Forum Klubu ROVERki.pl :: [420 SDi 97r] Problemy z silnikiem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[420 SDi 97r] Problemy z silnikiem.

Silnik "skacze" przy ruszaniu.
Autor Wiadomość
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



Wysłany: Sro Sie 19, 2009 09:17   [420 SDi 97r] Problemy z silnikiem.

Witam.

Zanim postanowiłem założyć nowy temat dużo szukałem i czytałem postów na forum. Problemy były podobne, ale..... Przedstawię jak to wygląda w przypadku mojego roverka.
Model jak w temacie. Objawy zaczynają być widoczne przy mocno rozgrzanym silniku, gdy ruszam zaczyna tyrpać - mocne drżenia. Szczególnie na wzniesieniach. Dzieje się to tylko na pierwszym biegu, przy zmianie na kolejne już nie. Dodatkowo jest problem z włączeniem pierwszego biegu (lekki opór). Natomiast ze wstecznym mam taką historię, gdy bezpośrednio wrzucam wsteczny, np. cofając z parkingu, słychać zgrzyt. Jeśli najpierw wrzucę pierwszy bieg a później wsteczny jest miodzio.
Proszę o porady. Z mechanikami to jest tak: zaczną wymieniać wszystko po kolei, aż się uda (albo nie :) , już to przerabiałem). Zdaję sobie sprawę, że nie można nic wywróżyć :) , ale ktoś może walczył z takimi dolegliwościami.

Z góry dzięki za zainteresowanie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 19, 2009 09:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 19, 2009 09:49   

ppavel napisał/a:
Objawy zaczynają być widoczne przy mocno rozgrzanym silniku, gdy ruszam zaczyna tyrpać - mocne drżenia. Szczególnie na wzniesieniach.

Mi to wyglada na bicie na sprzęgle/docisku ... po rozgrzaniu się ujawnia - przerabiałem to w starej madzi 626.

ppavel napisał/a:
Natomiast ze wstecznym mam taką historię, gdy bezpośrednio wrzucam wsteczny, np. cofając z parkingu, słychać zgrzyt. Jeśli najpierw wrzucę pierwszy bieg a później wsteczny jest miodzio.

To normalne i trzeba się przyzwyczaić - możesz też przez 3 bieg przechodzić, lub po prostu powoli wrzucać wsteczny to też wskoczy bez zgrzytu :ok: Taki urok skrzyni PG1 :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



Wysłany: Sro Sie 19, 2009 21:59   [420 SDi 97r] Problemy z silnikiem.

Hmmm. Brt możesz doradzić, czy kupić kompletne sprzęgło? Jeśli tak to jakie? Wiesz jak zawsze. Tanie i najlepsze. :) Oczywiście żartuję.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 19, 2009 22:04   

Ja swoje regenerowałem (wymiana okładzin i szlif docisku) z dobrym skutkiem ... ale moje było proste .... paru użytkowników ma nationala i o ile wiem da sie na nich jeździc, ale to nie orginał i dużo zależy od trafienia ... orginał to valeo, ale tani nie jest ... tyle mojej wiedzy ,,, moze ktoś kto wymieniał coś wiecej powie, no i wypadałoby potwierdzić diagnozę ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 13:13   [420 SDi 97r] Problemy z silnikiem.

Oczywiście po odwiedzeniu warsztatu napiszę co i jak. Myślę, że nastąpi to w ciągu dwóch tygodni. Zaczynam szukać sprzęgła. Dowiem się również ile kosztuje regeneracja.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 14:39   

Witam. Ja mam coprawda benzynkę ale miałem bardzo podobne objawy. Zdecydowałem się na wymianę sprzęgła. Wybór padł na Valeo. Sprzęgło po wyjęciu nie wyglądało na jakieś bardzo zużyte ale miałem już nowe to je wymieniłem. No i przy wymianie zauważyłem że poduszka skrzyni biegów (ta od strony lewego koła) nie nadaje się do użytku. Zanim znalazłem nową 2 dni jeździłem na tej zużytej i z nowym sprzęgłem, drgania były nadal aczkolwiek już dużo mniejsze. Po założeniu nowej poduszki wszystko chodzi pięknie i gładko:) . Teraz jakbym miał taki problem to zacząłbym od sprawdzenia tej właśnie poduszki.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 14:43   

Brt napisał/a:
Ja swoje regenerowałem (wymiana okładzin i szlif docisku)

jakie są koszty takiego zabiegu?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 14:54   

tarcza z łożyskiem oporowym 120PLN :ok: szlif docisku nie wiem niestety .. 4lata temu za kompletną regeneracje zapłaciłem 210PLN
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 21, 2009 07:34   

Brt napisał/a:
4lata temu za kompletną regeneracje zapłaciłem 210PLN

biorąc pod uwagę cenę nowego sprzęgła opłaca się zregenerować
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



  Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 15:38   [420 SDi 97r] Problemy z silnikiem.

Sprawa przedstawia się następująco.
Byłem u znachora. Pierwsze co mu się "rzuciło w oko" :) to walnięta tylna poduszka zawieszenia silnika, co mnie ucieszyło, bo koszt naprawy mniejszy niż wymiana sprzęgła (mam nadzieję, że nie trzeba będzie). Optymizm troszku ostygł jak zacząłem szukać tejże poduszki. Czas oczekiwania 2 weeks. Oczywiście szukałem nowej. Kupić używkę, to na dwoje babcia wróżyła. Oby tylko pozostałe poduszki wytrzymały. No i oczywiście oby to była tylko taka przyczyna. Będę informował na bieżąco o efektach wymiany.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 17:42   Re: [420 SDi 97r] Problemy z silnikiem.

ppavel napisał/a:
Czas oczekiwania 2 weeks.

Pytałeś u Tomiego?

www.tomateam.pl
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



Wysłany: Sob Paź 17, 2009 21:34   [420 SDi 97r] Problemy z silnikiem.

Pytałem. Zapasy się skończyły. W tym tygodniu powinna się pojawić. Między czasie dowiedziałem się, że w Warszawie jest warsztat, gdzie regenerują poduchy. Robią własne odlewy z gumy i to ponoć naprawdę dobrej jakości. Minus to taki, że trzeba wymontować poduszkę. Plus trwa to pnoć nie dłużej jak 24h. Osobiście nie sprawdzałem.Czekam na towar od Tomiego. Natomiast jeśli się okaże, iż do wymiany jest np. poducha skrzyni, to może zapytam u nich.

[ Dodano: Nie Wrz 20, 2009 23:09 ]
No i lipa. Poprzedni mechanik postawił na poduszkę. Nie trafił. Pojechałem do drugiego. Sprzęgło. Mam nadzieję, że ten się nie myli. cdn...

[ Dodano: Pon Wrz 21, 2009 09:17 ]
Mobile mam pytanie odnośnie średnicy sprzęgła. Czy w tym modelu pracuje sprzęgło o średnicy 230?

[ Dodano: Sob Paź 17, 2009 22:34 ]
Brt niestety miałeś rację..... Po wymianie sprzęgła lata jak ta lala. :) Trochę kosztowało, ale jestem zadowolony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 416] Osłona pod silnikiem...?
misiekns Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Sie 18, 2011 20:28
greg-si
Brak nowych postów [R45] Problem z silnikiem
Michal3k22 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Kwi 26, 2011 09:26
Michal3k22
Brak nowych postów [R45] PROBLEM Z SILNIKIEM
ASTRA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 09, 2011 23:09
zdenek
Brak nowych postów [45] Problem z silnikiem
Skawa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Lut 12, 2011 00:02
Skawa
Brak nowych postów [ 420 di ] problem z silnikiem
customer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Sty 22, 2011 08:37
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink