Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sob Sie 29, 2009 09:44
KOSZTY są różne zależne od producenta uszczelka zaczyna się od 130 za syf do 170zł za markowy produkt , napinacz zależy od tego jaki masz w aucie , czy automatyczny lub manualny typ.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Sob Sie 29, 2009 21:14
Znalazlem wlasnie swoj post w ktorym pisalem jakie czesci uzylem i ich cene (dokladna) do robienia glowicy, wiec kopiuje:
-uszczelka pod glowice____ELRING________90 pln
-uszczelniacze zaworow___FAI____________60 pln
-uszczelniacze walkow____GOETZE________40 pln
-uszczelka dolotu________VICTOR REINZ___20 pln
-uszczelka wydech_______FAI____________10 pln
-filtr oleju______________MANN__________15 pln
-olej 10W40____________MOBIL__________75 pln
-plyn chlodniczy_________BORYGO________39 pln
Wychodzi na to, ze uszczelke dobrej firmy mozna kupic znacznie taniej (90 pln) niz syf (powyzej 130 pln).
Prosze tylko nie pisac, ze podroba.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Nie Sie 30, 2009 21:16
Nie chce mi sie wierzyc, ze w przeciagu 2,3 miesiecy ceny poszly 100% w gore. Jutro sie dowiem z ciekawosci po ile stoi tam gdzie kupowalem. Zreszta na allegro dalej maja w tej cenie co mieli dotychczas czyli 120pln ----- ich podwyzka nie dosiegla?
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Nie Sie 30, 2009 21:55
Ale po co? Pisalem wyzej, ze to zdziercy 1 klasa.
Dla porownania uszczelke kolektorowa wydechu kupilem za 10 pln a w IC chcieli 36 pln ----tylko desperat kupuje u nich .
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Sie 30, 2009 22:02
ja rozumiem , ciebie ale kiedyś mój kolega miał taki przypadek że pękł nowy pasek , kupiony w jakiejś mniejszej hurtowni , i były straszne problemy z reklamacją bo w takim przypadku gwarant musi ponieść koszt naprawy , a wiadomo jakie to koszty przy rozwalonej głowicy, a w IC nie ma problemów , jeśli jest wada materiału płacą za twoją robotę lub części , także coś za coś . Po za tym mniejszy hurtownik czasami sprzedaje towar z zapasów magazynowych , a te dużo zawsze mają w miarę świeże dostawy ,a to się liczy w przypadku pasków rozrządu które mają przeważnie datę ważności takiego paska . Także trzeba to przeliczyć bo jak to mówią skąpy traci dwa razy . pozdrawiam.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Nie Sie 30, 2009 22:14
PHJOWI napisał/a:
Także trzeba to przeliczyć bo jak to mówią skąpy traci dwa razy
No ale o pasku teraz nie rozmawiamy i podales jakis extrymalny przypadek . Rozmawiamy o roznicy w cenie tych samych czesci, tych samych producentow. Kupujac w sklepie z ,,normalnymi" cenami ten sam produkt co w IC wcale nie wykazujemy sie skapstwem tylko logicznym mysleniem. Po co przeplacac 2/3 krotnie za to samo?
Witam. Przepraszam,ze pisze tak bezposrednio,ale widze ,ze czesto jestes na forum i sporo dajesz informacji ludziom. Prosilbym o podpowiedz- sprawa dosc powazna slynny hgf. Wiem ,ze sporo bylo to walkowane ,ale zapytam sie raz jeszcze. Posiadam silnik 1800 k16 r 75. Jakies pol roku temu wymienialem uszczelke pod glowica i niestety ale padla drugi raz- olej w wodzie i to dosc sporo. ostatnim razem wymienilem tylko uszczelke starego typu orginalna. sruby zostaly stare i to pewnie byl moj blad. prosze o podpowiedz jaka uszczelke kupic ? starego typu czy nowy typ? wiadomo sruby to juz wiem. z gory dziekuje i pozdrawiam sebastian
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 14:26
Nie ma czegoś takiego jak wybór grubości uszczelki w Roverze. Są do wyboru 3 rodzaje :
- starego typu z cienkimi ścieżkami elastomerowymi
- wzmocniona z grubszymi ścieżkami (od 2003)
- MLS wielowarstwowa (najmniej tolerancyjna względem płaskości głowicy czy wysokości tulei cylindrowych). Wymaga wymiany magistrali olejowej.
Polecam ten drugi typ. Jak wejdziesz na allegro to spokojnie rozpoznasz, która jest która.
Dzięki za szybką odpowiedź.
To dość dziwne że nie ma nadwymiaru, u siebie będę robił 3 raz uszczelkę ( co rok na zimę) tym razem postaram się zrobić to sam. Jeśli chodzi o uszczelkę to miałem VICTOR REINZ lecz z tego cowiem to podczas poprzednich wymian śruby glowicy nie były zmieniane, tym razem kupię komplet. Chciałbym zapytać o momenty dokrecania śrób głowiczki i głowicy. Myślę że 55nm powinno wystarczyć bo te 180 stopni jakoś nie przemawia do mnie.
masterblaster, Procedura dokręcania śrub głowicy jest jaka jest nie bez powodu. Jeśli to zlekceważysz za rok możesz znów robić uszczelkę pod głowicą.
Nie jestem mechanikiem ale powiem Ci że facet który robił to u mnie zrobił wszystko książkowo.
Planowanie, nowe szpilki, odpowiednie momenty i kolejność a także 180 stopni. Odpukać w niemalowane, trzeci rok i jest dobrze.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum