Forum Klubu ROVERki.pl :: Denaturat w zbiorniku paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Denaturat w zbiorniku paliwa
Autor Wiadomość
SeevS 




Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Gru 03, 2009 21:25   Denaturat w zbiorniku paliwa

Hejo.

Mam pytanie co myślicie o dolewaniu denaturatu do zbiornika paliwa ? Dużo osób poleca dolewanie 0,5 litra denaturatu do 50 l zbiornika paliwa. Dzięki temu w zbiorniku nie osadza się woda. Czy to nie zaszkodzi silnikowi ? Wydaję mi się gdy leje się dobre paliwo to taki rzeczy nie trzeba stosować :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 03, 2009 21:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 21:30   

Raz wlaliśmy do Golfa I (wiem wiem tfu :razz: ), bo ewidentnie musieliśmy trafić na chrzczone paliwo. Dostał litra i mu wszystko przeszło :lol:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 21:32   

SeevS napisał/a:
Mam pytanie co myślicie o dolewaniu denaturatu do zbiornika paliwa

Głupota.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
drlubicz 




Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Gru 03, 2009 21:35   

alkohol wiąże sie z wodą a sam miesza sie z benzyna i to cała sztuka i jest to sposób na spalenie wody, celowo piszę alkohol a nie denaturat bo aktualnie sprzedawany denaturat jest tak rozwodniony że moim zdaniem zostawi więcej wody niż wypali

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 21:35 ]
trzymaj duży stan paliwa w zbiorniku a wody w nim mieć nie bedziesz
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 09:25   

Mayson napisał/a:
SeevS napisał/a:
Mam pytanie co myślicie o dolewaniu denaturatu do zbiornika paliwa

Głupota.

A jakoś konkretnie? ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 09:38   

maciej napisał/a:
A jakoś konkretnie?

Co tu dużo mówić... Za PRLu to służyło w tym celu, co napisałdrlubicz ale obecnie mamy lepszej jakości paliwa, lepszej jakości auta, do tego ztcp, na filtrach paliwa (lub w pobliżu) są zawory spustowe do wody. Poza tym woda nie skropli się, jeśli paliwo w baku oscyluje pomiędzy 1/2, a pełnym. Nikt przy zdrowych zmysłach (technicznych ;) ) nie jeździ z minimalną ilością paliwa w baku, nie wspomnę już o wypalaniu go do (prawie) zera. Jeśli jednak zdarzy się coś takiego jak woda w baku, należy użyć profesjonalnego preparatu np. marki STP, dostępnego właściwie wszędzie, a nie bazować na wiedzy motoryzacyjnej z okresu panowania dinozaurów (ale fanatykom podpowiem, że można lać denaturat również do spryskiwaczy :taa: )

Rok w rok od lat wałkują te sprawy czasopisma mot. stąd moja pierwsza, krótka, acz konkretna, wypowiedź ;)
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 09:44   

Mayson napisał/a:
ale fanatykom podpowiem, że można lać denaturat również do spryskiwaczy

wrażenia zapachowe bezcenne :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 09:56   

Mayson napisał/a:
Za PRLu to służyło w tym celu, co napisał drlubicz ale obecnie mamy lepszej jakości paliwa,

No właśnie czasem mam wątpliwości. ;)

Z resztą się zgadzam, tylko fajnie, że to opisałeś, bo ci, którzy nie śledzą tej prasy też się dowiedzą. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 10:04   

Brt napisał/a:
wrażenia zapachowe bezcenne

Mały ja, tata, Trabant 601S i spryskiwana szyba - jak dziś pamiętam ten smród :lol:
maciej napisał/a:
ci, którzy nie śledzą tej prasy też się dowiedzą

Myślałem, że świadomość motoryzacyjna naszego społeczeństwa rośnie w siłę, ale przed chwilą zwątpiłem (patrz ostatni mój post w "porady techniczne")...
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 10:11   

Mayson napisał/a:
Myślałem, że świadomość motoryzacyjna naszego społeczeństwa rośnie w siłę, ale przed chwilą zwątpiłem (patrz ostatni mój post w "porady techniczne")...

To że rośnie, nie znaczy, ze jest wysoka. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 10:22   

Tysz prowda :wink:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Vickers 




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 113
Skąd: Kłodnica



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:27   

Cytat:
należy użyć profesjonalnego preparatu np. marki STP,


Co do tych "profesjonalnych środków", to na własne oczy widziałem jak kolega próbował w te duże mrozy wlać to do baku. Z butelki wylała się "profesjonalna" galaretowata substancja, której ja bałbym się do motoroweru wlać. Także nie ufałbym tak do końca takim wynalazkom. A denaturat leje odkąd pamiętam i nigdy nie miałem problemów z zamarzniętym układem paliwowym. A i co do jakości paliw w porównaniu z tymi z PRL podchodziłbym nieco sceptycznie. Nawet na Orlenie przy większych trasach chrzczą aby trzeszczy. Przekonała się o tym moja piła spalinowa...
 
 
marcin316 




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 19:40   

Jak dotąd zawsze tankowałem na Orlenie, ale na zimę będę musiał poszukać innej stacji. Wczoraj zmuszony byłem wymienić filtr paliwa, który po rozcięciu okazał się być cały zapchany parafiną, pomimo tego, że dolewam Skyda. Mam jedynie nadzieję że nie nadwyrężyłem żadnego z podzespołów układu paliwowego, gdyż z prawie całkowicie zatkanym filtrem przejechałem kilkanaście km na II biegu przy 1200 obr/min zostawiając za autem smugę białych spalin. W końcu silnik nie chciał pracować nawet na biegu jałowym i trzeba było wzywać holownik.

Wczoraj za namową wujka, który od dłuższego czasu jest kierowcą autobusu, wlałem do zbiornika pół litra nafty (wujek radził wlać 4x tyle), uzupełniłem zbiornik BP Ultimate Diesel i dzisiaj już nie było problemów, jednak i temperatura była znacząco wyższa niż ostatnio.
 
 
dr 




Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 61
Skąd: Ryki/Piaseczno



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 20:50   

Słyszałem że dobrym sposobem jest dolanie 5l benzyny do całego zbiornika ON. Zalecenia mechanika który dostał zamarzniętą cytrynę C2 do uruchomienia. Jeszcze nie próbowałem bo ostatnio dolałem dodatku do diesel-a i narazie jest ok. Następnym razem spróbuje benzynki.
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 20:53   

benzyna jak najbardziej .... nafta to stary sposób, ale też ok ... osobiście obecnie Skydd + ultimate z jednej stacji i zero problemów w 3 dieslach :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
PopaY 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 21:14   

Brt, a auto w garażu trzymasz czy przed blokiem? Bo ja w tej chwili też Skydd (50ml) i cały zbiornik Lotos Dynamic i też problemów nie mam, mam za to z aku, który przy temp. -20 i niższych po prostu nie daje rady :P A to niby prawie nówka Centra Futura + tyle, że ciut mniejsza niż zalecana :P

A jak już gdzieś pisałem. Wujek mój dolewa do VW Transportera (2.5 TDi) na cały zbiornik (85L) 0,5l denaturatu (od 11 lat hehe) i ulepszacz (w tym roku Skydda) i szkopek działa w każdą zimę super :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 21:25   

pod blokiem ... stoją obecnie wszytskie 3 ... jednego nie ruszamy, ale pozostałe 2 śmigają jak ta lala :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Jugol 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 21:28   

Brt napisał/a:
benzyna jak najbardziej .... nafta to stary sposób, ale też ok ... osobiście obecnie Skydd + ultimate z jednej stacji i zero problemów w 3 dieslach :ok:

...wg. ostatnich info. Tomas'a220, te specyfiki typu Skyyd, Xeramic dawkować w ilości dwukrotnie większej- co żem dzisiaj uczynił- zwiększyłem 3 krotnie :mrgreen: , aż strach pomyśleć jaka mieszanka teraz u mnie w baku, ON, 98 Ultimate, Xeramic- ale nie powiem, ma pierdyknięcie :ok:
 
 
azer 




Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 21:30   

Vickers napisał/a:
Cytat:
należy użyć profesjonalnego preparatu np. marki STP,


Co do tych "profesjonalnych środków", to na własne oczy widziałem jak kolega próbował w te duże mrozy wlać to do baku. Z butelki wylała się "profesjonalna" galaretowata substancja, której ja bałbym się do motoroweru wlać. Także nie ufałbym tak do końca takim wynalazkom
tyle że takie środki dzialają w połączeniu z ropą i wtedy się sprawdzają. Te środki wlewa się przed tankowaniem a w miare cieple paliwo rozpuści tą galaretę, podejrzewam że po fakcie, tj gdy już parafina się wytrącila i paliwo jest lodowate to jakaś reakcja również pozwala zadziałać.
 
 
 
Jugol 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 21:33   

Vickers napisał/a:
wylała się "profesjonalna" galaretowata substancja

...depresator miał po prostu przemarznięty-ale producent wyraźnie pisze, że trzeba go doprowadzić do postaci płynnej i dopiero aplikować do baku :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ceny paliwa...
maciej Offtopic 154 Wto Sie 28, 2012 12:51
kzrr
Brak nowych postów Zużycie paliwa
ale w innym wymiarze :) - tego nie było
DawidNB Offtopic 25 Wto Cze 17, 2008 13:11
Tempest
Brak nowych postów cena paliwa PB 95
Lewis Offtopic 49 Pią Lip 29, 2011 13:26
kumilek23
Brak nowych postów kupno paliwa hurtem
kadzaf Offtopic 16 Czw Lut 19, 2009 01:46
kadzaf
Brak nowych postów Dodatki do paliwa nie dla K-series
Remigiusz Offtopic 0 Pią Sty 24, 2014 00:47
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink