Ja chyba się skuszę na Hidy 5000k i wyreguluję je na stacji, żebym nie oślepiał innych
ja jak miałem HID-y i pojechałem je ustawić na stację to jak gość zobaczył przetwornice to było tak:
"co to jest? proszę to zdemontować bo to jest nielegalne, ja tego ustawiał nie będę"
krótka piłka
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Gru 23, 2009 20:25
Jak założyłem palniki, to sam sobie ustawiałem. Na przeglądzie było ok, powiedział koleś że mogłem dać odrobine wyżej, ale jest ok.
Jak juz pisałem, każdy ma swoje zdanie.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Jedzie dwa samochody, dochodzi do wypadku, kierowca jednego z nich jest pod wpływem alkoholu. Kto jest winny??
Wydaje mi się, że podobnie sprawa może się przedstawiać z niehomologowanym oświetleniem. W razie jakiegoś zdarzenia drogowego łatwo zrzucić odpowiedzialność na kierowcę, który mógł oślepić innego uczestnika ruchu...
A tak z własnych obserwacji. Znajomy ma założone HIDy w aucie, są dobrze ustawione, a jednak stojąc z boku auta niemożliwe jest spojrzeć na reflektor gdyż światło rozproszone na szkle oślepia. Natura światła żarowego i łukowego jest inna, dlatego też zarówno odbłyśnik jak i szkło powinny być właściwe do danego typu światła.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:48
marcin316 napisał/a:
Natura światła żarowego i łukowego jest inna
Czyli jaka? Oczywistym jest, że powstaje w inny sposób.
Poprostu "produkcja światła dzięki wyładowaniom elektrycznym jest dużo wydajniejsza...
W żarowce światło jest "produktam" ubocznym powstałym podczas żarzenia się drucika wolframowego. Najwięcej promieniowania wydzielana jest w podczerwieni.
Generalnie jeśli łuk elektryczny znajduje się w ogniskowej reflektora, to plama światła bedzie w takim samym kształcie co ta z żarowki, tylko jaśniejsza.
Co więcej
marcin316 napisał/a:
A tak z własnych obserwacji. Znajomy ma założone HIDy w aucie, są dobrze ustawione, a jednak stojąc z boku auta niemożliwe jest spojrzeć na reflektor
Gdybyś postawił autko a fabrycznymi xenonami miałbyś taki sam efekt olśnienia, żarówki wyładowcze są wiele wydajniejsze
I co jeszcze dziwniejsze, rysowałoby np. na ścianie takie same __/ __/ co żarówki, czy te znienawidzone HIDy
marcin316 napisał/a:
Jedzie dwa samochody, dochodzi do wypadku, kierowca jednego z nich jest pod wpływem alkoholu. Kto jest winny??
Wydaje mi się, że podobnie sprawa może się przedstawiać z niehomologowanym oświetleniem. W razie jakiegoś zdarzenia drogowego łatwo zrzucić odpowiedzialność na kierowcę, który mógł oślepić innego uczestnika ruchu...
Tu zgodzę się w 100%.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
he moze to glupie pytanie ale dzisiaj meczylem sie z 10min na stacji by sciagnac zarowke od swiatel mijania nie podolalem.
Ja wczoraj wymieniałem pierwszy raz żarówki i też miałem problemy. Ale podołałem Na górze są dwa zatrzaski na każdą żarówkę. Próbuj drut/sprężynę trzymającą żarówkę w jej górnej części wcisnąć w stronę komory silnika a potem przesunąć na zewnątrz od żarówki. U mnie zadziałało
10min.. Co to jest 10min
Ja z prawa przednia postojowka, do ktorej dostep genialnie ogranicza alternator, stoczylem krwawa (moja reka) ponad godzinna walke
Grunt, ze ja pokonalem
produkcja światła dzięki wyładowaniom elektrycznym jest dużo wydajniejsza...
Być może już to wystarczy, światło jest intensywniejsze, przez co wymagania co do odbłyśnika i szkła są wyższe. Wymusza to też konieczność posiadania spryskiwaczy reflektorów i układu samopoziomowania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum