsze amorki.
Problem tylko w tym, że do R200 SDI nie mogę znaleźć nic innego niż pi... o zawieszenie od ZR jest równie ciężko co o tapicerkę drzwi - nie ma a przynajmniej w promieniu 50mil . Na ebay-u szukam od jakiegoś czasu, są ZR ale w wersji benzynowej a to nie ta sama masa silnika. Na prawdę ciężko coś znaleźć do diesla
PS. Da się znaleźć komplety - sprężyny + amorki do diesla ale ponad 400 funtów płacić nie zamierzam gdy wartość samochodu to 800
PS2 Czy do mojego modelu podejdą tyko te sprężyny - komplety dedykowane dla 200 SDI czy tez coś innego?
PS3 A to? Niby tylko dla ZR ale jak to jest w praktyce?
MODEL/PRODUKT DANE CENA
[1] ROVER 200, ROK 5/96> :: KOMPLET SPRĘŻYN - OBNIŻENIE 30, SILNIK TYP RF,200,214,216,220 29765 1098.84 PLN
ja mam uzywki sprezyny H&R i wyraznie i w sklepie i na stronie producenta jest zaznaczone ze sa one tez do 220 , tak ze nie wiem jak to z innymi . roznica w ciezaze silnika raczej nie jest az tak wielka ....
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Sob Cze 20, 2009 08:51
hmm zaznaczone jest owszem ale jedna uwaga. W większości opisów innych sprężyn gdy są one postawione w tym samym rzędzie co 214,216 to zazwyczaj jest opisane: excluding diesel z kolei 220 nie oznacza SDI tylko 220 Coupe/ Coupe turbo. Tak więc idąc dalej spręzyny innych firm nadające się do 214,216 nie nadają się dla diesli ( wg. opisu producentów ) więc przypuszczam, że H&R również diesla na myśli nie miało. Może się mylę... Szukam cały czas tego zawieszenia od ZR, nie wiem jak to ze sprężynami czy można by tylko sprężynki przerzucić. Jak nie znajdę do tygodnia, wezmę PI bo według opisów tylko te mają zaznaczoną przydatność dla SDI.
PS. Rover 216 jest o 110kg lżejszy od 220SDi, podejrzewam, że większość to kwestia silnika. Wydaje mi się, że te 100kg jednak robi różnicę a z podniesioną pupcią raczej jeździć nie chcę
Co do tych sprezyn Xpower co dales link, to podejda one tylko do zawiechy od Zr. Obnizaja max 25mm i w ZR nie musisz wymieniac amorkow. Gdybys chcial te sprezyny to musisz krotkie amorki tez brac.
Co do rozporki, cena moze byc zachecajaca, nowa kosztuje okolo 60£. warto napewno zalozyc, tylko nie wiem czy podejdzie ona do diesla. Etech opisuje ze jest to rozporka do 200 i ZR tylko z silnikiem 1.4 . Gdyby pasowala do diesla, to bylaby informacja ze podejdzie tez do ZR iDT
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum