Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Tuleja tylnego wahacza - wymiana
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Tuleja tylnego wahacza - wymiana
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 14:29   [R75] Tuleja tylnego wahacza - wymiana
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,
Dla wszystkich zainteresowanych którzy będą wymieniać tuleje tylnych wahaczy (te pod progiem pasażerów z tyłu) RGX101410 oryginalnie zamontowane w R75 są tuleje TRW nr JBU381. Podejrzewam że pozostałe tuleje w tylnym zawieszeniu będą te same co w E46 tak jak te które wymieniłem. :lol:
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Cze 30, 2011 17:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 13, 2009 14:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zaniewka 



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: M-c Podl



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 19:40   

mam chyba ten sam problem bo nie jest stabilny w czasie jazdy i nie da się ustawić zbiżności . mechanior powiedział że to właśnie sinenbloki w tylnych wachaczach , ale to chyba to samo i też coś wspominał że pasują od jakiejś beemki.
powiedz czy można to zrobić samemu czy potrzeba jest prasa aby je wepchnąć we wlasciwe miejsce :idea:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 20:20   

Witam,
Pasują od E46, możesz kupić te co ja czyli TRW JBU381 lub jakiś zamiennik tylko zwróć uwagę aby były z kołnierzem tak jak te TRW, gdyż na forach BMW piszą że te bez podobno się wyślizgują z gniazd. Mi niestety nikt nie mógł pomóc i kupowałem trochę w ciemno, ale strzał w 10. Zdjąłem takie same jak założyłem.
Wymieniałem sam, czas ok. 2h obie strony jeżeli mówimy o tulejach tych pod progiem z tyłu. Z wybiciem nie będziesz miał problemu ponieważ guma jest w aluminiowej obudowie, ja wybijałem młotkiem i małym przecinakiem. Jak będziesz odkręcał mocowanie te na 3 śruby zaznacz sobie dookoła abyś po wymianie przykręcił tak jak było do momentu ustawienia zbieżności. Wciskałem śrubą z dwiema dużymi podkładkami (weszło prawie do końca w mocowanie) dobiłem delikatnie tylko młotkiem dla pewności że siedzi dobrze. Wahacz odkręcałem bez zdejmowania koła, tylko zabezpieczyłem aby się nie cofało do tyłu ponieważ jak odkręcisz wahacz i zejdzie w dół to możesz zerwać gumowy przewód hamulcowy. Podczas całej wymiany samochód na lewarku tak aby koło było 2cm nad ziemią, a przy przykręcaniu wahacza drugim lewarkiem podniosłem wahacz aby się nie męczyć z załapaniem śrub. Trochę zabawy, ale jak przyjemność z jazdy po wymianie.
Te tuleje są jakoś "dziwnie" zrobione ponieważ po zdjęciu nic nie wskazywało że są zerwane, a jak były założone to koło chodziło do przodu i tyłu o jakieś 3cm, mechanik jeden nawet stwierdził że to są pływające :wink: i tak musi być, ale teraz już wiem że tak ma nie być. Pływające są, ale nie akurat tam. Jak będziesz potrzebował pomocy przy zawieszeniu to pytaj, bo już trochę rzeczy wymieniłem przez 1,5 miesiąca :neutral: , a w piątek wymieniam jeszcze łożyska amortyzatorów z przodu.
Powodzenia i daj znać jak poszło.
 
 
zajcev 




Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lis 28, 2009 22:30   

a jakies zmyslne chwyty koledzy macie moze na odkrecenie tych 3ch srub mocowania wachacza?? mam tak fest zapieczone ze po godzinie walki odpuscilem, bo balem sie skiepscic srube
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lis 28, 2009 22:32   

Spróbuj walnąć mocno parę razy młotkiem od dołu, aby ją zruszyć na gwincie (walnąć w łeb). :wink: Później tylko rura. Nie ciągnij tylko szarp.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 00:36   

A czy w takich przypadkach elektryczny klucz udarowy coś pomoże? można taki kupić za ok 150zł i się zastanawiam czy do odkręcania tego typu zapieczonych śrub się nada? ktoś miał z tym doświadczenie?
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 09:37   

blue827, kluczem pneumatycznym powinno bez problemu pujść ,ostatni dwumasa niemogłem odkręcić kluczem z rórką a pneumatykiem moment :mrgreen:
na alegro są nawet nowe po 99 zł
http://www.allegro.pl/ite...nasadki_fv.html
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 29, 2009 09:40   

apples napisał/a:
Spróbuj walnąć mocno parę razy młotkiem od dołu, aby ją zruszyć na gwincie (walnąć w łeb). :wink: Później tylko rura. Nie ciągnij tylko szarp.

Dodam tylko ze możesz spróbować dokręcać, odkręcać. Raz w jedną raz w drugą strone.
No i przydałby się odrdzewiacz.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 10:17   

podobno najleprzy odrdzewiacz to cocacola :tak:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 11:03   

domel-x napisał/a:
podobno najleprzy odrdzewiacz to cocacola

a dokładnie PepsiCola nie wiem czemu ale CocaCola jest dużo mniej skuteczna.
Czasem pomaga też duża dawka octu
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 12:21   

blue827 napisał/a:
A czy w takich przypadkach elektryczny klucz udarowy coś pomoże? można taki kupić za ok 150zł i się zastanawiam czy do odkręcania tego typu zapieczonych śrub się nada? ktoś miał z tym doświadczenie?


Na pewno pomoże. Musisz mieć tylko dobry kompresor do niego.
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 29, 2009 12:29   

apples napisał/a:
blue827 napisał/a:
A czy w takich przypadkach elektryczny klucz udarowy coś pomoże? można taki kupić za ok 150zł i się zastanawiam czy do odkręcania tego typu zapieczonych śrub się nada? ktoś miał z tym doświadczenie?


Na pewno pomoże. Musisz mieć tylko dobry kompresor do niego.


elektryczny, kompresor ? :razz:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 15:00   

Nożnym chyba by było ciężko. :grin: Używałem kiedyś kluczy pneumatycznych i wiem że potrzebują sporo powietrza. Dobrym rozwiązaniem może być również elektryczny klucz udarowy, ale nie wiem jak z cenami. Pewnie droższy.
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 16:12   

coca cola to odrdzewiacz ale do czegos innego hehe. Kup odrdzewiacz penetrujacy do zapieczonych srub.popsikaj mocno i zostaw na jakies 1,5 godziny.Pozniej jeszcze raz popsikaj i probuj.Na pewno pusci
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 18:12   

grota10 napisał/a:
coca cola to odrdzewiacz ale do czegos innego hehe. Kup odrdzewiacz penetrujacy do zapieczonych srub.popsikaj mocno i zostaw na jakies 1,5 godziny.Pozniej jeszcze raz popsikaj i probuj.Na pewno pusci

no nie gadaj :wink: sam działałem PepsiColą na śruby drążków reakcyjnych w polonezie (wcześniej przy próbie odkręcenia ułamał się klucz) i jedna puściła od Pepsy a drugą musiałem octem i się poddała. Rzecz działa się w niedzielą i nie było gdzie kupić odrdzewiacza penetrującego Poza tym to chyba nie zaszkodzi spróbować tanio i przyjemnie nadmiar można wypić potem żeby ubytki płynów wyrównać :razz: :wink:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
zajcev 




Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 21:54   

koledzy, poprobuje i pepsi i coli i octem sikne i ten ten do penetrowania zardzewialych srub tez kupie, klucz pneumatyczny juz zamowilem, jak zwalcze temat to wszystkim po kolei klikne pomogl;)
jak narazie dzieki za podpowiedzi i po wykonanej robocie dam znac jak poszlo
pozdrawiam
 
 
rav8409 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: goleniów



Wysłany: Czw Sty 13, 2011 22:26   

demontowales caly wachacz(jesli tak, to jak, dokladniej) czy tylko odkecales te 3 sruby przy progu?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 10:21   

rav8409 napisał/a:
demontowales caly wachacz(jesli tak, to jak, dokladniej) czy tylko odkecales te 3 sruby przy progu?
Odkręciłem tylko 3 śruby. Wahacz zejdzie w dół na tyle aby wymienić tuleje. Uważaj tylko abyś nie zerwał przewodu hamulcowego, czujnika ABS i czujnika zużycia klocków. Zaznacz sobie punktakiem w dwóch miejscach jak wahacz jest przykręcony i przylega do nadwozia aby przykręcić w tym samym miejscu i nie rozwalić zbieżności z tyłu.

Tuleje kupione zgodnie z http://forum.roverki.eu/v...p=459274#459274
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 30, 2011 12:42   

apples napisał/a:
Te tuleje są jakoś "dziwnie" zrobione ponieważ po zdjęciu nic nie wskazywało że są zerwane, a jak były założone to koło chodziło do przodu i tyłu o jakieś 3cm

znaczy, że koło przesuwało się z wahaczem o te 3cm w przód i w tył na tej tulei schowanej pod progiem?

(wiem, że dawno to było, ale może pamiętasz :)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Cze 30, 2011 17:52   

kris-tofer napisał/a:
znaczy, że koło przesuwało się z wahaczem o te 3cm w przód i w tył na tej tulei schowanej pod progiem?
Tak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tuleja wahacza
staf Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Wrz 20, 2010 07:49
Gość
Brak nowych postów [R75] Tuleja wahacza
pieknyiro Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Maj 05, 2015 21:02
pieknyiro
Brak nowych postów [R75] Tuleja wahacza (wkład poliuretanowy)
krzychu.b Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Mar 01, 2014 10:35
krzychu.b
Brak nowych postów [R75] Tuleja tylna przedniego wahacza
rafal_s Rover serii 75, MG ZT 20 Pon Kwi 09, 2012 18:07
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Tuleja dolna wahacza przedniego
jacekmarus Rover serii 75, MG ZT 17 Sro Maj 21, 2008 13:11
jacekmarus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink