Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Alternator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Alternator
Autor Wiadomość
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 16:56   [R200] Alternator
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam
Dzisiaj trochę popadało i podczas jazdy zalało mi alternator. Zapaliła się lampka ładowania i oznajmiła, że nie ładuje( co potwierdziły pomiary miernikiem).
Nie wiem co mogło się zjarac, ale na pewno taniej będzie kupic cały używany [cena 80-100], niż naprawiac, bo sam regulator napięcia to koszt ok.100 zeta.
Nie jestem tylko pewien cz alternator od silnika 1.4 pasuje do 1.4 16V? Czy jest jakaś różnica?
Kod:


[ Dodano: Czw Lip 09, 2009 21:11 ]
Nikt nie wie czy jest jakaś różnica?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 00:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 09, 2009 16:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 08:30   

Niekoniecznie aż tak, ja za regulator w Warszawie, w styczniu 2007, oryginał Lucasa, dałem 45 PLN a za prostownik, też tej firmy, 40 PLN.
W tych alternatorach, niestety, ale często padają diody prostownika, konkretnie dodatnie, przebija je, jeśli chodzi o szczegóły i wtedy akumulator rozładowuje się przez to przebicie do masy i grozi to pożarem samochodu.
Wymiana samego regulatora to moment, bo trzyma się na tylnej obudowie alternatora, na trzech śrubkach na nasadkę nr 7 czy 6, nie pamiętam już, i jedna tylko złączka.
Z prostownikiem jest nieco gorzej, bo trzeba rozkręcać alternator i odlutowywać prostownik od końcówek faz stojana, bo jest niestety, lutowany. Ja poradziłem sobie za pośrednictwem dwóch lutownic, używanych jednocześnie. Jedną nie da rady.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
lucky 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 08:49   

Jeżeli masz pierwszy alternator Magneti Marelli, to radziłbym go wymienić w całości. Mam takiego samego R-200 w tym samym wieku. Z 5 lat temu zaczęło się od zalania w ulewie, drobna niedroga naprawa, a w zeszłym roku alternator się rozsypał i zablokował silnik. Myślałem, że rozrząd poszedł, bo był kilka miesięcy po wymianie i może niedokładnie został zrobiony. Na szczęście zanim alternator padł, to się tłukł i w momencie zablokowania silnika auto stało na niskich obrotach. Skończyło się na wymianie alternatora. Jeżeli możesz kupić niedrogo alternator i nie jest to MM, to byłoby chyba najlepsze. I tak bez tego się nie obejdzie. W kolejce i tak już czeka rozrusznik MM (u mnie na razie naprawiany i działa).
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 09:00   

Mam oryginalny, do którego powróciłem w styczniu 2007, miałem wstawiony zamiennik w sierpniu 2006, gdy w oryginale padły diody.Pierwotny alternator jest w doskonałej formie, zarówno mechanicznej, jak i elektrycznej, choć ma - z winy "szpecjalisty" lekko podwędzoną jedną fazę stojana, bo na przebitej dodatniej diodzie podłączył do do aku i kręcił silnikiem, kilkanaście sekund wystarczyło, żeby poczuć w powietrzu smród topionej emalii.
Dalej wziąłem się za niego sam, bo wiadomo, oddasz samochód "fachowcom" to popsują i jeszcze pieniądze wezmą.
Alternator to na prawdę piękne urządzenie, jest proste, niezawodne, trwałe i w porównaniu do prądnicy prądu stałego - o wiele tańsze. Do tego, jego naprawa jest też banalna a części ogólnodostępne. Ja poradziłem sobie całkowicie sam, zresztą z całym samochodem tak postępuje i dla tego ten trzynastoletni Poldorover jeszcze chodzi i to całkiem dobrze.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Lip 10, 2009 10:17   

oprawca_1978 napisał/a:
Ja poradziłem sobie całkowicie sam, zresztą z całym samochodem tak postępuje i dla tego ten trzynastoletni Poldorover jeszcze chodzi i to całkiem dobrze.


Tylko ta nięszczęsna nakrętka koła pasowego na wale stoi Ci okoniem. :mrgreen:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 10:27   

PTE napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
Ja poradziłem sobie całkowicie sam, zresztą z całym samochodem tak postępuje i dla tego ten trzynastoletni Poldorover jeszcze chodzi i to całkiem dobrze.


Tylko ta nięszczęsna nakrętka koła pasowego na wale stoi Ci okoniem. :mrgreen:


Żeby okoniem.. To jakiś tytanowy fenix.. Ale mam już rurkę jednometrową, komplet kluczy profesjonalnych za 250 PLN oraz urlop. Będzie jak to powiedział nieżyjący już aktor, Cezary Julski w odcinku serialu Alternatywy 4 z weselem - "Albo ona mnie - albo ja ją". "Albo rybka, albo pipka", jakby dodał Stanisław Anioł!
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Lip 10, 2009 11:53   

oprawca_1978 napisał/a:
(...)Będzie jak to powiedział nieżyjący już aktor, Cezary Julski w odcinku serialu Alternatywy 4 z weselem(...)


A przedtem zapytał : "Wujek - masz żabkę?" :mrgreen:

Widzę że jednak nie odpuściłeś tematu :ok:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 14:30   

podepnę się bo nikt mi nie odpisuje, chyba źle sformułowałem temat: odpaliłem po ok 10 sek zapaliła się lampka ABS przy hamowaniu gasła, jadąc paliła się dalej po 3 min jazdy zobaczyłem że spod maski idzie dym zatrzymałem się otwieram maskę i widzę że dymi się z okolicy alternatora, po chwili przestało, odpaliłem żeby zobaczyć czy kręci się pasek, pasek się kręci, rolka się kręci, wirnik się kręci, niby ok a jak psiknąłem na rolkę tą przy alternatorze to sprej się zagotował masakra ktoś ma jakiś pomysł :bezradny:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Lip 10, 2009 14:42   

Może zatarte łożyska alternatora? Za duży naciąg paska? :bezradny: Zdejmij pasek i sprawdź jak się obraca alternator...
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 14:53   

jeszcze nigdy go nie zdejmowałem, jakiego klucza będę potrzebował, i co popuścić żeby go zdjąć, jak powinien się obracać po zdjęciu, i jak ewentualnie to będą te łożyska to jak je wymienić :?:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 14:54   

Zdejmij pasek alternatora i zakręć go ręką. Wirnik powinien dać się poruszyć dosłownie jednym palcem. Na wyłączonym zapłonie wirnik ma prawo mieć opory, związane z łożyskowaniem wirnika, oraz tarciem szczotek regulatora napięcia, który przez nie zasila uzwojenie wzbudzania wirnika.
Ponownie spróbuj ocenić opory wirnika po właczeniu zapłonu. Opór powinien być nieco większy, gdyż związany jest z koniecznością pokonania siły strumienia magnetycznego, pochodzącego od wzbudzania alternatora. Niemniej jednak, jedną ręką, dosłownie, powinien dać się zakręcić. Kiedyś bawiłem się wyjętym, naprawionym alternatorem, oceniając jego opory bez zasilania wzbudzania i z zasilaniem i są one większe po włączeniu zasilania, wiadomo.
Jeśli bez włączonego zapłonu (brak zasilania wzbudzania alternatora) nie da się go zakręcić ręką, czy też będzie on miał nienaturalne opory, to łożyska do wymiany, a może być np. pęknięty korpus alternatora i wtedy w zasadzie, cały do wymiany.
Kopcenie się z alternatora może być tez związane z uszkodzeniem jego diod prostowniczych, a kontkretnie, diod dodatnich. Na domiar złego, w tych alternatorach często diody wzbudzania ulegają samoistnemu uszkodzeniu, i to właśnie diody dotatnie, które po prostu, nie wiadomo dla czego, dostają przebicia. A jak dioda dodatnia ma przebicie, to przewodzi jak przewód. A co się wtedy dzieje z uzwojeniem stojana, każdy, kto zna obwód alternatora, wiedzieć powinien. Spotkała mnie taka przygoda, po przebiciu diod dodatnich, akumulator przez to właśnie przebicie, rozładowywał się przez jedną fazę do masy i efektem było jej podwędzenie, z efektami m.inn smrodu spalonych uzwojeń i lekkim dymem. Co ciekawe, nie została ta faza uszkodzona, jeżdżę z tym alteranatorem już ponad drugi rok i działa dobrze, ładowanie jest. Widać nie do końca się skopciła i nie ma przebić do masy i nie ma przebić międzyzwojowych, choć widać po tej fazie, że jest czarniejsza i druty lekko są powichrowane.
Prostownik alternatora - jego diody - bezwzględnie do sprawdzenia. Koszt nowego prostownika, Lucas, to max. 60 PLN. Regulatora, jak będzie konieczność wymiany, ze 70 PLN max.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 15:00   

a jak popuścić pasek? i czy to dymienie ma związek zapalającym się i gasnącym ABS-em, czy to dwa odrębne problemy
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 15:09   

Jak z ABS-em, to może pasek pompy ABS, bo zdaje się, taka powinna występować. Może kończy swój żywot, albo co innego. Znaczy się, pompa może się zacierać, na przykład, i od tego, pasek się wędzi.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 15:20   

ja tak sobie myślę, że jak faktycznie zacierają się łożyska alternatora to może idzie trochę mniej prądu i dlatego zapala się lampka ABS, bo sam ABS działa kół mi nie blokuje bo sprawdziłem tylko czemu gaśnie jak hamuję, na postoju nie gaśnie jak naciskam hamulec tylko w czasie jazdy, za to na postoju jak gasiłem światła to gasła jak zapalałem to się zapalała (dziwne rzeczy) no i ta rolka wychodząca z alternatora po 2 min od zapalenia auta woda się na niej gotuje

[ Dodano: Pią Lip 10, 2009 16:45 ]
przeszukałem właśnie rave i nie znalazłem żadnego paska od pompy ABS, coś jak pompa jest za akumulatorem z takimi rurkami ale bez paska
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 16:53   

To jest akumulator ciśnienia do układu ABS. Sprawdź wszystkie czujniki w układzie ABS, jest ich trochę, przy kołach, itd..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 17:33   

czyli te 2 usterki wg. ciebie nie są ze sobą powiązane, zacznę dziś od sprawdzenia alternatora (łożysk), jak tą awarię ogarnę to zobaczymy co z tym ABS-em, czy dalej będzie to samo czy też nie, mi się wydaje że to się jakoś wiąże, no bo nagle zapala mi się ABS kontrolka dziwnie reaguje na (hamowanie, zapalanie świateł itd.) po 3 min. jazdy dymi mi się rozrusznik dodam że głownie po hamowaniu tak to wyglądało jak jechałem dymu nie było widać stawałem na światłach i dymek się pojawiał

[ Dodano: Pią Lip 10, 2009 20:06 ]
przed ściągnięciem paska postanowiłem jeszcze raz dzisiaj odpalić auto i okazało się że dziś nie ma już ładowania(wczoraj było, a ABS się już nie zapalił), postanowiłem że wymontuję alternator, na aledrogo zamówię jakiś używany, a starym zajmę się później, tylko jak zdjąć ten stary POMOCY?, nie mogę ruszyć ani śruby łączącej go z "łapą" u góry, ani tej pod paskiem, masakra jakaś nawet pół metrowa przedłużka nie pomogła, czy poza tymi dwoma są jeszcze jakieś do odkręcenia?
jaki alternator polecacie kupić?
a może ktoś ma do sprzedania?
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Nie Lip 12, 2009 17:13   

Autko na chodzie.
Nie bawiłem sie w naprawianie, bo się na tym nie znam, a usterkę trzeba w jakiś sposób zdiagnozowac.
Kupiłem więc alternator na szrocie z Anglika za 80 zeta i śmiga bez zarzutu
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Nie Lip 12, 2009 18:52   

duklos, mógł mi podać typ tego starego, i sory :wink: że się podpiąłem pod twojego posta
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 11:57   

marcze83 napisał/a:
duklos, mógł mi podać typ tego starego, i sory :wink: że się podpiąłem pod twojego posta



Typ starego alternatora?
Magneti Marelli 1.4 Rover 200
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 14:08   

chodziło mi o typ np. A115I-65 jaki ty miałeś, ale to już nieaktualne, zamówiłem i czekam na paczkę mam nadzieję że jak założę nowy(po regeneracji) to wszystko będzie ok
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Alternator od 25
wachu990 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Maj 09, 2011 23:06
wachu990
Brak nowych postów [R200] Popsuty Alternator
robsonvw Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Gru 30, 2013 20:38
komoss
Brak nowych postów [R200 1,4 98r] grzejacy sie alternator
siejson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Cze 03, 2010 19:07
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R200,1997,1.4 16V] Alternator
hawczyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lis 13, 2008 10:02
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink