Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam, mam pytanie, czy dostanę gdzieś schemat, lub obrazowy opis podłączenia wszystkich wężyków podciśnieniowych do turbiny ? Pan, który mi wymieniał, się lekko zawahał podpinając je i tak sobie myślę, czy wszystko jest na 100% ok ? Trzy wężyki idą od turbiny. Który dokąd idzie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 24, 2010 20:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 22:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
na fotce nr 2 widać część turbiny. Zaznaczone sytrzałkami są widoczne dwie końcówki (trzecia jest niewidoczna. będzie na nast. fotce) Lewa strzałka pokazuje końcówkę przy jakimś tłoczku od którego wychodzi dźwignia. Prawa strzałka pokazuje końcówkę która jest przy dolocie powietrza do tyrbiny.
trzecia fotka pokazuje ten sam widok turbiny. Strzałka wyjaśnia gdzie znajduje się trzecia końcówka. Jest za wężem wylotowym z turbiny. Nie ma widoczności na nią z tej pozycji, więc strzałka wyjaśnia mniej więcej gdzie ona jest.
na czwartej fotce strzałki pokazują dwa przewody, które mają być podłączone do turbiny. Nie ma pewności, do których końcówek. Wychodzą z zaworu elektro-ciśnieniowego przypiętego do obudowy filtra powietrza.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 18:25
Dobra próbujemy coś z tym fantem zdziałać.
Liczę że ogólne zasady zaturbiania w obu konstrukcjach są podobne (jedna to moja T-seria druga twoja K-seria)
Tu masz ogólny schemat obiegu powietrza w silniku z turbiną (to akurat moja T-seria):
U ciebie na pierwszym zdjęciu masz pokazany wężyk którym jest przekazywany poziom ciśnienia w kolektorze dolotowym za przepustnicą - podłączasz to do zaworku by-pass - jest on odpowiedzialny za zmniejszanie ciśnienia w momencie zamknięcia przepustnicy (na schemacie powyżej nr 6)
Na zdjęciu nr 2 lewa strzałka wskazuje actuator (taki siłownik sterujący zaworem upustowym) jego zadanie to uchylenie zaworu a tym samym zmniejszenie ciśnienia spalin podawanych na część gorącą turbiny, skutek tego jest taki że wirnik turbo zmniejsza obroty i ciśnienie doładowania spada. powinien być tu podłączony przewód z EBC czyli tego ustrojstwa pokazanego na zdjęciu nr 4. Wydaje mi się że powinien to być ten żółty przewód a nie czarny jak masz to podłączone aktualnie.
W tym EBC masz chyba podłączone dobrze, ten obok żółtego musi iść do dolotu gdzieś za filtrem powietrza, a ten jeden obok wtyczki elektrycznej po lewej stronie (zdj. nr 4) do kolektora dolotowego gdzieś przed przepustnicą ale już za turbiną.
Ostatnio zmieniony przez Marrkus Sob Wrz 26, 2009 13:20, w całości zmieniany 1 raz
ok, wężyk idący od zaworu z ciśnieniem za przepustnicą podłączam do zaworku nr 1 (by-passa ). Actuator łączę z zaworkiem nr 1 w EBC. Czyli pozostaje mi połączyć zawór nr 2 w EBC z zaworkiem nr 2 w turbinie. Trochę inaczej jak w schemacie podanym w poprzednim poście. Zawór ten znajduje się coprawda na obudowie turbiny, ale zdaje się, że przy wylotowym miejscu, więc przed przepustnicą, ale też przed intercoolerem. Uf, sprawdzam jutro....hm. Przy okazji pragnę podziękować za zaangażowanie.
[ Dodano: Nie Wrz 27, 2009 23:24 ]
arkus, jesteś fantastic pomagier kilkanaście koników zmarwychwstało. Auto bzyka jak torpeda teraz i spalanie też ładniusie dziękuję wszystkim za rady. Dziękuję Marrkus za schemacik. Pozdrawiam
Rafal
wężyk idący od listwy ciśnieniowej paliwa podłączony był do actuatora, zamiast do by-passa, a żółty wężykbył podłączony do wylotu przed przepustnicą zamiast do actuatora. Ups
[ Dodano: Wto Sie 03, 2010 18:06 ]
na zdjęciu dwie strzałki ukazują dwa punkty do których podpinamy wężyki. Strzałka nr 2 to wylot ciśnienia roboczego sprężonego powietrza, od którego odchodzić ma wężyk, który poprzez EBC kieruje ciśnienie do aktuatora otwierającego wastegate.
Strzałka nr 1 natomiast pokazuje podłączenie wężyka, który nie mam 100% pewności dokąd ma iść ? Jak rozumiem jest to blow-off ?
I jeszcze jedno pytanie, czy EBC ma być cały czas otwarty (przedmuch) i wastegate bedzie się otwierał wtedy, gdy ciśnienie robocze będzie miało taką wartość, na jaką ustawiony jest aktuator ? Czy zawór EBC mma być cały czas nieprzepustowy, a otwierać się ma przy pracy silnika pod obciążeniem i pod wpływem wyższego podciśnienia w kolektorze ssącym ?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sie 03, 2010 17:41
Na chłopski rozum EBC ma być nieprzelotowy a otwierać się jedynie w momencie przekroczenia ciśnienia. W zasadzie to EBC ma jedno wejście i dwa wyjścia. Pierwsze idzie do aktuatora drugie z powrotem do kolektora. W normalnej pozycji powietrze przez ebc idzie do kolektora a w momencie przekroczenia ciśnienia przełącza na aktuator. czyli przedmuch jest ale tylko przez jedno z wyjść. Przez drugie powinno popłynąć w momencie podłączenia napięcia do ebc .
Co do tego co jest zaznaczone nr 1 na zdjęciu to nie jest blow-off tzn ma takie same zadania ale nazywa się inaczej, jest to by-pass. W momencie zamknięcia przepustnicy ciśnienie w dolocie przed przepustnicą rośnie i wirnik turbiny szybko by wyhamował, by temu zapobiec otwiera się ten zaworek i ciśnienie zza turbiny (a z przed przepustnicy) podawane jest ponownie na turbinę - jednym słowem mieli cały czas to samo powietrze. a sterowane jest podciśnieniem wytwarzanym w kolektorze dolotowym za przepustnicą.
Proponował bym podłączyć ten wężyk:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum