Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka
Autor Wiadomość
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 19:06   

Lutek napisał/a:
Nowa Bosha.


Lutek ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 10, 2009 19:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 22:01   

Jugol napisał/a:
Na chwilę obecną już wiem , że padł ten tranzystor w sterowniku pompy- został wymieniony i goniec wyruszył z miejscowości Kobiór do Głogowa Koszt naprawy sterownika (wraz z kurierem) 450 pln.

To prawie za darmo w porownaniu do ceny za nową :wink:
Jugol, jakbyś mógl to wrzuć adres firmy która Ci to naprawiała bo mam taką samą pompe i nie wiadomo kiedy spotka mnie to samo co Ciebie
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 22:03   

Magneto , nie chwalmy dnia przed zachodem słońca. Jak wsio poskładam do kupy, dam namiary - spox :ok:
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 22:05   

Więc czekam na efekt końcowy :wink:
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Lip 10, 2009 22:23   

Cytat:
Mi 8 litrów to na trasie może wyjdzie jak będę sobie cały czas 100 km/h jechał

U mnie przy ostrej jeździe i korkach nigdy więcej jak 7.5 litra nie wyszło :shock:
A tak normalnie to koło 6...
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 23:29   

Panowie :Lutek,Krzysi3k5 , a co to za offtopic ?? ;>

A kysz, paszli, paszli swoje tematy zakładać , ino roz !!

[ Dodano: Pon Lip 13, 2009 18:58 ]
Kochanica odpalona jakieś 2,5 godz. temu :ok: Przyczyna - padnięty sterownik pompy wtryskowej, a dokładniej tranzystor w w/w sterowniku. Nie będę tu zamieszczał ani symbolu tego tranzystora, ani metody dobrania się do niego i jego wymiany, gdyż jest to delikatna robota dla elektronika. Ja w/w pracę powierzyłem fachowcom, których namiary podaję :

Dariusz Danielczyk
CHIPCAR
ul. Orla 42
43-210 Kobiór
tel. 0-885-192-943
e-mail: biuro@chipcar.pl

Wspaniały kontakt z panem Darkiem i błyskawiczne naprawienie sterownika i odesłanie w ten sam dzień ( gdyby nie kurier, byłoby u mnie w piątek ) - koszt wraz z kurierem 450 pln- z czego jestem tym bardziej zadowolony.
Po zamontowaniu sterownika i polutowaniu kabli, WAŻNE !! porządnie odpowietrzyć układ paliwowy- od filtra zacząwszy, poprzez pompę wtryskową, a na wtryskach skończywszy.

Zamieszczę jeszcze linka do filmiku jak samemu poprawnie zdemontować sterownik, mimo że na filmie gość ma pompę na stole, z mojego doświadczenia powiem, że nie ma najmniejszego problemu ze zrobieniem tego bez jej demontażu- czas ok 10-15 min- tylko po odkręceniu śrub, delikatnie unieść dekielek sterownika, gdyż wewn. znajduje się dość delikatna taśma połączona z czujnikiem- elektromagnesem,który jest dokręcony dwoma śrubkami, które trzeba również wykręcić ( uważać, żeby nie wpadły do środka, wewn. wszystko jest zalane paliwem !! ) . Gdyby ( oby nie ) ktoś miał jakieś pytania- pytać, jak będę umiał na nie odpowiedzieć i pomóc- odpowiem i pomogę :ok:

http://www.youtube.com/watch?v=BUXHxXUdB3U -demontaż sterownika pompy wtryskowej.


P.S.
I jeszcze takie miłe info. Mój mechanik , tzn. osobisty mechanik mej Kochanicy, nie skasował mnie ani 1 pln- co skomentował tak : ,,...w końcu sam wykryłeś usterkę, sam zdemontowałeś sterownik ''

....ale lutownie 4 kabelków, ładowanie padniętego aku, podłączenie kompa-robił w końcu sam :) , o udostępnianiu czego sobie tylko życzyłem z jego zacnie wyposażonego garage- nie wspomnę :)

Życzę wszystkim takich właśnie kolegów- mechaników.
Ostatnio zmieniony przez Jugol Wto Lip 14, 2009 06:14, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 18:19   

Gratulacje forumowy expercie od pomp VP30 ;) :) :brawa:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 18:43   

Bez Was bym tego nie dokonał :

Brt, mariusz418, MaReK, Maniaq,

mój kolega od motórów Krasnal ;)

Dariusz Danielczyk
CHIPCAR
ul. Orla 42
43-210 Kobiór

Roman Rosiński
autodiagnostyka,elektromechanika samochodowa
Ul.Akacjowa 1
67-200 Głogów

PH JOWI (serwis)
Sosnowa 7
63-040 Nowe Miasto nad Wartą

http://forum.focusklubpolska.pl/ kolega: radzique

http://forum.roverki.eu/index.php?redir=1

YouTube

ROVERki.pl

przeogromniaste DZIĘKI !! !! !! :ok:

[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 07:23 ]
Pierwsze odczucia po naprawie sterownika:

-auto nigdy tak nie odpalało- dotyk to zbyt malo powiedziane :ok:
-jest wg.mnie.bardziej zrywne (Paul kiedyś wspomniał, że jakiś taki mulasty jest), teraz zmieniłby zdanie :wink:
Zobaczymy jak będzie ze spalaniem, gdyż koledzy Z forum Forda Focusa, pisali, że po takiej naprawie miło im się zrobiło na duszy i pełniej w portfelu-gdyż mniej paliły ich Foczki :) , ale będę informował na bieżąco :ok:
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 17:48   

Jugol napisał/a:
Na zakończenie podam cenę nowej ( nie mylić z regenerowaną !! ! ) pompy, u nas w kraju koszt ok. 8000pln, w Niemczech 1860eur :shock:

Muszę zapytać: skąd Ty wziąłeś tą cenę???
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 19:25   

InterCars :

Pompa wtryskowa
BOSCH
0 460 414 992 0 460 414 992 9911,91 zł 0
0 470 004 005
0 470 004 005 0 470 004 005 BDC 3263,50 zł 0
0 986 440 522 0 986 440 522 7970,85 zł 0
0 986 440 522 0 986 440 522 7970,85 zł 0
0 986 444 503 0 986 444 503 8402,24 zł 0
0 986 444 503 0 986 444 503 8402,24 zł 0

...i cena w Niemcowni:

http://www.christiani.de/...roducts_id/6178

...może zdemotywować na megamaxa :(
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 22:28   

Teraz już rozumiem. Ty podajesz ceny tzw. pomp rozdzielaczowych. Właśnie przejrzałem cały cennik Boscha i tam są zarówno pompy wtryskowe jak i rozdzielaczowe. Wtryskowe aż tak drogie nie są, ale te rozdzielaczowe to faktycznie - wg cennika Boscha pompa rozdzielaczowa o numerze seryjnym 0 460 414 992 kosztuje bagatela 10433,60zł brutto :/ Nie wyobrażam sobie bulenia takiej kwoty! Po Świętach holuję auto do mechanika, ciekawe co z tego wyniknie...
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Gru 24, 2009 02:30   

PopaY napisał/a:
Teraz już rozumiem. Ty podajesz ceny tzw. pomp rozdzielaczowych. Właśnie przejrzałem cały cennik Boscha i tam są zarówno pompy wtryskowe jak i rozdzielaczowe. Wtryskowe aż tak drogie nie są, ale te rozdzielaczowe to faktycznie - wg cennika Boscha pompa rozdzielaczowa o numerze seryjnym 0 460 414 992 kosztuje bagatela 10433,60zł brutto :/ Nie wyobrażam sobie bulenia takiej kwoty! Po Świętach holuję auto do mechanika, ciekawe co z tego wyniknie...


...nie wiem o co Ci chodzi, rozdzielaczowe, wtryskowe :bezradny: , tu masz podane czarno na białym cenę pompy wtryskowej Boscha VP-30

http://www.christiani.de/...roducts_id/6178


...ale jest jeszcze opcja regeneracji pompy, koszt od 2500- wzwyż, a może padł Ci tylko sterownik, trzymam kciuki :ok:
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Gru 28, 2009 16:11   

Na szczęście to nie pompa, a auto już jest na chodzie :) Szczegóły pod tym linkiem . Dzięki za trzymanie kciuków ;)
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lut 05, 2010 00:47   

Postanowiłem dodać kilka ciekawych, ale uważam dość ważnych informacji dotyczących użytkowników Diesli z pompami VP-30 i VP-44.
Mamy zimę przez duże Z i co za tym idzie 80% tematów w usterkach dotyczy problemów z rozruchem, problemów ze złej jakości paliwem. Auto jest mi niezbędne codziennie, nawet przy -20 czy -30 stopniach C, więc nie ma zmiłuj- musi palić, ale jednak przy -19 powiedziało nie (przyczyną było paliwo diesel V-Power Shell ) Większość próbuje zakatować w takiej sytuacji akumulator, czy rozrusznik- byle odpalił w końcu. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że takim postepowaniem przykłada rękę- nogę do uszkodzenia pompy wtryskowej- mowa o silnikach bez dodatkowej pompy w zbiorniku paliwa. Pompa jest smarowana paliwem właśnie, więc mając przymarznięte paliwo czy to na przewodzie, czy na filtrze - zapchany filtr parafiną, doprowadzamy sami do jej pracy na sucho. Sama jakość naszego ON ma bardzo duży wpływ na żywotność naszych pomp. Tu można zobaczyć jak złej jakości paliwo wpływa na zużywanie się precyzyjnej w końcu mechaniki pompy:

http://www.arb.ca.gov/fue...022003bosch.pdf

I na zakończenie załączam link do forum NISSANklub.pl , gdzie kolega TERES pięknie i fachowo przedstawił sprawę związaną z awaryjnością pomp VP :ok: :

http://forum.nissanklub.p...osiadaczy-22-d/
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Lut 05, 2010 09:03   

Twój wpis nie zmniejsza mojego niepokoju o pompę w moim autku. W największe mrozy próbując jakoś dojechać do pracy przejechałem na niskich obrotach i II biegu z 10 km. Na więcej nie pozwalał zapchany parafiną filtr. Do tego silnik kilkanaście razy mi zgasł, a ponowne odpalenie też nie było łatwe :/
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 05, 2010 10:52   

marcin316, Proponuje:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50984

Tutek:
http://hotfile.com/dl/270...Filter.pdf.html
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Lut 05, 2010 14:12   

Na początek zmiana stacji benzynowej, a potem kto wie, może i podgrzewanie paliwa, ale elektryczne raczej.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 13:03   

SOLVED
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 15:58   

marcin316 napisał/a:
ale elektryczne raczej.

Opis elektrycznego w tym samym temacie kol. Remi55, http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 23:25   

...a powracając do tematu, jak nabawiłem się tej awarii świecił mi check engine, po naprawie sterownika zgasł , czy to normalne, czy może kontrolka się spaliła ??

[ Dodano: Wto Mar 16, 2010 23:25 ]
...można i znaleźć takie rodzynki : http://cgi.ebay.co.uk/Rov...=item414db27fd9
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Rozrząd i pompa wtryskowa
wtwisnia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 31, 2008 16:47
thef
Brak nowych postów [R45] Pompa wtryskowa ? Błędy.
Excalibue Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Paź 12, 2016 20:08
Excalibue
Brak nowych postów [ROVER 400] pompa wtryskowa
Bogdan7014 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Mar 23, 2011 11:11
Bogdan7014
Brak nowych postów [45] Problem z pompą wtryskową
miuzziker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Lut 19, 2016 22:48
Remigiusz
Brak nowych postów [R45] PILNIE!! pompa wtryskowa
bob3r Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Kwi 10, 2008 20:36
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink