Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 20:06 Blokada w skuterze
Kupiłem niedawno skuter i chciałbym zdjąć w nim blokadę.
Wiecie może gdzie można to zrobić za rozsądne pieniądze (w Raszynie powiedzieli mi 150 zł,więc sobie darowałem)
I drugie pytanie-jakie są konsekwencje zdjęcia blokady? (chodzi mi o to co mi może zrobić policja gdy mnie zatrzyma np.za przekroczenie prędkości.
Z góry dziękuję za odpowiedż.
_________________ Nie kradnij.Rząd nie znosi konkurencji.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 20:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli zdejmiesz blokadę żeby pomykać szybciej w świetle prawa możesz stracić dowód rejestracyjny.
Dlaczego? Z definicji motorower to pojazd z silnikiem spalinowym bądź elektrycznym rozwijającym prędkość max 40km/h.
Jeżeli rozblokujesz motorower żeby pomykał szybciej możesz nie robić nic.
Pamiętaj jednak że w takim przypadku masz nieważny dowód rejestracyjny (def. motorowera) i posiadasz nieaktualne ubezpieczenie (ubezpieczony masz motorower a nie motocykl)
Było o tym w lokalnym radio więc starałem się słuchać
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
fearless [Usunięty]
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 21:40
Po pierwsze Witam!
Po drugie, napisz jaki silnik posiada Twój skuter? (dwu czy cztero-suw) oraz jakiej jest marki. Jeśli podasz te dane bardzo prawdopodobne, że będę w stanie pomóc Ci bez ingerencji specjalistycznych zakładów. Ogólnie rzecz ujmując, czasem wystarczy przeciąć jeden kabelek i skuter kręci wyższe prędkości obrotowe - koszty zerowe(nie licząc 10 minut roboty), a czasem trzeba zainwestować w nowy moduł - koszty różne, od 30 do 100 zł)
Dolar3 napisał/a:
I drugie pytanie-jakie są konsekwencje zdjęcia blokady? (chodzi mi o to co mi może zrobić policja gdy mnie zatrzyma np.za przekroczenie prędkości.
TomC napisał/a:
Z definicji motorower to pojazd z silnikiem spalinowym bądź elektrycznym rozwijającym prędkość max 40km/h.
A ja zawsze myślałem że to pojazd nie przekraczający pojemności silnika 50 centów sześciennych Wydaje mi się, że kolega TomC troszkę źle zrozumiał reportaż w radio, lub są jeszcze jakieś inne wytyczne dotyczące motorowerów, nawet ROMETY miały prędkościomierze do 60 km/h i do tej pory mają, i potrafiły rozwijać takie prędkości, są zarejestrowane i ich rejestracje są ważne, mimo że potrafią przekroczyć prędkość 40 km/h.
Co do odblokowania skuterów to znalazłem kiedyś dość dużo i ładnie opisanych filmików na YOUTUBE'i...
Ogólnie chodziło o niezbyt skomplikowaną ingerencję w kilku punktach...
Hej.Skuter to czterosuw ,jakiaś chinszczyzna o poj do 50 cm.Znajomy powiedzial ,ze jemu zdjęli blokadę za flaszkę,a mi powiedzieli że wszystko zależy jakie i ile ma,blokad.Dlatego cena może być różna-od 100 do 150 zł,ale wydaje mi się po prostu że to drogo.
Ps.Fearless -kiedy wpadniesz na grilla?
_________________ Nie kradnij.Rząd nie znosi konkurencji.
I drugie pytanie-jakie są konsekwencje zdjęcia blokady? (chodzi mi o to co mi może zrobić policja gdy mnie zatrzyma np.za przekroczenie prędkości.
Niestety, prócz mandatu za prędkość mogą Ci tylko dać mandat za prowadzenie pojazdu bez właściwych uprawnień (300 zł, bez punktów).
Pomyśl, czy na pewno chcesz to robić.
Czy taki chiński skuter jest przystosowany do większych prędkości i jak zachowa się jego zawieszenie i hamulce przy gwałtownym hamowaniu z 70 km/h?
Pomijając kwestie z zakresu techniki jazdy jednośladem, która trochę się zmienia przy większych prędkościach.
fearless napisał/a:
A ja zawsze myślałem że to pojazd nie przekraczający pojemności silnika 50 centów sześciennych Wydaje mi się, że kolega TomC troszkę źle zrozumiał reportaż w radio, lub są jeszcze jakieś inne wytyczne dotyczące motorowerów, nawet ROMETY miały prędkościomierze do 60 km/h i do tej pory mają, i potrafiły rozwijać takie prędkości, są zarejestrowane i ich rejestracje są ważne, mimo że potrafią przekroczyć prędkość 40 km/h.
A ja jestem pewny, że kolega fearless pisze coś co mu się wydaje, nie podpierając się żadną rzetelną wiedzą i do tego neguje rzetelne informacje kolegi TomC, co może źle się skończyć dla czytającego, który w to uwierzy.
Art. 2 Prawa o Ruchu Drogowym:
Cytat:
46. motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;
Zajrzenie do źródła to nie taka trudna sztuka.
To co kto ma na liczniku nie ma żadnego znaczenia.
Mój Rover ma 240 km/h, a nie jeździ więcej niż 220 km/h.
Jeśli pojazd konstrukcyjnie może przekraczać 45 km/h (nie ma ograniczenia) staje się automatycznie motocyklem i trzeba mieć na niego prawo jazdy kat. A lub A1, a to pociąga kolejne konsekwencje prawne.
Kolega TomC ma rację.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Czy taki chiński skuter jest przystosowany do większych prędkości i jak zachowa się jego zawieszenie i hamulce przy gwałtownym hamowaniu z 70 km/h?
Nie wiem jak się zachowuje chińszczyzna, ale moja SR przy hamowaniu z 100km/h zachowuje się bardzo pewnie. Hamulca są naprawde brzytwa. Zaznaczam jest to 50cm3.Dolar3, najprędzej blokady masz:
-na wariatorze, taka podkładka,
-możliwe, że w filtrze powietrza,
-wydech,
-małą dysza w gaźniku,
-modułowa, często różowy kabelek od tylniego koła, którego trzeba rozłączyc jeśli się da, a jeśli nie to przeciąc.
Nie wiem jak się zachowuje chińszczyzna, ale moja SR przy hamowaniu z 100km/h zachowuje się bardzo pewnie. Hamulca są naprawde brzytwa. Zaznaczam jest to 50cm3.
100 km/h na "pięćdziesiątce"?
Trochę nie chce mi się wierzyć.
Piećdziesiątki mają 5-7 KM i raczej ciężko, żeby 80 km/h przekraczały, a opory rosną w kwadracie prędkości...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
jeśli chodzi o aspekt prawny maciej wszystko wutłumaczył. Motorower to małe coś co nie przekracza 45kmh i ma pojemność do 50ccm. W razie kontroli (głównie złapania na przekroczeniu prędkości) odbierają dowód i kierują na badania techniczne.
Ale nie wiem jak u Ciebie bo u mnie na skutery nikt nie zwraca uwagi a sami policjanci zgodnie twierdzą ze poruszanie się 45kmh w ruchu miejskiem gdzie mało który samochód jedzie poniżej 60-70kmh stanowi zagrożenie. Taki skuter tamuje ruch, zmusza do wyprzedzania itp. Ja a w sumie to brat ma skuter który nie spęłnia żadnych norm prawnych: pojemność 70ccm i prędkość także około 100kmh.
maciej napisał/a:
100 km/h na "pięćdziesiątce"?
nie wierzysz Uwierz Zmieniając 6 rolek i parę sprężyn (wprawionemu zajmuje to 5-10min) jesteś w stanie sprawić że do 50kmh nie ma ze skuterem szans większość samochodów lub odwrotnie, długie bujanie ale duży vmax. Dlatego ściągnięcie blokad to nie wszystko. Każda ingerencja w ukłąd napędowy niesie za sobą inne zmiany w układzie. Dobre i prawidłowe zestrojenie skutera jest kosztowne a po wszystkim zostaje Ci pełno niepotrzebnych (już) rolek, sprężyn i dysz
Co do blokad większość wymienił Rowan ale dochodzi do tego:
- podkładka (przykręcana) za wariatorem,
- zwężka w krućcu ssącym,
- zawirowywacz spalin ale o to chyba chodziło rowan'owi
Co do skutera - jeśli chiński to niech Cię niebiosa strzegą jeśli ściągniesz blokadę Włoskie, japońskie i francuske znoszą to dobrze. Jeśli tył i przód jest wyposażony w dobre tarczówki to zatrzymanie się z 100kmh w większości przypadków na głowę bije samochody
Ja a w sumie to brat ma skuter który nie spęłnia żadnych norm prawnych: pojemność 70ccm i prędkość także około 100kmh.
E tam żadnych.
To po prostu "motocykl" i już.
Dam-Kam napisał/a:
ie wierzysz Uwierz Zmieniając 6 rolek i parę sprężyn (wprawionemu zajmuje to 5-10min) jesteś w stanie sprawić że do 50kmh nie ma ze skuterem szans większość samochodów lub odwrotnie, długie bujanie ale duży vmax.
Ale mówimy o większych modyfikacja przeniesienia napędu, a nie samym zdjęciu blokady.
Tak, to mogę powiedzieć, ze po zmianie przełożeń R600 pojedzie 260 km/h
Jeździłem odblokowanymi pięćdziesiątkami w Grecji i 70 km/h to przy mojej masie było wszystko na co je było stać.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
markowe skutery ale takie pro sportowe po odblokowaniu 80kmh powinny iść bez bólu
no ja jeździłem takimi najzwyklejszymi Piaggio z wypożyczalni - przy moich 100 kg nie chciały więcej niż 70 km/h.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
to Ci powiem że dobrze jechał moja luba ma vespe i też po odblokowaniu leci jej 70kmh ale już kuzyna SYM (teoretycznie na licencji hondy) po odblokowaiu leci ledwo 65kmh
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum