Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 Si 96'] Wyrzuca półoś
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 Si 96'] Wyrzuca półoś
Autor Wiadomość
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 12, 2009 13:56   [R416 Si 96'] Wyrzuca półoś

Witam serdecznie

Tydzien temu wyrzucilo mi lewa polos ze skrzyni. Wieloklin na wewnetrznym przegubie byl zmasakrowany (pogiete zabki) wiec stwierdzilem, ze zakupie nowa (uzywana polos). Polos jest w zdecydowanie lepszym stanie, nie moge jej nic zarzucic. Problemem jest to, ze po jej zalozeniu wyrzuca ja w dosc nietypowych sytuacjach - przy normalnym ruszaniu, w trakcie jazdy, badz tez przy skrecaniu - krotko mowiac przy normalnej eksploatacji auta.

Skrzynia nie wyje, nic nie zgrzyta, biegi wchodza normalnie, simeringi przy wejsciu na polosi byly wymieniane rok temu. Aha - na starym przegubie problem tez wystepuje.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Paul Nie Gru 13, 2009 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 12, 2009 13:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 12, 2009 13:59   

a moze zeby w przekladni tez sa zjechane?? sprawdzales to ??
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 12, 2009 14:03   

Nie, zęby nie są zjechane
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 12, 2009 14:39   

a hmm nei wiem jak tam jest rozwiazane z przymocowaniem polosi ... ale mysle ze sa takie pierscienie klinujace... jesli tak to wartoby je sprawdzic
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 12, 2009 15:50   

Pierścienie klinujące są OK
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 15:48   

Artu, wkladajac polos do skrzyni napewno oby wciskasz ja tak aby sie zabezpieczyla? A potem szarpiac nie wyskakuje?
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:13   

Na pewno... Szarpie dość mocno i ani drgnie. Skrzyni nie mam zamiaru ruszać - w auto zainwestowałem 4 tys w przeciągu roku. Prawdopodobnie zostanie sprzedane.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:15   

Artu, czy polos po zlozeniu jest dosc luzno wedlug przegub - polos czy jest napieta?
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:17   

Względem przegubu zewnętrznego czy wewnętrznego?. Wczoraj po n-tym włożeniu półosi rozpędziłem się autem do ok 100 km/h - cały czas do odcięcia, wszystko ok. Natomiast po przejechaniu autem przez nierówność z prędkością ok 30 km/h i 2,5 tys obrotów z wyprostowanymi kołami półośka wypadła. Aha - auta nie znosi - po puszczeniu kierownicy jedzie prosto.
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 17:18   

A sprawdzałeś czy nowa półoś nie jest krótsza względem starej? Poza tym jeśli na przegubie wewn zerwało zęby to skrzyni zapewne też się dostało
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 17:27   

Śmigając autem do odcięcia zapłonu jego trwałość bardzo maleje wiec przypuszczam ,że powodów wyskakiwania półosi można szukać wszędzie. Zaczynając od skrzyni,która mogła nie wytrzymać.
Sprawdził bym zamocowanie silnika czy przypadkiem nie lata na lewo i prawo przez co może wypinać się półoś( poduszki). Sprawdzić zawieszenie czy nie ma luzów które mogą powodować szarpania półosi. do tego porządne oględziny wyciągniętej półosi czy chodzi lekko przy różnych zgięciach- jak masz pierścień klinujący z starej półosi to porównaj je i może wymień n a próbę. Następnie pod lupę skrzynia
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 20:43   

chudson - nigdy nie jeżdżę do odcięcia obrotów. Biegi zmieniam przy ok 3 tys obrotów, nie ruszam z piskiem, nie katuję auta. Ten test miał na celu sprawdzenie czy przy dosyć dużym obciążeniu półosi nie wywala jej. Zęby w skrzyni wyglądają OK. Poduszki silnika są ok. Pierścień klinujący w starej półosi wygląda tragicznie więc nawet go nie przekładałem.

Arczi83 - materiały z jakich została zbudowana skrzynia są zdecydowanie lepsze niż te z których zrobiono przegub wewnętrzny.
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 21:36   

Artu, To trochę dziwne w takim razie. Bo jeżeli półoś z przegubami ma taki sam wymiar jak ta stara, pierścień zabezpieczający półoś przed wysunięciem jest dobry i po włożeniu półosi do skrzyni nie da się jej łatwo wysunąć to raczej nie jest to możliwe by po skręceniu wszystkiego półośka sama wyskakiwała ze skrzyni. Coś musi być tam nie tak skoro się tak dzieje. Albo pierścien zabezpieczający albo coś w skrzyni się ukruszyło co powinno trzymać przegub przed wysunięciem. Zobacz to dokładnie.
A tak przy okazji jeśli takie coś się dzieje to raczej nie powinieneś sprawdzać auta w taki sposób jak opisałeś czyli:
Artu napisał/a:
rozpędziłem się autem do ok 100 km/h - cały czas do odcięcia
:neutral: :shock:
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 21:41   

Wniosek nasuwa sie jeden jednak coś źle sprawdiłeś i coś jest napewno zjechane poza ośką!!!
A tak na marginesie daj to mechanikowi a jak on to zrobi i Ci ośka wyskoczy to ciągaj go za siano!!!!!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 21:50   

Wiem, że sprawa jest co najmniej dziwna - dlatego napisałem na forum. Arczi - uwierz mi, że po całodziennym grzebaniu przy aucie, na parkingu pod blokiem, przy ujemnej temperaturze, braku jakichkolwiek efektów i pomysłów różne dziwne rzeczy przychodzą człowiekowi do głowy.

Jedyne czego nie sprawdziłem to długość CAŁKOWITA nowej półosi. Będę miał czas na to dopiero w weekend.

Co do mechanika- po pierwsze nie jestem na tyle płynny finansowo w tym momencie aby móc zawieźć auto do mechanika (koszt wymiany skrzyni + używana skrzynia około 1000 zł), poza tym mam z nimi nieprzyjemne doświadczenia (naciąganie, krętactwo, itp). Druga sprawa - mam znajomego mechanika (mechanika a nie "mechanika"), który pomaga mi w większości problemów z Roverem i gdyby nie on to koszt inwestycji na pewno grubo przekroczyłby 4 tys.

Co do kwestii ukruszenia - przegub jest ciężko wbić, po wbiciu nie jestem w stanie go wyciągnąć, więc zabezpieczenie według mnie jest w porządku.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 21:54   

A ośka przesuwa się w wewnętrznym przegubie? Musi.
Sprawdź też czy napewno wewnętrzny przegub wchodzi do końca do skrzyni.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 22:01   

To że Ty nie możesz wyciągnąć ośki to nie znaczy że sie zabezpieczyła. Jakiej siły używasz do szarpania oski a jak jest wytwarzana podczas jazdy, przy hamowaniu, przy skakaniu przy dziurach....

Ja mam zasade jak nie daje rady to dopiero daje do mechanika!!!!

Tak miałem z pompą paliwa! Kupiłem nową założyłem sam a auto i tak odmawiało posłuszenstwa i po dwoch miesiacach oddałem do mechaniora i po 2h auto hulało jak nowe a tez jakis kuriozalnych pieniedzy mu nie zostawiłem!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 22:16   

Siła jest wytwarzana - owszem , ale ta siła półośkę obraca, a nie przesuwa lewo - prawo. Problemem jest to, że potrafi ją wyrzucić na równej nawierzchni, w momencie w którym auto jedzie prosto i minimalnie dodawany jest gaz....
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 22:33   

Ale jak patrzysz na frezy w dyfrze to normalnie wygladają, czy są tak samo smasakrowane, jak frez na starej ośce?
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 22:36   

Wyglądają normalnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 45] wyrzuca płyn ze zbiorniczka...
przemuss852 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Lut 05, 2012 12:38
szoso
Brak nowych postów [R400] Wyrzuca płyn i zapowietrza układ
greg-si Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 39 Pon Lis 01, 2010 18:13
ArekL
Brak nowych postów [r45] Wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy
bodzio191 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Sro Gru 15, 2010 09:50
bodzio191
Brak nowych postów [R420D] Półoś
Krystianek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Gru 21, 2017 07:28
Krystianek
Brak nowych postów [R 400] lewa półoś, zamiennik
szogun559 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Kwi 02, 2014 04:42
kondzio508



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink