faecd, razem z ściemniaczem był przycisk od spryskiwaczy reflektorów, a to będzie następnym krokiem jakim będę chciał osiągnąć, czyli dobre ciśnieniowe spryski reflektorów dobra baza przed przerobieniem reflektorów na soczewkę z wkładem xenonowym
Jak dobrze pójdzie to może przed końcem roku zdążę
Dla porównania min i max:
MIN:
MAX:
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 10, 2009 09:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
razem z ściemniaczem był przycisk od spryskiwaczy reflektorów
Gdzie był ten przycisk od sprysków???
Jak po prawej to chyba się pomyliłeś. Tam jest miejsce na włącznik tempomatu w 2.0 benzynie a w innych wersjach jest zaślepione i ZTCP nigdy nic nie było fabrycznie dokładane. Sam Rave na temat innych przycisków nic nie mówi.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
TomC, możliwe że nie nie było tego nawet w opcji dodatkowej, lecz u mnie niebawem zagości przycisk obok dimmera od ciśnieniowych spryskiwaczy reflektorów rodem z VW.
Możliwe że masz racje, bo samo urządzenie jest z Hondy Civic 5d a jak wiadomo Honda mogla mieć inne wyposażenie, przy najmniej jeżeli chodzi o dimmer i spryski reflektorów to na 100% były w tym miejscu co ja mam zamontowane.
To liczę że się pochwalisz z opisem i fotkami włącznie.
Chociaż ile ja pomykam Roverkiem jeszcze nigdy nie miałem jakoś drastycznie brudnych szkieł reflektorów.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
TomC, na pewno będzie wszystko opisane i sfotografowane na forum z mojej strony, a zabieg potrzebny bo planuje wsadzić soczewki z xenonami i żeby było wszystko OK na pierwszy ogień idą spryski reflektorów
aiwer, trafne spostrzeżenie, jednak już takiego kupiłem, możliwe że poprzedni właściciel coś kombinował lub musiał kupić używana i taka dostał od ręki, nie mam pojęcia jak było Mnie to nie przeszkadza
michu1123, zastanawiam się nad takim chowanym zestawem, lecz będę szukał czegoś tańszego. Z drugiej strony wydaje mi się że lepszym i bardziej realnym zestawem będzie skompletowanie kilku elementów z różnych samochodów np: spryski z Skody Octavi I ok. 50-60 zł, wysokociśnieniowa pompka z Opla Vectry C 30zł, i może nowy zbiorniczek a jak nie to wmontuje się w obecną, przecież wiadomo że nie będę tego używał cały czas tylko aby niebiescy się nie czepiali wężyki mam, jakiś trójnik z zaworkiem mam, kable mam, ewentualnie org. włącznik z Hondy Civic za jakieś 30zł i wszystko
Ale nie będziemy robić tu OT, może w przyszłości pojawi się nowy wątek.
ja jednak bym sprawdzil dokladnie czy ten sciemniacz reguluje napiecie! Zasada swiecenia zarowek jest taka, ze tutaj potrzebny jest prad! Natezenie w Amperach a nie napiecie do swiecenia.
Tak samo jak jest z przygaszaczem lampki otwierania drzwi, tam mamy maly kondensatorek, ktory w pewnym momencie wypuszcza prad nagromadzony powodujac efekt sciemniania... Im mniej pradu tym mniejsze swiecenie.
To dziala na tej samej zasadzie co potencjometr o ktorym pisalem. Zwiekszajac/zmniejszajac opor przy stalym napieciu ukladu regulujemy natezenie pradu!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
faecd, z fizyki wiem że napięcie reguluje siłę świecenia. Miałem w tamtym roku takie doświadczenie.
Pierwszy przykład jaśniejszy to światła mijania. Jak świecą na zgaszonym silniku (12-12,5V) a jak na uruchomionym (14,4V).
Nie wiem jak działa ten potencjometr dlatego było moje pytanie. Muszę do wentylatorków zrobić potencjometr regulujący napięcie bo przy 12-14V słychać je w kabinie a jakby je przykręcił na 10V to byłaby bajka
faecd, wydaje mi się że nie masz 100% racji. Kondensator magazynuje ładunek ale on jak się rozładowuje to też po chwili jest z 12V 10V... aż do rozładowania i zgaśnięcia. Zatem zły przykład.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Działa jak kolejny odbiornik wpięty w szereg po prostu .... w połączeniu szeregowym napięcie w obwodzie dzieli się na poszczególne odbiorniki w zależności od ich parametrów, natomiast prąd w obwodzie jest taki sam na wszystkich odbiornikach. Oczywiście prąd się może zmienić jeśli zmieni się parametry odbiornika/ków w obwodzie (np. zmieniając rezystancję potencjometru) ale jednocześnie zmieni się też rozkład napięć w oczku
Ale tak właściwie jakie to ma znaczenie ... ważne, że regulacja działa
W przypadku tego typu regulacji ważny jest dobór mocy potencjometru, gdyż za słaby po prostu się spali
W przypadku tego typu regulacji ważny jest dobór mocy potencjometru, gdyż za słaby po prostu się spali
Dokładnie. A sądzę że taki potencjometr powinien być ok bo moje wentylatorki łącznie pobierają niecałe 400mA czyli pewnie w okolicach tych wszystkich żaróweczek.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
moze i macie racje...wiem, ze w diodach wyznacznikiem jest prad czyli natezenie (ilosc ladunku w jednostce czasu) i tam regulujac oporem otrzymujemy jasniejsze/ciemniejsze swiecenie:)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum