Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 Si 97'] Rozruch i spalanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 Si 97'] Rozruch i spalanie
Autor Wiadomość
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 09:06   [R416 Si 97'] Rozruch i spalanie

Pytanie głównie do ludzi napędzanych 1588 centymetrami:)
Jak u was odpala silnik?Jak przekrecam kluczyk,to mam wrazenie,ze rozrusznik podnosi kilka ton ciezaru,za chwile olsnienie,kreci jak szatan i odpala normalnie.Mialem zalany olej 10W40 Repsol i na mrozie -15 byla juz zupelna tragedia,potem wymienilem na 0W40 mobila i jest lepiej,ale problem nie zniknal do konca(akumulator mam nowy).Rozrusznik jest po naprawie,bo 2 miechy temu zdechl na amen.No i to spalanie :/ Wrocław to strasznie zatłoczone miasto,ale 14 litrów na setke i to bez specjalnego ciśniecia?moj poprzednik 214Si złopał nawet i 11,wiec niby nie powinno mnie to dziwić,a jednak.Mam wylatane 146 tysiecy(sprzęgło już wyglada na wymagajace uwagi,ale to na wiosne).
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 29, 2009 09:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 11:21   

witam

ja nie mam problemów z odpalaniem, pali od pierwszego mam castrol 10w40 ale chyba zmienie na pełny syntetyk, co do spalania to jakies 7l w mieszanej jezdzie mocno raczej nie cisne ale też nie zamulam


popzdrawiam
 
 
elrafal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 14:00   

Mi auto odpala dobrze teraz jak były mrozy -15 -19 to ciężko kręcił po nocy ale zawsze odpala (mam już stary aku) a co do spalania lato bez klimy ok 9-10 czasem pocisnę ale rzadko ogólnie maks do 3 tys w zimę jak teraz spokojnie ponad 10l w granicach nawet 12
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 16:45   

kurcze czemu tak dużo? 10-12l??? mi mój w życiu tyle nie spalił
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 17:39   

shilus82 napisał/a:
Jak u was odpala silnik?
Ja były mrozy po -15 to kręcił tak jak piszesz. Najpierw ciężko a potem łubudu szaleniec. A teraz jak jest powiedzmy te -2 to kręci już normalnie, z tym że ja wiem że u siebie mam aku do wymiany, bo ze swoich wartości książkowych czyli 50A i 510Ah ma 50A i chyba 320Ah.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 21:35   

U mnie Jak było -13, pierwszy obrót był jakiś słabawy, ale za drugim obrotem wału odpala. półroczny aku i olej 10W40 Mobil S.
Jaki kiedyś mierzyłem spalanie, to wyszło mi 7.5, 8 litrów. Teraz jeżdżę na gazie i wychodzi jakieś 9,5 10 litrów.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 21:42   

zrób taki test: jak rano wsiądziesz do auta to pierw zapal światła lub jakiś inny odbiornik prądu na trzy sekundy a potem odpal
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 21:48   

drlubicz napisał/a:
zrób taki test: jak rano wsiądziesz do auta to pierw zapal światła lub jakiś inny odbiornik prądu na trzy sekundy a potem odpal

A co to za technika jakaś tajemna?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 21:56   

greg-si napisał/a:
drlubicz napisał/a:
zrób taki test: jak rano wsiądziesz do auta to pierw zapal światła lub jakiś inny odbiornik prądu na trzy sekundy a potem odpal

A co to za technika jakaś tajemna?


pewnie rozgrzewa akumulator :D
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 21:58   

dzieki temu mozna wyeliminowac niesprawnosc aku
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 22:03   

Kot napisał/a:
pewnie rozgrzewa akumulator

Dokładnie tak jest :wink:
faecd napisał/a:
dzieki temu mozna wyeliminowac niesprawnosc aku

To również się zgadza :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 22:19   

Spoko ale jak włączasz zapłon to od razu walisz z bata i uruchamiasz silnik?

3 sekundy to można sobie co innego rozgrzać. Przy mrozach i całej nocy na mrozie czy w garażu nieogrzewanym to potrzeba troszkę więcej by akumulator załapał coś tam.

Ja zawsze czekam aż mi kontrolki ABS i SRS zgasną dopiero zapalam. Przez ten czas dmuchawa oraz audio coś pociągnie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 22:23   

greg-si, masz racje, ja robie tak samo ... :) generalnie ja nie garazuje auta, ty chyba tez i w te mrozy nie mialem problemu z zapalaniem:)
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 22:28   

Znaczy, to działa tak, że jak obciążysz aku przed rozruchemm to elektrolit się delikatnie nagrzewa i jony jakoś lepiej się w nim ukladają. Przez co zyskuje troszkę lepsza sprawnośc.

Ja osobiście robię tak: Wsiadam, przekręcam zapłon, zazwyczaj czekam aż pompa przestanie pracować i heja ;) zawsze odpala :cool:

[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 22:28 ]
Kot napisał/a:
generalnie ja nie garazuje auta

Mój zawsze śpi pod chmurką ;)
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 22:32   

truten23, fizyk ze mnie marny ale pompka, dmuchawa itp kilka amper pociągnął więc takie włączanie świateł to za bardzo nie pomaga chyba. Takie placebo bardziej

Kot, mój jest garażowany ;)
jedną noc tylko spędził na dworze jak grilla zrobiłem i przygazowałem troszkę zapominając o tym że samochód stoi na dworze ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 23:19   

akumulator w mrozy ma bardzo niską pojemność i nie jest przygotowany na oddanie dużego prądu bo jest bardzo prostym urządzeniem, może to mało trafne porównanie ale jak by cie ktoś rano obudził i kazał zrobić jakiś wysiłek też by ci było ciężko tak od razu, ale po paru minutach pewnie nie było by to problemem
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 23:33   

greg-si napisał/a:
truten23, fizyk ze mnie marny ale pompka, dmuchawa itp kilka amper pociągnął więc takie włączanie świateł to za bardzo nie pomaga chyba. Takie placebo bardziej

Zwykłe żarowki pobierają 110W prądu dodatkowo.

drlubicz, wygląda to tak, zimny aku ma taką samą pojemność jaką miał przed ochłodzeniem, tyle że obniża się jego sprawność prądowa, a dlatego, że wzrasta jego rezystancja wewnętrzna. Jak podłączysz jakiś odbiornik, to poprostu zaczyna aku sobie pracować i wydziella się ciepło.
Ja tam osobiście olewam jakieś zabawy z odbiornikami. Wsiadam, odpalam i jadę :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Sro Gru 30, 2009 08:18   

Mam zalany olej Shell Helix 10W40.
W lecie rozrusznik kręci jak szalony, w ułamek sekundy silnik zaskakuje - żaden z moich wcześniejszych samochodów tak szybko nie odpalał.
Gdy jest mróz -4C, to pierwszy obrót wału jest powolny, drugi już szybki i auto odpala. Trwa to ~2sek.
Gdy było -15C to kilka razy wolno obrócił a potem załapał. Trwało to ~3sek max 4.

Spalanie - tutaj nie mam się czym pochwalić.
W jeździe mieszanej z "piórkiem" na gazie bierze 10-10,5L benzyny/100km. Nawet 11L.
Na trasie nigdy nie zszedł poniżej 8L/100km (przy prędkości max 100km/h)

Dla porównanie Xsara kombi bierze mi w takich samych warunkach 8,5-9L LPG, pomimo większej o 100kg wagi.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 30, 2009 11:32   

drlubicz napisał/a:
akumulator w mrozy ma bardzo niską pojemność i nie jest przygotowany na oddanie dużego prądu bo jest bardzo prostym urządzeniem, może to mało trafne porównanie ale jak by cie ktoś rano obudził i kazał zrobić jakiś wysiłek też by ci było ciężko tak od razu, ale po paru minutach pewnie nie było by to problemem

ale 3 sekundy to stanowczo za mało by akumulator co kolwiek poczuł

truten23 napisał/a:
Zwykłe żarowki pobierają 110W prądu dodatkowo.

u mnie audio minimum 10x tyle :P

chyba wolałbym na to konto zamiast zapalać światła uruchomić dmuchawę na IV
żarówki nie lubią skoków napięcia a podczas uruchamiania samochodu jest zależnie od temperatury na zewnątrz 9-11V
Mam woltomierz na desce więc widzę co się dzieje. Sporo pompa ABS pobiera prądu. O 0,2-0,3V spada napięcie w instalacji. Dla porównania tyle samo biorą dwa podgrzewane siedzenia.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 30, 2009 12:16   

Gęstość oleju na zimno zawsze ma znaczenie,ale trochę mnie to dziwi.Moj poprzedni Roverek czy mróz czy gorąc zawsze kręcił tak samo(miał olej 10W40 mobil S)a akumulator Varty(nie pierwszej młodości)45Ah i 400 A prądu rozruchowego.A temu obecnemu jak jest mróz,to sie krecic nie za bardzo chce,ale odpala ładnie,jak juz mu sie zachce zakrecic.Aku jest nowy(na licencji Boscha) o tych samych parametrach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Czy uszkodzona instalacja gazowa ma wpływ na rozruch
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Lis 24, 2008 15:12
dawidd
Brak nowych postów [R416] Automat spalanie
Hill Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Lis 06, 2017 00:22
the_seba86
Brak nowych postów [R416] Wysokie spalanie
slawek123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Lut 28, 2008 20:45
thef
Brak nowych postów [R416] Spalanie - jak okiełznać smoka!?
MieszAs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Maj 15, 2007 15:48
MieszAs
Brak nowych postów [r416] nagłe wyższe spalanie
Dawid400 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Sty 04, 2014 21:29
Dawid400



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink