Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zawór zwrotny paliwa, zapach paliwa w aucie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zawór zwrotny paliwa, zapach paliwa w aucie
Autor Wiadomość
lukaszh 



Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 11:05   [R75] Zawór zwrotny paliwa, zapach paliwa w aucie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Hej koledzy
w moim roverku 75 116KM diesel ostatnio wymieniałem filtr paliwa. Mechanik zamontował mi jakiś mniejszy i węższy, jednak podłączenie (gwinty i otwory na górze) pasowało. W tej chwili widzę, że po ostrzejszej jeździe śmierdzi mi paliwem w aucie.
Problemem pewnie jest ten filtr, ale co z nim? czy jest niedokręcony czy co?
Czy coś się może stać, że jest ten filtr mniejszy niż poprzedni?
I jeszcze jedno pytanie- jaki dokładnie model filtra powinien być do mojego CDT rocznik 2001?
Proszę o pilną pomoc, juro bowiem wyjeżdżam do Włoch i chciałbym ewentualnie usunąć usterkę.
Pozdrawiam
lukaszh
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Paź 09, 2012 22:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 04, 2009 11:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 13:50   

Filtr paliwa np. DELPHI HDF510, KNECHT 08537763

Co do zapachu ropy, to zobacz czy nie masz luźnych opasek na zaworze pompy paliwa lub na przewodach. Zawór znajduje się w połowie obudowy akumulatora, na dole, prawie pod filtrem.
Tak wygląda:
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 30, 2010 11:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
szamanpl 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 83
Skąd: j-w



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 14:39   

Sprawdź,czy mokra skrzynia biegów pod filtrem-może nie dokręcona zakrętka do spuszczania wody na dole filtra
_________________
sprzedany
 
 
lukaszh 



Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: śląsk



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 14:18   a spoko spoko

sprawa załatwiona,
nie była dokręcona nakrętka na dole filtru paliwa.
Dzięki wielkie koledzy za pomoc!
Pozdrawiam
lukaszh
 
 
 
GrojecR-75 



Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Grójec

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2011 20:20   

Witam,moze ktos pomoze rozwiazac moj problem...mianowicie,auto palilo normalnie bezproblemowo do pewnego czasu;)wychodze ze sklepu-zaplon a tu zonk!!kreci ale nie chce zapalic..krecilem raz,drugi,trzeci az poczulem zapach ropy.Pod autem zrobila sie spora kałuza,jako ze byla noc zostawilem auto pod sklepem..od razna wziolem sie za rozwiazanie problemu..co sie okazalo ze jest pękniety zaworek na przewodzie paliwowym za filtrem paliwa,w polowie dlugosci miedzy pompą paliwa a filtrem.Znalazlem w sklepie jakis łacznik zeby połaczyc te przewody...poskrecalem wszystko krece i nadal nic!!!!Podejrzewam ze jest to jakis zaworek ktory utrzymuje cisnienie w ukladzie paliwowym,u mnie pewnie sie zapowietrzylo a pozatym bez zaworka zapewne nie odpali!!!???Pompa kolo akumulataora slychac ze tłoczy paliwo,ta w zbiorniku tez słychac...Zaworek z jednego konca jest czarny z drugiego bialy wytloczona nazwa producenta czesci PIERBURG.......wydaje mi sie ze przy braku tej czesci nie ma co liczyc na odpalenie......pytanie gdzie mozna zamowic nowy czy tez mozna wstawic uzywany z allegro.....przepraszam za chaotyczny opis ale pisze na goraco jeszcze wzburzony :) z powazaniem R75 Grojec
 
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sob Paź 22, 2011 21:07   

poczytaj to http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62943
 
 
GrojecR-75 



Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Grójec

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 23, 2011 12:47   

kalafior napisał/a:
poczytaj to http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62943





Tak jak myslalem ze bez tego zaworu R nie odpali,od jutra szukam w sklepach badz od "anglikow"a moze przypadkiem ktos z forumowiczow ma tez zawor lub gdzie go mozna zakupic?!z gory dziekuje za pomoc
 
 
 
sniffi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Gru 29, 2011 19:21   

Możecie mi pomóc wymontować ten filtr? Odkręciłem śrubę na obejmie tego filtra, odpiąłem dwa przewody + wtyczkę. Generalnie filtr się obraca ale nie mogę go wyciągnąć do góry.
Jest ciemno, mam wyciek paliwa spod tego filtra, a za bardzo nie widzę nic co by go trzymało, ręką też nic nie wymacałem. Są tam jakieś wężyki które mogą puszczać czy tylko ten zaworek spustowy do syfu?
Co muszę jeszcze odkręcić? Poluzować? Czy ten czarny plastik ze strzałką muszę zdemontować? Nie mam pomysłu, proszę Was o pomoc

Oczywiście chodzi mi o filtr paliwa znajdujący się przy akumulatorze.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 29, 2011 19:28   

filtr do imadła i odkręcisz :) te górne plastikowe mocowanie bo jest na wkręt
 
 
sniffi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Gru 29, 2011 19:38   

a tak poważnie? co trzyma filtr że nie mogę go wyjąć? filtr jest wsunięty w obejmę którą poluzowałem i tyle widzę o tej porze, ten plastik na gorze filtru obraca się razem z nim a przewody do niego doprowadzone odczepiłem więc powinno wyjść
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 29, 2011 19:51   

odłączasz przewody -szybkozłączki- przy filtrze, wyjmujesz do góry, i ten górny plastik gdzie były podłączone "szybkozłączki" odkręcasz z filtra najlepiej na imadle bądź próbuj siłowo
 
 
sniffi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Gru 29, 2011 20:07   

ok, czyli nie kumam dlaczego nie mogę go podnieść :/szybkozłączki odkręcone a obejma luźna, filtr się kręci dookoła ale do góry nie ma ochoty się podnieść
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 29, 2011 20:30   

tą górę odkręcasz tam jest gwint! tylko musisz użyć siły
 
 
sniffi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Gru 29, 2011 20:38   

wydawalo mi się że ten czarny element u góry nie trzyma w jakikolwiek sposób filtra i nie blokuje go przed wyjeciem, zakładałem ze wyjmę to jako całość, spróbuję jutro to czarne jednak odkręcić i mam nadzieje ze sie nie mylisz i że wyjdzie
 
 
pupil666 



Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Papowo Biskupie



Wysłany: Pon Sty 02, 2012 15:03   

Właśnie miałem to samo. A mianowicie nie mogłem wyjąć filtra. Pod spodem filtra znajduje sie korek i , bynajmniej u mnie zahaczył sie o blache na dole, Wyjęłem go przechylając troche w bok.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Paź 12, 2012 09:06   [R 75] zaworek zwrotny paliwa - w ktora strone blokuje?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam
Mam w tej chwili odpięta pompę przy akumulatorze oraz zdemontowany filtr paliwa. Po przekręceniu kluczyka pojawia mi się paliwo w punkcie A, ale co gorsza pojawia się tez w punkcie B (znacznie mniej niz przy A)
Czy to oznacza uszkodzony zaworek? Czy w punkcie B przy sprawny zaworku nie powinna się ani kropla pojawić na pracującej pompie w baku?

[ Dodano: Sro Paź 10, 2012 10:53 ]
Wyciągnąłem ten zaworek i pod kompresorem na niewielkim ciśnieniu przepuszcza zarówno w jedna jak i druga stronę - zmniejsza ciśnienie powietrza, ale tez puszcza w obu kierunkach - czy tak powinno byc?

[ Dodano: Pią Paź 12, 2012 09:06 ]
zaworek rozebralem naprawilem i teraz puszcza tylko w 1 kierunku i auto duzo szybciej odpala
 
 
lasper 



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 10



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 20:31   problem z odpaleniem

Witam wszystkich
mam problem z odpaleniem 75 cdt jak temperatura spadnie poniżej zera
wymieniłem swiece zarowe przekaźnik świec akumulator a on nadal ma
problem z odpaleniem przyjdzie temperatura powyżej 5 stopni na plus
odpala bez problemu , dla wiadomości jak podgrzeje suszarką pomiędzy filtrem paliwa a pompą tą koło aku to odpali ?? ??

o co mu chodzi HELP :( :(
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 22:16   

komp podpinałeś? Może czujnik w filtrze masz uszkodzony. Podgrzej tylko czujnik i zobacz czy odpali
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
lasper 



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 10



Wysłany: Nie Lut 14, 2016 00:04   

z innej beczki jak długo wytrzymuje pompa wody ?? ?
przy obrotach 1600 do 2000 słychac szszszszszszszszsz i powyzej znika jest to możliwe ze łożysko na pompie padło ?? ?? ??

[ Dodano: Nie Lut 14, 2016 00:04 ]
Co to za błedy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zawór zwrotny paliwa w cdt
maras62 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Wrz 08, 2023 21:27
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Zawór zwrotny paliwa
vlvlvl Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Lut 06, 2019 22:36
Marcin84
Brak nowych postów [R75] zawór zwrotny paliwa
alpacino Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Lip 18, 2017 10:24
dawidd
Brak nowych postów [R75] Zawór zwrotny pompy paliwa
vlvlvl Rover serii 75, MG ZT 14 Nie Lis 27, 2016 09:11
Marcin84
Brak nowych postów [R75] Zawór recyrkulacji par paliwa
1.8 T 2003r.
Gość Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Gru 04, 2009 14:43
Boncky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink