Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416] sonda lambda
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 416] sonda lambda
Autor Wiadomość
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:37   [R 416] sonda lambda

Witam ... mam problem mianowicie szykuje mi sie wymiana sondy lambda... i kolega polecil mi uniwersalna songe NGK 4 przewodowa .. jak myslicie nada sie czy musze szukac ORYGINALNEJ MG ROVER ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:41   

Z tymi uniwersalnymi różnie bywa. To gwint nie pasuje a to że sie nie komunikuje. Jeden plus ze NGK a nie Bosch. Radze wydac pare zloty wiecej i kupic oryginał! Albo szukaj na allegro jakiegos mlodego rozbitka i bierz z niego bedzie taniej.


Ajesli moge to po czym sugerujesz ze pada Ci lambda?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:43   

Nie musi być oryginalna. U Tomiego też są zamienniki.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:44   

Vesper416, podwyzszonym spalaniem i pomiarami napiecia na niej .... falowaniem obrotow ... nizsza kultura pracy przy zimnym silniku...
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:47   

No to fakt do wymiany tyle ze lambda nie ma nic do zimnego silnika. Działa dopiero jak sie rozgrzeje chyba ze ma grzałke ale w Roverkach chybą są bez grzałek
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:49   

wiem ale osttanio na ozgrzanym tez mi zaczely obroty falowac... i coraz wiecej pali ... takze wina swiec to raczej nie to ... ale ...dziisaj robilem pomiary napiecie nie spada do 0 przy gwaltownym zejsciu z obrotow...
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:50   

a z tym falowaniem to tez nie jestem pewien czy lambda ma jakikolwiek wpływ na nie. Sprawdź przepustnice i silnik krokowy! Jak bedzie z nimi ok a problem bedzie dalej to sprawdzilbym czujnik temperatury ten od ECU.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:53   

sonda idealnie pasuje z poldorovera ( tylko trzeba ciachnac wiazke - krotszy kabel w jest do poldka ) koszt na allegro ok 100 :)
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:57   

Ja mam silnik 1.6 :) i w sumie to to samo, ale mam znajomych i znizki w sklepach i nowa NGK uniwersalna 4 przewodowa moge miec za 78 zlotch, jeszcze jutro przejade sie do INTER CARSU i zobacze co i za ile mi oferuja :)
 
 
kpt 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 132
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 23:02   

78zl to faktycznie bardzo malo jak za sonde.
flapjck1 dobrze mowi, byly na allegro sondy ngk do poldorovera, acz sprzedawca nie byl pewien czy beda pasowac do roverow. i faktycznie, pasuja, ale jakby nie do konca, bo kabel za krotki :) ale to akurat nie problem.
mi jak padla sonda, to roznicy w spalaniu ani kulturze pracy za bardzo nie odczulem, jedynie spaliny byly troszke brudne :)
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 23:26   

kpt, roznie sie to objawia a ile Ci pali teraz w miescie ??

[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 23:26 ]
Vesper416, silnik i przeputnica chyba ok ... ale posluchaj.. sprawdzalem sonde zgodnie z instrukcja na stronei niby na obrotach ma te 0.2-0.8 ale ... przy gwaltownym zamknieciu przepustnicy nie pokazuje i 0 i w ogole uto duzo pali ... nie schodzi odrazu z obrotow tylko zbija je powoli .... oczywiscie na luzie bo w czasie jazdy jak wcisne sprzeglo dosc szybko z nich zbija ...
 
 
kpt 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 132
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 23:26   

srednio wychodzi mi ok 8l jak jezdze tylko po sz-nie, z tym ze do pracy mam taka trase, ze z 15 km polowa to warunki praktycznie pozamiejskie- stala predkosc przelotowa ok 90km/h.
w trasie (bez autostrad) niewiele ponad 6l, jak jade sam i mocno nie depcze. acz nie jest to kapelusznicza jazda, co moze potwierdzic fotka z ost trasy wykonana przez dzielna straz miejska ;)
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 23:30   

kpt, kurcze ciekawi mnie czemu moj pali 12 czy to akurat wina sondy;/
 
 
kpt 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 132
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 23:42   

te 12 to w tylko w miescie, w korkach? mysle ze jakbym przez samo centrum sz-na jezdzil dzien w dzien w szczycie, to 10 by mi palil.
hmmm, a łącznik miedzy pedalami a kierownica nie jest jakis zbyt wyrywny? ;)
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 23:44   

kpt, Nie no wlasnie teraz staram sie ograniczac 2.5 3 tysiaki to jest max ... bardzo rzadko zdarza mi sie krecic go wyzej ...
 
 
tomi78 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 209
Skąd: nowa sol



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 09:07   

Wiesz ja ostatnio kupowalem uniwersalna sade lambda tylko ze boscha i ona nie pasuje do Roverka 416si jest poprostu za gruba i za dluga ta oslona czujnika ktory wkreca sie w rure kolektora jest za gruba i za dluga tak mowili mi mechanicy dwaj , to raczej to jest prawda. A z tego co widzialem to te sondy Ngk maja podobne rozmiary wiec nie wiem czy beda pasowac . Wiec to nie jest prawda ze kazda sonda lambda jak ma 4 przewody bedzie pasowac . Mi mechanik zalozyl sonde od golfa chyba 4 wymienil wtyczke ta ktora sie podpina sonde i teraz mam wtyczke od golfa . Samochod sprawuje sie dobrze ,bo wczesniej mi nierowno chodzil na zimnym tzn. Jak odpalilem przez minute bylo ok po minucie zaczynal nierowno chodzic i tak z 3 minuty i potem zaskakiwal i bylo normalnie . Doszedlem do wniosku ze to grzalka w sondzie padla, wymienilem i jest dobrze.
_________________
Rover 416si 96r.
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 03, 2009 09:10   

tomi78, a jak wygladalo spalanie?? ?? co do sondy, kolega z bratem maja sklep i sprawdzali w katalogu, w razie problemow moglbym ja zwrocic bez zadnego klopotu...
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 03, 2009 09:12   

Vesper416 napisał/a:
Jeden plus ze NGK a nie Bosch.


Oryginalne sondy MG Rover były dostarczane właśnie przez Boscha.

Vesper416 napisał/a:
No to fakt do wymiany tyle ze lambda nie ma nic do zimnego silnika. Działa dopiero jak sie rozgrzeje chyba ze ma grzałke ale w Roverkach chybą są bez grzałek


Jak ma cztery przewody, to ma i grzałkę. U mnie przyczyną niesprawności zimnego silnika była właśnie padnięta grzałka.

tomi78 napisał/a:
Samochod sprawuje sie dobrze ,bo wczesniej mi nierowno chodzil na zimnym tzn. Jak odpalilem przez minute bylo ok po minucie zaczynal nierowno chodzic i tak z 3 minuty i potem zaskakiwal i bylo normalnie . Doszedlem do wniosku ze to grzalka w sondzie padla, wymienilem i jest dobrze.


Miałem identyczne objawy w swoim aucie. Pomiar rezystancji na przewodach grzałki wskazał nieskończoność, czyli musiała być uszkodzona - sprawna posiada rezystancję w granicach kilku Ohmów. Nową sondę dobrałem wg katalogu Boscha.

Całą historię opisałem w tym wątku.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
tomi78 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 209
Skąd: nowa sol



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 09:29   

Spalanie bylo w normie jakosc spalin tez wiec byla napewno padnieta grzalka . Gdy spaliny nagrzaly sonde zaczynala dzialac poprawnie i badanie spalin i zuzycie paliwa nie wskazywaly na sonde lambda . Jezdzilem dlugi czas z tym do mechanikow i kazdy kazal mi wymieniac co innego az sam doszedlem do tego ze to sonda lambda . Nie kazda uniwersalna sonda pasuje i nie sugeruj sie tym co mowia ci sprzedawcy trzeba poprostu dobrac odpowiednia sade uniwersalna do modelu samochodu , albo kupic orginalna do rovera ale koszt takiej jest o duzo wyzszy niz uniwersalnej.
_________________
Rover 416si 96r.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 03, 2009 16:19   

Kot, mi też tyle pali
to jest specyfika naszego miasta że więcej się stoi niż jedzie.
Jak tylko łapałem trochę trasy a później miasto to wychodziło 8l.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r 400 1.6 16v] sonda lambda
LuQas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Mar 29, 2012 16:38
LuQas
Brak nowych postów [R416] sonda lambda
z jakiej firmy?
LU Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Sie 28, 2009 09:12
secio
Brak nowych postów [R416] Sonda lambda
cin1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Paź 18, 2008 22:42
AndrewS
Brak nowych postów [R 45 1.8 00r] Sonda lambda (Prosba)
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Kwi 17, 2008 16:23
piter34
Brak nowych postów [R416] Sonda lambda.
kolory przewodów
Lechos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Maj 08, 2008 14:44
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink