-dla mnie tak,mam wielu znajomych mechaników,a firma w której pracuję nie jest znowu taka mała (centrala,3 filie w kraju,jedna na Słowacji)-nigdy nie słyszałem o takim przypadku...
Jest ich sporo, dlatego w R400/R600 warto co przegląd, czy wymianę oleju sprawdzić sworznie.
tetryk napisał/a:
po czesci masz rację,ale skoro r400/r600 jest znacznie bardziej awaryjny w tej kwestii,to powinna się sprzedawać podobna ilośc elementów zawieszenia,nieprawdaż ?
To już kwestia tego co znaczy znacznie bardziej...
Ale akurat jeśli chodzi o Roverki, to jednak chyba wierzę Goni i Tomiemu i mam też swoje doświadczenia z R600 - nigdy nic nie poszło, ale sworzeni wymieniam dość często, a Gonia z Tomimi mieli wszystkie Roverki o których mówimy - 2 razy R200 kanciak, 2 razy R200, R25, R400, ZS, R600, jeżdżą dużo i wiem, że dokładnie serwisują swoje auta, co nie uchroniło ich od pęknięcia sworznia w R400.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 09:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 27, 2009 13:30
tetryk napisał/a:
Tomi napisał/a:
W klekocie (R420D) już chyba 2 razy... i raz urwane koło przednie.
-jak dbasz tak masz...jak jest luz to się wymienia,a nie czeka aż koło odpadnie.....
Wiesz, sęk w tym, że jeśli tylko coś zaczyna stukać, muszę to conajmniej zdjagnozować... a sworznie dolnych wahaczy są dość upierdliwe. Sworzeń w prawym kole miał luz i został wymieniony na nowy, oryginalny sworzeń MG ROVER (16mm. przy gwincie - jeśli masz duże doświadczenie to powinieneś wiedzieć o czym piszę ). Lewy luzów nie miał i nie wypadł... po prostu go ścięło... dlatego do R400/45 i 600 stosuję i stosowałem bardzo dobrej jakości zamienniki (n.p. 555) lub jeśli były niedostępne, odżałowałem i ściągałem oryginał.
tetryk napisał/a:
Tomi napisał/a:
To widocznie masz małe doświadczenie
-być może...
Wątek był o "nieszczęsnym" tylnym zawieszeniu w R200 (ZTCP), więc odpowiedz na pytanie: Czy zdażyło Ci się, aby ktoś zamawiał tuleje tylnej belki do R200 Jedyne sytuacje, z którymi się spotkałem, to skrzywienie tylnej belki po kontakcie z krawężnikiem lub wygięcie belki lub piasty (z prawej strony) na skutek notorycznego zawracania na ręcznym
stosowałem bardzo dobrej jakości zamienniki (n.p. 555)
-dobrej jakości zamiennik to dla mnie MOOG,TRW-jesli masz duże doświadczenie to wiesz o czym mówię...
tak się składa że sprzedajesz części do jednej marki-to twoja najwieksza zaleta ,ale obawiam się ze również największa "wada"...jestes dobry,a nawet bardzo dobry w wąskim zakresie,ok,ale warto tez czasami popatrzeć na inne marki i usterki w innych samochodach.....
generalnie wątek dotyczył najbardziej "brytyjskiego" modelu marki rover-wyraziłem tylko swoją skromną opinię,sam chyba przyznasz że modyfikacje i sam proces projektowania nowej 200 był bardzo "samodzielny"-większość innych modeli tej marki była przeważnie powaznie zmodyfikowanymi konstrukacjami hondy,lub była projektowana przy współudziale bmw......
ja się nie specjalizuję w roverach,wogóle nie specjalizuję się w dziedzinie "marek",poprostu staramy się obsłużyć każdego klienta najlepiej jak umiemy i jak się da.....ale tak się składa że paru znajomych miało 200,a gdyby do 400 doliczyć ilośc hond jeżdzących (ma i mb),to przypuszczam że ilość tych auta jest zbliżona...a zawieszenie w hondzie/roverze civiv/400
wcale nie jest takie awaryjne ,jak się tobie wydaje,możesz zapytać włascicieli focusów,"alfistów" lub włascicieli audi z napędem quatro......
p.s.
warto by było do 200 jeszcze chyba dodać 100....... -bo to też samodzielna konstrukacja rovera
A ja mam taki pomysła by zrobić jakiegoś posta z listą zgodności.
Tzn napisać jakie częsci pasują do Rovera/Land Rover'a od innych aut.
Jaki jest tego sens.
Podaję konkretny przykład.
Land Rover Freelander po listingu
Cena chalogenów na allegro to 150zł w górę.
Okazuje się że są one identyczne jak w Mondeo
Cena takich nowych 60zł
Okazuje się że wiele częsci było używane również w innych autach i są o wiele tańsze.
Wybierając się na jakiś szrot w poszukiwaniu plastików i innych dupereli nie musimy szukać tylko w Land Roverach bo tak naprzykład okazuje się że boczny kierunek pasuje od Hondy Civic a tych jest od groma na szrotach.
Kto o tym nie wie słono płaci bo ludzie wykorzystują to że ta marka nie jest aż tak popularna.
Myślę że warto by było zrobić taki temat a potem bym to sensownie pozbierał i zrobił jakiś poradnik.
Można naprawde sporo zaoszczędzić mając taką wiedzę.
Okazuje się na przykład że osławiona już i bardzo droga IRD w silnikach TD4 pasuje od BMW a taką można ściągnąć ze Słowacji za uwaga 1800zł nową !
Pozostałe posty, zgodnie z sugestią MaRKa i zgodą pozostałych rozmówców zostały usunięte.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum