a jakby tak z 1mm lub 2 przypiłować w miejscu gdzie śruba ściska klemę?
wykręcić śrubę, rozgiąć klemę, przypiłować i skręcić, wtedy powinna bardziej ściskać
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 03, 2010 17:34
szoso420 napisał/a:
a jakby tak z 1mm lub 2 przypiłować w miejscu gdzie śruba ściska klemę?
wykręcić śrubę, rozgiąć klemę, przypiłować i skręcić, wtedy powinna bardziej ściskać
Jest to jakaś opcja. Jeśli masz podobną długość kabli jak ja, to wymiana klemy nie będzie łatwa. ZTCP klemy są zgrzane z kablami, a więc przy wymianie ulegną skróceniu. U mnie aku z przypiętymi klemami ma dosłownie 1,5-2cm "ruchu".
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jak już pisałem wymiana klem odpada bo to nie one są winne, ja tak nie zrobię jak fabryka i też nie ufam jakimś tam śrubkom
do klemy minus idą dwa solidne kable a do klemy plus idą też dwa lub trzy kable więc byłoby ciężko w jakieś tam śrubkowe klemy to powsadzać
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Sty 03, 2010 18:04, w całości zmieniany 1 raz
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 03, 2010 17:48
baw sie w hydraulika rzeznika:-D kątóweczka rurka i ognia:-D
obawiam się, że musisz zacząć rozglądać się za nowym akumulatorem
bzdura
mcjg napisał/a:
najlepiej wymienić klemy. Koszt kilku zł.
koszt ok 10zl, po 5 zł sztuka
hvil napisał/a:
poszukaj rurki miedzianej
dokladnie, najtaniej i najszybciej, tylko pamietaj, posmarowac wszystkie powierzchnie stykowe wazelinka lub pasta miedziana co by styki nie zasniedziały.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wazelina nie smaruje sie powierzchni styku, tylko zewnetrzne widoczne czesci klem,
kiedys posmarowalem gdzie tylko mozna, efekt przy probie odpalenia slyszalem tylko ochocze stukanie automatu, jednym slowem wazelina to izolator
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
słyszałem że nie powinno się smarować biegunów akumulatora czymkolwiek przed przykręceniem klem i styk powinien być suchy a dopiero po przykręceniu można posmarować by nie śniedziało
AndrewS, nie badalem izolacyjnosci wazeliny osobiscie ale taka porade dostalem w motoryzacyjnym wiec kupilem wazeline, oblecialem nia styki na aku jak i rowniez polaczenia pompek spryskiwaczy i halogenow w zderzaku, dziala jak tralala:)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Najpierw się czyści, póżniej skreca wszystko na sucho, a na koniec górę klem można posmarować wazeliną, aby zabezpieczyć całośc przed wodą itp ... A co do za luźnej klemy to podłożyć coś trzeba i wystarczy ... nawet przysłowiowe "złotko z czekolady" A te klemy za kilka PLN, to o rozbić ... zazwyczaj badziewie
tak więc dzisiaj zrobiłem to w końcu bo miałem problemy z uruchomieniem silnika pewnie przez luźną masę
pod klemę plusową podłożyłem blaszkę miedzianą
niestety klemę minusową musiałem wymienić na nową bo się rozwaliła
dzięki wszystkim za pomoc
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Sob Sty 09, 2010 19:50
ja wymieniłem na klemy samozaciskowe, kiedyś ~20zł w norauto. Nie smaruję niczym, i nie zauważyłem tworzenia się białego nagaru, myślę że jest to związane ze szczelnością danego akumulatora. Albo z prądem ładowania, u mnie akurat jest dosyć słabe napięcie ładowania: 13.8V.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum